VHZ zadel met dressuur singelstoten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

VHZ zadel met dressuur singelstoten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 10:55

Ik ga een VHZ zadel aanschaffen (een wintec 2000), om mee te springen.
Nou heb ik alleen altijd erg last van de singel gespen die onder mijn benen zitten, ik stap echt bont en blauw af. Ik heb ook altijd last van de gespen van de beugelriemen, maar met wintec webbers of dressuur beugelriemen is dat opgelost.

Nou mijn vraag, zou je met springen een dressuur singel systeem kunnen gebruiken (dan laat ik er andere, veel langere stoten opzetten).
Ik vraag me af of het niet in de weg zit bij het paard, alhoewel ik met mijn BF wel gesprongen heb en die heeft een dressuur singel systeem.
En als het zou kunnen, waar zou ik dat kunnen laten doen in de buurt van T 'gooi?

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:03

Waarom zou dat niet kunnen? Zolang je je uiteinden van je singelstoten netjes wegstopt in de lussen van je singel, zie ik het probleem niet

denice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:09

een vriendin van mij heeft eeb vzh wintec zadel, en die heeft dressuurstoten. ze zijn gewoon te koop, je hoeft ze niet te laten maken. bel eens een zadelverkoop adres op en vraag ernaar. ze zijn iig te verkrijgen.

jij hebt ook zachte beentjes dan!!

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 11:10

Alina schreef:
Waarom zou dat niet kunnen? Zolang je je uiteinden van je singelstoten netjes wegstopt in de lussen van je singel, zie ik het probleem niet

Ik opzich ook niet, maar ik vraag me ergens af waarom spring en vhz zadels dan altijd korte singelstoten hebben?

Dressuur singelstoten zijn toch veel comfortabeler voor paard en ruiter?

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:10

Het kwam me zo bekend voor, ik wist dat ik het ergens op bokt gezien had dus
Even foto gejat van Nadinetjuhh op bokt, misschien haar pb-en? zij heeft het
Afbeelding

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 11:12

denice schreef:
een vriendin van mij heeft eeb vzh wintec zadel, en die heeft dressuurstoten. ze zijn gewoon te koop, je hoeft ze niet te laten maken. bel eens een zadelverkoop adres op en vraag ernaar. ze zijn iig te verkrijgen.

Ja ik weet ook niet wat het is, ik heb daar echt last van!

Maar het stomme is, ik kan wel weer gewoon met spijkerbroek o.i.d. rijden, daar heb ik weer geen last van
Maar die 'bobbels' onder mijn benen irriteer ik me dood aan :p

Thanx voor de tip, maar ik moet ze er neem ik aan wel onder laten zetten door een zadelmaker?

La Funky, Merci!

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:21

Ik heb ook een springzadel, met korte stoten, omdat ik ook een buikflap gebruik, dat zie ik dus niet voor me in een dressuuruitvoering Maar lange singelstoten kan zat hoor

denice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 08:51

volgens mij kan je ze gewoon zo kopen hoor, en hoef je et niet speciaal te laten maken!

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:03

je hebt ook dressuurzadels met korte stoten(ouwe types)
dus je zal het ongetwijfeld ook andersom kunnen krijgen.

het is idd iritant die gespen op die plek.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:09

Ik heb gewoon een beschermende flap over mijn singelstoten en voel ze niet zitten bij mijn springzadel.
Maar langere singelstoten kunnen er gewoon aangezet worden hoor. Geen probleem, ook niet voor je paard.

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:45

Ik hoorde bij de Divoza, dat in princiepe alle zadels standaart met korte stoten geleverd worden, ook dressuurzadels, maar dat ze bij het bestellen aan kunnen geven wat voor stoten ze aan het zadel willen hebben. Omdat de mensen gewend zijn aan het idee: dressuur = lange stoten, vzh = korte stoten, worden de zadels meestal ook zo besteld. Bij elke zadelmaker kan je je singelstoten laten vervangen, vraag even naar een goede zadelmaker bij de ruitersportzaak waar je je zadel aanschaft. Succes!

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 15:23

Merci!!

Ik ga dan inderdaad maar is opzoek naar een zadelmaker in de buurt, eerlijk gezegt weet ik er geen eentje!
Ik laat dan op de wintec vhz ledere lange singelsoten zetten, kan elke zadelmaker dat ?

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:38

Ja, of het is geen goeie, want het is één van de meest voorkomende reperaties naast het opvullen van zadels, singelstoten vervangen.

channie18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:41

ik heb een prestige springzadel met lange stoten ik vind t fijn niet die bobbels onder mijn benen en veel meer gevoel

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:55

Bij ons noemen ze dat een meer dressuurgericht vzh zadel

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 18:11

venusjah schreef:
Bij ons noemen ze dat een meer dressuurgericht vzh zadel

Ja maar als ik dat hoor dan denk ik meer aan een vhz met toch hele 'lange' zit, en dat heb ik juist niet, ik heb meer een springgerichte vhz

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:26

Ik heb een kieffer garmisch (VHZ neigend naar springen) en heb er ook dressuursingelstoten aan. Heeft mijn zadelmaker gedaan.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:54

Mijn wintec 500 vhz heeft het ook van zich zelf al. Waren ze aan vervanging toe, werd er gevraagt of ik er korte singelstoten aan wou zetten. Nee dus, vind het ideaal zo .

Dabo

Re: VHZ zadel met dressuur singelstoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:59

Ik heb ook leren singelstoten aan mijn wintec laten zetten. Geen probleem! Bij Stubenitsky in Heemskerk. Voor jou wel een beetje uit de richting denk ik...

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:05

denice schreef:

Idd..heb ook zo'n zadel
ideaal !

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:37

die wintec 500 zadels zijn indd echt ideaal!
dressuursingelstoten verschillen qua stevigheid denk ik ook niet met korte