. Lekker grommend geluidje
Maar de freelander vind ik ook een schatje. De jeep mag iets meer trekken 2160kg tov 2000kg voor de freelander. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

. Lekker grommend geluidje
Maar de freelander vind ik ook een schatje. De jeep mag iets meer trekken 2160kg tov 2000kg voor de freelander. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel. 

Lovely schreef:Het is denk ik de moeite waard om te letten op onderhoud en storingsgevoeligheid van beide auto's. De ANWB heeft hier vast wel informatie over. Rover is en blijft Engels, Jeep is misschien betrouwbaarder, maar het hangt ook allemaal af van de prijzen van onderdelen enzo. Nieuwe auto's kunnen immers ook stuk gaan.
De Landrover is misschien zuiniger, maar zelf zou ik voor de Jeep gaan.

en zuinigheid..... zowel een freelander als jeep zit in zuinigheidsklasse G: absoluut niet zuinig dus. Helaas gaat zuinig en een 2-paards trailer kunnen trekken niet met elkaar samen. Ik rij tussen de 15 en 20.000km per jaar. De freelander die ik op het oog heb is overigens ook een benzine hoor, de freelander die we al hebben is diesel (grijs kenteken dus dan is diesel altijd voordelig). Maar ik denk dat ik toch ook voor de jeep ga, het interieur ziet er ook wat luxer uit dan de freelander. En voor mijn werk eisen ze een representatieve auto
. Het motorvermogen speelt heel eerlijk gezegd ook wel een beetje mee hoor. Ik rij nu een audi A6, 1x gas intrappen en dan rij ik de meeste van die irritante gassies er wel uit
. Normaal ben ik niet zo agressief in het verkeer maar af en toe. De Jeep dus, tenzij er nog iemand is die me op andere gedachten wil brengen: met sterke argumenten komen.