2 jaar geleden is het begonnen, we waren aan het springen geweest niks aan de hand, daarna mocht ze in de wei.toen ik de volgende dag weer kwam was ze stok kreupel. het zat in haar rechter voorbeen. de veearts er bij gehaal, had wat buigproeven gedaan en zei dat ze zware artrose had.
ze heeft box rust gehad van ongeveer een maand, daarna weer begonnen, maar het was nog niet goed. in totaal heb ik er een half jaar mee gezeten, dat ik dus niet/nauwelijks kon rijden.
toen is het weer wat beter gegaan, tot ze vorig jaar weer kreupel werd aan het zelfde been.
weer op rust, hielp weer niet, weer naar de veearts, maar dit keer een andere, omdat ik van stal was verhuist.
deze had ook buigproeven gedaan en zei ook dat het niet goed zat.
hij stelde voor om foto's te maken.
daaruit bleek dat er met het bot niets mis was, was zelfs goed voor een 1 (dus niks geen zware artrose)
dus hij dacht dat het aan de pezen zou liggen.
stelde silconenbeslag voor. het heeft een paar week geduurt voordat het hielp, maar toen liep ze weer als een trein.
tot de eerste vorst weer is begonnen. kom ik savonds op stal, kreupel.
weer op rust, na 2 week liep ze weer goed, (wel iedere dag gestapt op het beton) dus mocht ze vandaag even naar buiten.
kom ik vanavond weer op stal, weer stok kreupel, ze loopt op 2 benen
ik weet het niet meer, wat moet ik nu nog doen?(sorry voor de lange tekst, maar het verhaal is niet korter)