Is dit raar ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SjilliejJj

Is dit raar ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 16:32

ik heb een leuke c pony staan we hebben samen op nationaal niveau gereden en het is echt een super dier we hebben een sterke band maar aangezien ik echt te groot wordt moest ze dus verkocht worden
nu waren er mensen komen kijken die mij echt niet aanstonden
de dochter was 13 jaar en kwam haar proberen
nu hebben we eerst 30 minuutjes gepraat toen de pony op de poetsplaats stond
het meisje is in die 30 minuutjes geen enkele keer naar de pony geweest (mij lijkt dat je meteen gaat kennismaken)
toen begon ik haar te zadelen (ik zadel haar al 5 jaar en ik kan heus wel opzadelen) toen begon de vader van het meisje meteen alles aan te passen en hij wou ze zelf opzadelen
daarna moest ik er eerst op (dit lijkt me wel normaal)
het meisje kon echt niet rijden volgens de vader reed ze al 7 jaar en kon ze het netjes
maar ze stoorde telkens in de mond en mijn pony rijd door een beetje druk aan de teugel en zij zaagde echt in het dier zijn mond
daarna gingen ze springen
aangezien me pony super graag springt sprong ze er 30 cm te hoog over telkens dus wat gaat zij doen: op de sprong in de pony zijn mond trekken

kwerd diep vanbinnen helemaal gek
die meid paste echt niet bij mijn pony en ik verwachte dat iemand die er zoveel geld voor neerlegde wel echt goed kon rijden

mocht ze niet zo storen dan had ik haar wel aan haar verkocht maar de mensen waren echt onvriendelijk tegen ons en tegen me pony
voor hun was het "maar" een dingetje
ik vroeg ook of ze dan weidegang zou krijgen (aangezien ze nu met 4 samen op de weide staan 24u op 24 met leuke stallen natuurlijk)
zei die man: 1x per week anders moeten we ze dagelijks wassen
ik antwoorde dat je ze dan ook gewoon eens goed kon borstelen
die man: denk je echt dat ik dagelijks 15minuten aan die pony ga borstelen? heb wel wat beters te doen

toen begon ik echt te koken ..!!
ik heb toen gezegt dat de koop niet doorging

(wat ik goed gekozen heb want ik heb van veulensaf een hengst en die is perongeluk bij haar gesukkeld toen hij nog hengst was en nu is ze hoogdrachtig de hengst was net gesneden voor we het wisten ik was toen zo verdrietig omdat ik een veulen van hun beide wou en dat mocht niet nu komt ie er toch aan )

Zouden jullie hetzelfde gedaan hebben?
ik zit er nog steeds mee en het gaat niet makkelijk worden voor een nieuwe plaats , toch vindt ik een leuke plaats belangrijker dan geld

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:35

Ik had precies hetzelfde gedaan..Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat mijn pony straks ongelukkig is omdat het te weinig aandacht krijgt

AapjeAstrid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:40

Ik had het ook zo gedaan hoor.
Ik zou het echt niet over mijn hard krijgen als ik me pony verkoop en dat ie dan vreselijk ongelukkig wordt.
Een goede plaats is inderdaad belangrijker dan geld

beenyman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:42

wat stom van die mensen, ik zou ook precies hetzelfde hebben gedaan, en net zoals je al zegt beter een goeie plaats waar ze het na hun zin hebben dan je veel geld krijgt en je altijd spijt hebt van dat je je pony voor veel geld hebt gekocht.

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:43

als ik het zo lees had ik ook precies hetzelfde gedaan. Er komen vast nog meer kopers wara het wel mee 'klikt'.Ben bang dat je er anders een schuldgevoel aan over gaar houden.

joycie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:52

Ik zou ook hetzelfde hebben gedaan. Je wilt toch dat je pony de rest van z'n leven ook gelukkig is, en als je het aan deze mensen had verkocht, dan zou je echt een schuldgevoel hebben!
En de eerste indruk is meestal wel meteen goed. Ook dat ze die pony niet wilde poetsen, dan wil ze dus ook geen band opbouwen met de pony en ziet hem dus idd alleen als een gebruiksvoorwerp.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:54

Oh ja, er kwamen mensen bij mijn merrie toen ik haar te koop had. Ik zag meteen dat het niet klikte, die vrouw belde de volgende dag dat ze nog eens wilde komen rijden. Ik reageerde verbaast, het rijden ging helemaal niet en ze viel er bijna af, ze was duidelijk te onervaren. Dus ik vertelde mijn mening, maar ze vond mijn paard mooi en wilde em eigenlijk wel kopen...

Ik ze toch nog maar een keer laten komen, mss waren het de eerste keer zenuwen dat het niet lekker ging. Maar helaas was dat niet zo. Toen ze zei, met veel les komt dat mss nog wel heb ik haar wel gelijk gegeven maar ook gezegt dat ik er geen goed gevoel bij had, het klinkte echt voor geen meter, en dat ik er nog een nachtje over wilde slapen. De volgende dag heb ik afgebelt.

Het is mijn paard en ik bepaal aan wie ik haar verkoop, niet de koper, al bieden ze het 3-dubbele. T gaat niet zo zeer om het geld.

nu heeft ze echt een super huisje !!! Ik had me niets beters kunnen wensen en heb super contact met de nieuwe eigenaar.

Dus als het voor jou niet goed voelt niet doen hoor !!!! Je hebt groot gelijk !!

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:04

Ik zou inderdaad hetzelfde gedaan hebben. Als jij je niet lekker voelt over de toekomstige plaats van je pony en je bent bang dat hij daar niet gelukkig gaat zijn, moet je je pony niet naar daar sturen en de rest van je leven met een gewetensprobleem zitten. Gewoon wachten tot de persoon langskomt waarvan je wel denkt dat je je pony een gelukkig leven kan schenken

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:44

je mocht eens weten hoeveel mensen ik niet mijn vorige paardje liet kopen

de meeste rijders zeiden zeer goede ruiters te zijn

sommige kregen m niet eens bij me weggestuurd of de bak rond
de meeste waren veels te grof met benen maar vooral handen

ik had (heb ) dus het zelfde gedaan

uiteindelijk een koper gevonden waar ik zeker weet dat die m eerlijk rijd en hij het naar zijn zin heeft

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:50

Wat jij gedaan hebt is niet helemaal niet raar. Ik zou echt hetzelfde gedaan hebben. Zo ver als ik het begrijp moet ze verkocht worden, omdat jij te groot bent voor haar. Maar niet omdat ze in de weg staat toch??? Dan zou ik haar lekker houden tot het veulen er is en dan kijken en wachten tot je iemand vindt waarmee het wel klikt zo wel voor de pony als voor jou.

roxiie

Re: Is dit raar ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:52

Ik had het ook zo gedaan, sterker nog ik had ze geraagd om af te stappen.. Daar kan ik echt niet tegen

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:54

ja, ik vind dat je een hele goede beslissing hebt gemaakt! aan zo'n 'paardengek' wil je je paard toch niet weggeven? dat zou echt zielig zijn (vind ik!) Hopelijk is/zijn de volgende koper(s)/koopster(s) wel echte paardengekken en hebben die het er wel voor over om die pony een goed plekje te geven en fatsoenlijk te poetsen

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:57

Ja hoor, goede beslissing. Als het je echt niet uitmaakt kun je hem net zo goed aan een handelaar meegeven (niet dat ze allemaal slecht zijn hoor). Als je er niet meteen vanaf moet, kun je het beste de tijd nemen. Aankomend voorjaar zijn er meer mensen op zoek naar een leuk dier om lekker op te kunnen rijden.