staan jullie paarden nog met dek op??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 26002
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 10:21

als ik gereden heb de zomerdeken erop, daarna er weer af, verder neits meer. Ik heb overigens een gevoerde zomerdeken.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 10:22

Evita was geschoren, maar ze heeft al weer zonder dek gestaan toen het zo warm was een paar weekjes geleden. Nu heeft ze weer d'r zomerdek op want het is wel weer wat frisser.

Lorina
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 17:38

Mijn verzorgpaard staat sinds ong. 1,5 week zonder deken omdat het anders 's ochtends zo koud voor hem is als hij het land op gaat

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 17:47

Pompidou staat s'nachts op stal zonder deken, in de stal is het namelijk vrij warm, huiskamertemperatuur zowat! Haha!
Zodra ze naar buiten gaat in dit koude weer, krijgt ze haar gevoerde (200 grams) regendek op. Met het iets warmere weer gaat de tussendeken op, en als het lekker aangenaam t-shirt weer is, gaat ze lekker in haar blote velletje! Haha!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 19:06

DC heeft de gehele winter zonder deken gestaan. Nu moet ik er wel bij zeggen dat 90% van de paarden hier in Amerika zonder deken staan hoor. Ze zijn het zo gewoon dat ze waarschijnlijk gek zouden worden als we er eentje op zouden doen. We gebruiken alleen dekens als het paardje niet echt een wintervacht heeft. Paarden hier hebben het dus duidelijk niet echt nodig.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 19:27

ik heb hem dan wel aangeschaft nu, maar heb hem nog niet opgedaan.
puur omdat hij het nog niet echt koud heb.
Mocht het nog wel kouder worden kan ik hem altijd nog op doen. Ik heb hem nu tenminste alvast.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 21:47

Mijn paard heeft maar een heel dun vachtje (zit veel volbloed in Haha! ) en die heeft haar deken nu ook nog op. Als het iets warmer is heeft ze haar zomerdeken op, ook als de zon schijnt, anders verkleurt ze Boos! Maar als het heel warm is heeft ze die niet op. Vanaf een graad of 18 heeft ze geen deken meer op.

kellytje

Berichten: 99
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 22:40

heb mijn paard ook nog lekker met dek staan (winterdek)
is 's nachts nog best wel koud hoor
overdag als het zonnetje schijnt en er staat niet te veel wind
want hij staati neen buitenbox is ze deken wel af
maar het ligt er maar net aan wat ze gewend zijn

doei kelly

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 12:43

Nikita stond al met d´r zomerdeken op, maar maandag vond ik het zelf ook best koud en heb de tussendeken er weer op gedaan. Hopen dat ´ie er weer snel afkan hoor!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 13:43

Jep jino staat nog met een dun regendek op. omdat het zo wisselvallig is zet ik haar ook niet een dagje zonder ofzo eerder een keer een fleece eronder. omdat ze ook in een buitenstal staat... ik heb liever dat ze t wat warmer heeft dan te koud

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 13:56

Toen het warmer werd heb ik de deken afgehaald en nu heeft ze hem nog steeds af. Als ik merk dat ze het koud krijgt, krijgt ze hem wel weer om. Ze staat in een binnenbox.

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 14:03

Mijn mannetje staat nog met z'n 400 grams winterdek op (én regendicht). Hij staat in een buitenstal met paddock, dus veel buiten. Het is wel erg beschut, maar ik vind het toch nog wat fris.
Hij is niet geschoren, maar hij heeft de hele winter vrijwel geen wintervacht gehad door intensief deken-beleid.

M'n merrie heeft alleen 's nachts een dunne deken op. Maar ja, daar wordt ook vrijwel niets meer mee gedaan.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 14:16

Overdag onder een zomerdeken, 's nachts onder een tussendeken. Heb geprobeerd om 's nachts ook die zomerdeken op te doen: vacht overeind en plukkerig, koude oren, kortom: ze heeft het koud gehad.

De afgelopen dagen heeft ze trouwens overdag ook onder die tussendeken gestaan, vond het veel te koud! (en zij ook, mietje! Haha! )