Pony tikt aan

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Pony tikt aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 08:50

Hai

Als ik bandages omheb, tikt Bonita er de hele tijd tegen aan.. en dan kan ik na een kwartiertje de bandages weer goed doen en daar heb ik niet zoveel zin in En ik zou ook is een keer normaal met bandages willen rijden..
Tja ik kan hier niet veel tegen doen.. maar wat kan ik doen zodat de bandages niet snel los laten door het aantikken?

XxxxX sharona

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 08:59

Denk dat de enige goedkope oplossing is peeskapjes omdoen

Bumba01

Re: Pony tikt aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 09:12

Dat is toch hetzelfde als peesbeschermers? Die heb ik nl wel , maar k zou ook weleens een keer gewoon met een setje willen rijden..

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 09:14

Zijn idd peesbeschermers Tikt jouw pony zich ook aan met peesbeschermers?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 09:29

Ja..

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 10:01

Dat zou ik ook eens de hoefsmid laten kijken of hij dat misschien niet kan corrigeren. Vaak is het ook gedeeltelijk een verkeerde stand van de hoef dat ze dat doen

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 11:26

Een verkeerde stand kan ze niet hebben want ze is laatst.. 4 weken geleden nog naar de smid geweest

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:44

Bonita14 schreef:
Een verkeerde stand kan ze niet hebben want ze is laatst.. 4 weken geleden nog naar de smid geweest

Je wilt niet weten hoeveel paarden beroerd op hun hoefjes staan enkel omdat de smid een prutser is. Aangezien maar weinig mensen weten hoe het paard op z'n voetjes hoort te staan, zal de smid weinig tegengas krijgen......

Andere reden van aantikken is dat het paard te veel op de voorhand loopt, dat is rijtechnisch, les nemen in dat geval.

Bumba01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 11:47

Die smid die wij hebben doet dat langer als 40 jaar dus ik neem aan dat hij er wel verstand van heeft maar k zal morgen ofzo even naar hem toe gaan

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:55

ikke schreef:
Bonita14 schreef:

Je wilt niet weten hoeveel paarden beroerd op hun hoefjes staan enkel omdat de smid een prutser is. Aangezien maar weinig mensen weten hoe het paard op z'n voetjes hoort te staan, zal de smid weinig tegengas krijgen......

Andere reden van aantikken is dat het paard te veel op de voorhand loopt, dat is rijtechnisch, les nemen in dat geval.

precies. Heb je het er ooit wel eens overgehad met je smid? Als jij niks zegt kan hij het ook niet ruiken dat het paard zichzelf aantikt

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:59

Mijn pony tikte ook haar bandages aan.
Maar die stapte gewoon te ruim..
Misschien heeft jou pony te ruime gangen?

En peesjes heb je ook in een heleboel verschillende kleuren.. Daar kun je ook setjes mee 'maken' / van kopen..

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 12:01

Bij mijn pony toen ik hem net had was die net bekapt, maar tikte verschrikkelijk aan. mijn eigen hoefsmid heeft hem nagekeken en toen anders bekapt. Het was gelijk een stuk beter, niet over maar beter. En ik weet nu precies wanneer die naar de hoefsmid moet (doe het normaal om de 6 weken maar als die weer erg gaat aantikken eerder)

Ook heeft mijn pony van zichzelf erg ruime gangen, aan de hand stap hij ook al over en met rijden nog veel ruimer.

RedFlame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 12:14

Mijn pony strijkt ook heel erg, maar bandages blijven wel zitten (al komen er gaten in) Als je ze maar goed omdoet en redelijk strak (niet te strak natuurlijk)