Ervaring met bewakingscamera in stal ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Keeva

Ervaring met bewakingscamera in stal ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 22:56

Over 2 maanden moet mijn merrie bevallen . Bij haar vorige veulen (2 jaar geleden) ben ik in de laatste weken elke nacht om 3 uur opgestaan om even te checken of alles nog rustig was (en uiteindelijk beviel ze op klaarlichte dag buiten in de wei ). Nu denk ik erover om deze keer een bewakingscamera in haar stal te installeren, zodat ik niet elke nacht m'n bed uit hoeft. In een Birth Alarm geloof ik niet zo, ik hoor te vaak dat die dingen hopeloos vaak voor niks afgaan.
Vandaar dus dat ik voor een camerabewakingssysteem wil gaan. Eventueel willen we deze camera later in de trailer installeren, zodat we haar tijdens het rijden met de trailer in de gaten kunnen houden.

Heeft iemand hier ervaring mee, waar moet ik op letten bij het kopen van een camera ?

Haar stal ligt aan huis, maar er zit wel zo'n 50 meter tussen stal en huis. Het zal dus een draadloos systeem moeten worden, maar verder ... ? Iemand tips ?

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:06

zobras

Re: Ervaring met bewakingscamera in stal ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:12

Op mijn vorige stal hadden ze een camera opgehangen. Echter toch ook gebruik van birht alarm, want je kan nou eenmaal niet 24 uur naar het schermpje staan staren. En dan ben jij lekker aan het slapen en alsnog te laat. Wat ze dus deden is kijken op scherm als het alarm af ging, zodoende hoeven ze niet steeds naar de stal te rennen. Alleen, zorg ervoor dat in een straal van een paar honderd meter niet nog een merrie met dat alarm rondloopt, anders loop/kijk je vaak voor niets

aisie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:32

Toen mijn friese merrie moest bevallen had ik ook een camera in haar stal opgehangen. We hadden hem aangesloten op de tv in de slaapkamer en de video e.d. ook zodat we alles konden opnemen.
Maar natuurlijk ging mevrouw bevallen toen we haar net naar binnen deden dus we hebben geen video ofzo op kunnen nemen. Maar zo'n camera is wel handig want je zet de wekker af en toe en dan kijk je even of er wat is en zo niet dan ga je weer lekker slapen.
Je hoeft je bed er niet voor uit dan!
En als je later eens een ziek paard hebt ofzo dan is het ook reuze handig om hem in je stal te hangen.

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:34

hoe werkt een birth alarm?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 06:44

camera is zeer handig je hoeft niet voor ieder wisjewasje je bed uit
birthalarm werkt ook goed...of een combinatie van beide
toen ik geen camera had deed ik de babyfoon aan
zodra ze ging schrapen (deed ze altijd als ze ging bevallen) werd ik wakker van het geluid..
tja bij gebrek aan beter moet je creatief zijn

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 09:57

Wij hangen een "gewone" beveiligings camera op. En deze kan ik gaan volgen via het internet en gewoon op de labtop en tv.
Wel handig een winkel in die supel en een monteur als vriend.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:09

ok.. maar nu woon IK dus 200 meter van stal af..
Hoe werkt zon ding dan?

tenerife

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:37

Birht alarm doen niet twijfelen, 9 van de 10 keer is het raak als die afgaat. Zo'n scherm zitten kijken moet je nog om het uur of 2 uur wakker worden om te kijken, en dan kun je nog niet even de merrie voelen of die warm is. Wij gebruiken al jaren birht alarm, en nog nooit problemen gehad of dat het fout is gegaan. Alleen als je merrie blijft staan is het een beetje lastig. Je zou er ook voor kunnen kiezen om een zendertje door de dierenarts te laten innaaien. Ben je alleen per keer dacht ik iets van 80 euro kwijt.

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:39

bij ons hebben ze ook een bewakingscmera in de stal hangen, maar die is weg, omdat er geen merries meer zijn die moeten bevallen, maar dat is echt heel handig, tvtje binnen en dan kun je zo op je pony letten..

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:36

Een idee misschien.. camera en birth alarm.
Als het alarm dan afgaat kan je zien of het menes is of niet.
Wij hebben vorig jaar alleen een camera gehad en om het uur even de wekker gezet om op de camera te kijken of er al iets gebeurde..

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:01

Wij hebben ook een draadloos camera systeem, maar dan op het gehele bedrijf Het is idd super handig, testijds toen mijn merrie moest bevallen had de hengstenhouder een verkeerde datum door gegeven (merrie hadden we drachtig gekocht) dus liepen ze toen nog dag en nacht buiten. Mijn man ging toevallig met zijn kammeraad nadat ze gesport hadden bij de paarden kijken en zagen dat ze bezig was. Anders had de volgende dag een kadootje in de wei gelegen.

Dit jaar gaan er 2 merrie`s onder de hengst en tegen die tijd komen ze ook gewoon op stal met camera...de tv is ook draadloos dus die kan ik zo mee naar bed nemen

savath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:05

ik ga elke nacht gewoon om het uur kijken,en moet zeggen dat het heel zwaar is.
Dus nu hebben we een camera die we op de tv en pc aan sluiten en een babyfoon,
maar dit jaar heb ik geen veulens.en volgend jaar waarschijnlijk 4
Als ze drachtig raken teminste.