winterdip

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nimmy

winterdip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 22:18

hebben jullie dit ook?

sinds de laatste maanden in mn paard extreem aanhankelijk, knuffelig enz. braaf en onderdanig (das niet zn aard) maar verder wel levendig, en actief.. al had ie vandaag weer heerlijk zn ouwe bui, van emmeren en jolig doen.. zwaar irri, maar zo ken ik m weer..

hij stond echt doodstil met poetsen, en was wat treurig, enz. ook met rijden was die terughoudend, en hij doet wel wat je vraagt, maar niet overtuigend...

najah vandaag was ie weer s de oude.... maar hebben meer mensen dit of is mijn paard de enige?

ellepel

Re: winterdip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:15

yup....
mijne heeft het ook aan het einde van de winter..

niet echt ergens zin in, snel boos en beledigd, rijden is voor hem dan ook niet echt een pretje..
ik houd er rekening mee, ga andere dingen met hem doen, wat meer wandelen of gras laten eten..
extra vitamine kuurtje erin en soms geef ik hem ook wel es gewoon even vrij van rijden, dan doen we helemaal wat anders...

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 12:01

Mijn pony had dit heel erg.
Die was in de winter ook áltijd chagerijnig.. En in de zomer supervrolijk..
Ik gaf haar altijd extra appels/wortels en dat soort dingen..
En wat minder rijden/meer gras ..
Gewoon lekker verwennen..
Maar als het goed is, gaat het vanzelf weer over hoor!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:11

ellepel schreef:
yup....
mijne heeft het ook aan het einde van de winter..

niet echt ergens zin in, snel boos en beledigd, rijden is voor hem dan ook niet echt een pretje..
ik houd er rekening mee, ga andere dingen met hem doen, wat meer wandelen of gras laten eten..
extra vitamine kuurtje erin en soms geef ik hem ook wel es gewoon even vrij van rijden, dan doen we helemaal wat anders...

Dus híer heeft mijn paard last van. Vroeg me al af waarom ze inene zo veranderd was.
Nee ik weet niet of mijn paard hier last van heeft, zou best kunnen eigenlijk, ze is in de winter wel altijd chagerijniger dan in de zomer enzo.

quint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:20

Hoe herkenbaar. Mijn paardje is in de winter ook anders. Staat wat narrig op stal en is moeilijker te rijden. Ik hoop dan ook dat het weer gauw voorjaar wordt !

Nimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 11:36

gelukkig ben niet de enige....

Elmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 11:42

Ik vind dit allemaal heel herkenbaar, maar niet bij mijn paard! Eerder bij mezelf dan, want in de winter ben ik zelf vaak sjaggie. Ik kan er denk ik niet zo goed tegen dat het zo vroeg donker is enzo en dan kan ik maar minder rijden. Deze winter heb ik elke week maar twee keer gereden; op woensdag in de les en op zaterdag of zondag(per week anders) zelf nog gereden in een manege. Ik baal er wel van maar i.v.m. mijn stage kon ik niet meer...helaas is alles voor niks geweest want de stage ging niet meer en ik ben daarmee gestopt, moest nog een half jaar

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 11:49

Ik dacht ook dat mijn paard een winterdip had.. al 2 weken maar het bleek een gigantische hoefzweer te zijn

Uitgesneden en de dip is over

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:21

Op stal is mijn paard ook wat meer mopperig. Meestal tegen zijn buurman die tegelijkertijd ook zijn beste vriend is. Ik weet dat het bij de mijne komt omdat ze in de winter later naar buiten gaan. meneer staat liever op de wei dan op stal.
Met buitenrijden is hij mij net iets te vrolijk in de winter. Overal van schrikken en als hij niet schrikt willen racen.