Wie kan me helpen ? Rugproblemen bij een pony?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ikweetniet

Wie kan me helpen ? Rugproblemen bij een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 22:11

ik weet dat schaduwaccounts niet mogen ..
maar door soms mee lezen door eigenaar die er niks aan wilt doen moet het maar..

Het ponytje waar het om gaat loopt de laatste tijd veel slechter ze loopt te schudden met het hoofd en te zwiepen met der staart .
als je aan komt lopen met een zadel leg hem op der rug en maakt de singel vast doet ze heel vreemd.

Als je op stapt gaat het hoofd om hoog.
je stapt weg friemelt een beetje en ze loopt voor heel ff wat lager.. ze slaat nog emt hoofd.. draaft weg.. nog met hoofd slaan .. en raar lopen ..
als je aangaloppeerd dan gaat ze bokken en zijwaarts op gekropt galopperen ..
teugels langer laten is geen optie .. heb ik ook geprobeert maar dan doet ze eht nog.. als ik in draf en stap in verlichte zit zit dan loopt ze beter...

Zijn dit echt rug problemen ?

Ik hoor eht van jullie...

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:15

Ik denk haast van wel. Het is erg moeilijk concluderen vanachter de computer, maar het klinkt wel zo. Ik begrijp dat je de pony verzorgt en dus niet eigenaar bent? Tja, ik zou er toch een osteopaat bij willen halen als ik jou was... www.paardenosteopathie.org

Ikweetniet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 22:16

ik verzorg idd de pony.
Ik wil er wel een osteopaat bij halen ..
maar dan moeten we het zelf betalen .. want de eigenaar doet dat niet...

Nimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:28

of dierenarts naar laten kijken, ik zou toch proberen met de eigenaar overleggen. en als die echt niks wil doen, kun je hem ook een periode op rust zetten, en alleen stappen met hem, daarna eerst rustig longeren, opbouwen en dan weer oppakken. bij een probleem met de spieren zou het kunnen helpen..
maar bij voorkeur eerst de da of osteo, of fysio erbij...
succes ermee, en hopelijk komt de eigenaar tot inzicht.

Ikweetniet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 22:31

Als ik er op rust zet.. wordt ze soms nog in de kinderlesjes gebruikt..
ze rent alleen maar met longeren .. ( door meerdere dingen)

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 10:11

Als je het geld heb zou ik er echt naar laten kijken. Dit zijn duidelijk rugproblemen. Mijn paard heeft ook last van z'n rug gehad. We hebben er veel te lang niet naar laten kijken. Met rijden liep hij niet heel beroerd, maar hij nooit zo gauw weten dat hij ergens last van heeft, daarom kwamen we er veel te laat achter.
Hij kon toen nog maar moeilijk lopen, z'n achterhand was helemaal slap. Als hij een onverwachte beweging maakte viel hij om.

De DA heeft hem toen behandeld dmv chiropractormethodes. Je zag hem daarna opknappen. Het heeft bij elkaar zo'n 1000 euro gekost, 3 keer behandelen, 1 rontgenfoto, 2 keer thermografie van het hele lichaam en 2 keer geholpen bij het rijden.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 12:47

Even een slotje voor overleg met het modteam.

Nav overleg is het besluit dit topic gesloten te houden.