Aigle Ecuyer of toch leer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Aigle Ecuyer of toch leer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 18:22

Bij de stal waar mijn paard staat is een bak. Om hier te komen moet je door de zware klei. Dit betekent dat je dus tot over je enkels soms wegzakt. Ook de bak zelf is altijd nat (er ligt water op het zand, dus de bak is wel te gebruiken). Ik heb dus altijd laarzen aan, momenteel de Dafna Winner van 18 euro. Ongevoerde laarzen, koud, totaal niet comfortabel. Ze zijn ook nog eens te kort.
Ik heb wel leren laarzen, die zijn 54 cm hoog (max. hoogte bij maat 8), maar die zijn te mooi om mee door de modder te lopen.

De Aigle Ecuyer is eigenlijk nog te laag, maar hoger dan de Dafna Winner. Ze kosten 75 euro. Ooit heb ik ze gehad en ging de voering na een half jaar al stuk.
Zijn deze laarzen inmiddels verbeterd? En zijn het verder goede laarzen?
Of kan ik beter de goedkoopste leren laarzen (zeg max. 150 euro) uitzoeken en daar mee door de modder en klei lopen? Ze worden dus echt vies, worden geregeld afgespoten. Het leer moet tegen klei kunnen, ik ga ze echt niet dagelijks schoonmaken, ong. 1 keer per week. Er mag geen rits in zitten. ZE moetne ook waterdicht zijn (mijn mooie Petries zijn dat wel, ben er wel eens sporadisch mee door de modder gekomen, en heb dat toen direct schoongemaakt).

Dus voldoen de Ecuyers voor hetgene wat ik er mee wil doen? of toch voor leer gaan?

Maranel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:24

ik zou de aigle ecuyer nemen ik heb ze zelf ook ook door hetzelfde probleem en ik vind ze fijn. Ze zitten goed en de kwaliteit is bij mij ook goed. Ik heb ze nu een jaar en er is nog niks mis mee. Is ook iets beter voor de portemonnee. Je hebt toch ook een extra hoge variant van de aigle ecuyer, is dat geen optie?

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:11

Inderdaad, als ze te laag zijn dan kan je altijd de Aigle Ecuyer XH nemen, die zijn een stuk hoger. Deze had ik altijd voordat ik leren rijlaarzen kocht.

Eilandje

Re: Aigle Ecuyer of toch leer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 09:54

Mijn paard stond tot voor kort ook op een stal met alleen een buitenbak, en om in die bak te geraken moest je door een stuk modder waar je soms bijna tot je enkels in weg zakt (omdat de paarden daar overdag opstonden). Ik heb Mountain Horse Rimfrost schoenen, en die zijn perfect, lekker warm, waterdicht, en gemaakt uit een soort kunststof zodat je ze gewoon met de tuinslang kan proper maken. Maar dit zijn dus schoenen, maar ik geloof dat er wel een laarsuitvoering bestaat ook.

De Aigle Ecuyer ken ik niet.

Lederen laarzen zou ik niet doen, die hebben onderhoud nodig en met zo’n modder ben je beter met schoenen die 100 % waterdicht zijn.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 09:59

Ze bestaan idd ook als laars, ze heten dan Rimfrost Rider II

Afbeelding

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 11:06

Eilandje schreef:
Ze bestaan idd ook als laars, ze heten dan Rimfrost Rider II

Maar daar zit een rits in toch?

Ik ben van de aigle laarzen afgestapt jaren geleden omdat ze bij mij binnen een jaar helemaal versleten waren, en heb besloten om leren laarzen te nemen, dan was ik goedkoper uit dan elk jaar nieuwe aigles te halen.

Maarja met modder zou ik het ook niet weten. Met die van mij ga ik ook wel eens door de modder, maar dan spuit ik ze op stal snel even af, en klaar. Heb laarzen van petrie, heb ze nu 4 jaar en ze zien er nog netjes uit. Als je ze maar elke keer even afspuit en af en toe ook helemaal goed schoonmaakt en wax o.i.d. erop doet.

elkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 11:31

Wat die modder betreft zou ik toch voor rubberen laarzen gaan en dan zijn de aigle ecuyer wel goed denk ik, ik had ze vroeger ook en heb nooit problemen gehad met voering of zo dat bleef allemaal netjes. Ik denk wel dat je voeten warmer zullen blijven als je rijschoenen neemt (en dan chaps), ik heb ook die mountain horse schoenen en ben daar super tevreden van, kunnen tegen modder en zijn toch nog heerlijk warm.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:09

Ik zou idd kijken naar die extra hoge van Aigle, die voering is ook sterker dan de normale voering (bij ging wonder boven wonder best lang mee). Ookal koop je de goedkoopste leren, dan zou ik het toch nog zonde vinden, dan koop ik liever een extra paar rubberen, van steeds door de bagger lopen worden je leren keihard en dan zitten ze ook niet lekker meer.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:12

Die op het plaatje zijn toch Mountains horse laarzen??

heb ikook ik stamp overal door heen

Maarje kan toch ook OP je paard gaan zitten er daar heen lopen? dat scheelt je aanzienlijk vieze voeten

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:26

Ik heb een of ander dressuurmodel van Aigle, in een rubber laars voor rijden en lesgeven in blubberige bakken, bevalt prima. Ik vind het zonde om leren laarzen zo bloot te stellen, ze lijden er toch wel mee.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 08:44

Schoenen gaan echt niet, veel te laag. Bovendien vind ik het vreselijk zitten met rijden. Ik hou niet van chaps, bij hoge uitzondering met mooi en heel warm weer dat ik ze gebruik. Ik rij dus altijd met leren laarzen. Maar ja, in die modder durf ik dat niet aan.
Maar die extra hoge ecuyers gaan bij de meesten vrij lang mee? (ze zijn voor mij nog te laag, maar dat zijn die Dafna's ook).

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:51

maar als ik vragen mag, waarom ga je dan niet rijdend de bak in? Dan hoef je ook niet door de modder en stap je voor de bak op?

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 17:59

Carolien007 schreef:
maar als ik vragen mag, waarom ga je dan niet rijdend de bak in? Dan hoef je ook niet door de modder en stap je voor de bak op?

Ik moet de bakdeur openen, en daarna weer sluiten. Bovendien is mijn paard 3, heb ik er net 4 keer op gezeten. Dus er even opstappen en wegrijden gaat (nog) niet.

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:01

germie schreef:
Carolien007 schreef:

Ik moet de bakdeur openen, en daarna weer sluiten. Bovendien is mijn paard 3, heb ik er net 4 keer op gezeten. Dus er even opstappen en wegrijden gaat (nog) niet.

nee dan kan ik daar inkomen. Ik heb mijn pony ook wel redelijk snel geleerd om vanuit het zadel het hek open en dicht te doen. Als de bak eens nat is (hoge uitzondering) dan kan ik gewoon droog blijven zitten .