Ik heb even jullie hulp nodig
Ik had een super leuk bijrijdpaardje(kruising draver), maar omdat de eigenaar liever een 'echt' paard wilde hebben heeft hij gister een hele grote (1.75) KWPN'er aangeschaft, compleet met 'passend' zadel.
Toen ik gister ging rijden bleek dit zadel helaas helemaal niet zo 'passend' te zijn, het is zo'n goedkoop niet-passend nepzadel wat bovendien na twee minuten rijden al zo diep was gezakt dat het tegen de schoft drukte(!). Dus ik zonder zadel op dat enorme (maar gelukkig erg betrouwbare en lieve) bakbeest. Door de enorme passen die hij maakt was dit niet echt een succes, dus nu hebben we met spoed een goed passend zadel nodig.
Het probleem is alleen dat de eigenaar niet zo veel van zadels weet en hij er liever ook niet te veel geld aan besteedt. Ik vindt het juist erg belangrijk dat het paard een goed passend zadel krijgt, vanwege alle problemen die veroorzaakt kunnen worden door en niet goed liggend zadel, en vanwege de hoge schoft van dit paard heeft hij ook geen gemakkelijke maat.
Mijn vraag is dus of jullie misschien een goede(maar niet al te dure) zadelpasser 'aan huis' weten die tweedehands zadels meeneemt. Regio Utrecht.
Alle reacties zijn meer dan welkom, heel erg bedankt!!!