pony verkopen naar hongarije??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

pony verkopen naar hongarije??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 20:28

ik heb een shetlanderruin die herstellende is van hoefbevangenheid,het gaat erg goed met hem maar mag niet meer de weide in..

ik heb veel geld en tijd in hem gestopt en wil uiteraard een passend tehuis voor hem vinden.

nu heeft een meneer gereageerd die bezig is een kinderboerderij in hongarije op te zetten?

hij klinkt betrouwbaar en wil komen kijken..

ik heb om fotos gevraagd van hongarije maar ik twijfel toch ook...

eigenlijk wil ik een maand proef maar dat is onmogenlijk nu.

wat vinden jullie?

Boktpony

Re: pony verkopen naar hongarije??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:34

hmmm ik zou het niet doen... zowiezo is het heel ver weg en je kunt het niet controleren of hij echt een kinderboerderij opzet daar... ik kon mijn shet ook verkopen naar spanje voor een ''weideproject'' maar dan ging ie gewoon zonder pardon de worst in ik heb mijn shetje nog steeds want zou hem alleen wegdoen naar een super goed thuis omdat hij net als jou shet hoefbevangen is geweest en daar extra aandacht voor nodig heeft...

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:38

Zou het niet doen, je weet niet of dit klopt of dat er wat achter zit, ik bedoel ze kunnen toch ook een pony uit de buurt kopen..

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:41

ja precies, of hebben ze in Hongarije geen shetland pony's? (geen idee eigenlijk maar zal toch wel lijkt me?!?)

gaat het om 1 van die twee dikke shets van toen laatst?

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 20:52

ik heb altijd mijn gevoel gevolgd en mijn gevoel zegt nu:bij twijfel niet doen..

ik heb ze inmiddels laten weten dat ik het toch voor gezien houd.

het ging inderdaad om BENTO van de twee dikkerds inderdaad.

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:53

zou het ook zeker niet doen... waraom zou zo'n iemand helemaal een pony uit nederland halen?? dan moet hij ook nog heel erg lang reizen... ik zou het zeker niet doen... maar je moet het zelf weten..

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:56

waarom zou iemand een shetlander uit Nederland halen? Daar komen ook nog benzine kosten bij enzo. Ik zou het zeker niet doen. Ik denk dat je paardje dan de worst ingaat. Maar dat is mijn mening

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 21:07

de man woont in nederland en zei mij eerder dan hij het zelf er van af zag omdat zijn veearts hem aanraadde de lange reis te zwaar zou kunnen zijn voor BENTO.

toen heb ik teruggemaild dat BENTO echt erg goed loopt en toen hebben ze opnieuw overlegd en wilde dus alsnog komen kijken..

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 21:16

Ik blijf het een beetje vreemd verhaal vinden. Er zijn genoeg paarden en pony's in Hongarij (het is een paardenland) dus waarom eentje waar je als toekomstige eigenaar geen banden mee hebt, importen uit Nederland. Pas maar op. Bovendien kan hij niet op het land ivm hoefbevangenheid.. wie zegt dat ze daar zo voorzichtig mee zijn in Hongarije. In dat soort landen heeft men IMO over het algemeen toch vaak een ander soort band met dieren dan hier.

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 21:29

Maar stel dat die man het beestje naar de slacht wil doen,Waarom haalt ie dan geen shet uit Hongarije?

Lijkt mij dat als je een paard koopt, en je die wil laten slachten in een ander land dat er meerdere kosten aan verbonden zijn...benzine kosten bijv,en meer moeite..

Misschien is de man wel echt gewoon op het beestje gevallen!
En getuigd ook wel dat hij het voor gezien wilde houden omdat hij dacht dat de shet de lange trailer reis niet aankon..

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 21:44

Als je van het slechste uitgaat zou het beestje al naar de slager of Italiaanse handelaren kunnen zijn gegaan voor hij Nederland uit is. Sorry ik vind het gewoon een beetje een raar verhaal + de risico's van een snel hoefbevangen pony te transporten naar een ver zuidelijk land.

Maar misschien ben ik té achterdochtig, ik weet het niet.

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 21:50

ach,het gaat toch over,BENTO moet een baas gewoon in nederland!!