nieuw zadel :(

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

fanclubE_Gal

nieuw zadel :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 17:53

Omdat mijn huidige dressuur zadel niet meer bij de rug van mijn paard past (hij is al wat ouder en krijgt een beetje een ingevallen rug) moet ik aan een nieuwe.

Aangezien ik nogal verliefd ben op mijn huidige zadel vind ik dit niet zoleuk. Ik heb nu een JC potro. Voor foto: www.jorgecanaves.com
kan die niet hier plaatsen.

nu zijn we gisteren naar de ruitershop geweest en heb ik op een aantal zadels gezeten. oa andere een luxor, die mij daar in de ruitershop werd aangeraden. Toch had ik niet helemaal een Yeah dit zit goed gevoel.

http://www.reitsport-luebars.de/shop/ca ... ressur.jpg

ik heb ook op een passier gezeten, die zat voor mijn gevoel erg goed, maar is te duur.

(ik denk dat het deze was)
http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=53

wat raden jullie mij aan voor zadel, en heeft er iemand informatie over een hulzebosch

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:24

Ik denk dat als je een Passier te duur vind een Hulsebos ook niet in aanmerking komt.

Ik heb een Daaleman zadel (op maat gemaakt) kost rond de 1550 euro, dit geldt ook voor een Hulsebos zadel.

Kijk anders eens op www.hulsebos-zadels.com of www.daaleman.nl
Een zadel is heel persoonlijk, dus je moet gewoon wat proberen

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:27

dat zijn idd de prijzige zadels.
ik weet niet wat je budget is?? ik heb met willem al zoveel zadels versleten. ik heb nu een wintec, omdatie licht is kan willem er beter onder bewegen.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:27

Laat ze gewoon langskomen met de zadels. Op de bok of op je paard kan heel anders zitten en misschien past het zadel van je voorkeur ook wel niet goed op je paard?

Jetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:59

Er zijn genoeg zadels die prijsgunstig zijn en van uitstekende kwaliteit. Kijk b.v. eens naar KenTaur zadels. Deze zitten lekker en passen ook nog goed op je paard.
Laat een zadelmaker/ruitersportzaak langskomen of ga erheen met je paard. Lekker passen in de prijsklasse die bij je portemonnee past!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:02

Passiers zijn ook gewoon 2e hands te krijgen. Dus dan wordt de prijs meteen al aantrekkelijker...

quint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:07

Er staan al veel zadelervaringen op bokt. Kijk maar bij het volgende topic.
En wat betreft Hulsebos, ook ik heb hier ontzettend slechte ervaringen mee, zadel was op maat gemaakt maar paste uiteindelijk niet. Mijn paard heeft hier veel last van gehad. (rugproblemen) Hulsebos wilde uiteraard niet aansprakelijk worden gesteld. Hun service: was bagger !
Succes met je zoektocht.

www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=204550

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:30

met dit zadel kan je waarschijnlijk de kussens zo krijgen dat ze wel weer passen. Vullen is goedkoper dan een nieuw zadel.

fanclubE_Gal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 12:00

mijn zadel kan niet meer genoeg opgevuld worden, het zit al zo vol is mogelijk is helaas