Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
. Knoesje schreef:En hoe hebben mensen het geregeld die bijvoorbeeld een paard van een ander berijden?
Wie stelt zich aansprakelijk bij een ongeval: Eigenaar of bijrijder???
Hoe hebben jullie dat geregeld?

Knoesje schreef:Ik heb mijn vraag hier wel eens eerder geplaatst, maar nooit een echt bevredigend antwoord gekregen: Ik lease al een jaar een paard van een manege en zou dolgraag eens met hem een buitenrit willen maken.
De eigenaar van de manege vindt dit echter niet goed, omdat hij, volgens hem, aansprakelijk is voor de schade die geleden wordt bij een eventueel ongeluk, omdat hij de eigenaar is. En de eigenaar is ten alle tijden verantwoordelijk, zegt hij.
Maar er zijn toch wel meer mensen die op een niet-eigen paard buiten rijden?
Hoe kan ik de verantwoordelijkheid van een eventueel ongeluk op mij nemen?
ginger18 schreef:ik rij met mijn verzorgpony ook altijd buiten, maar we hebben daar eigenlijk geen afspraken over gemaakt. Volgens mij is de eigenaar voor alle paarden verzekerd als ze schade aanrichten.
Leiniej schreef:Ik rijd met een van mijn verzorgpony's gewoon buiten, ik zou niet eens weten wie er aansprakelijk is! Mijn ouders zijn verzekeraars dus die mogen 't fijn opknappen, áls er wat zou gebeuren![]()
.