niet eens met de eigenaar van mijn verzorgpony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-02 09:50

Ethelate"]
[quote="LotjeCool schreef:
en rij ik ook nog ff een shet voor hem in en dan zegt ie ook niet "dank je wel" dat zou ik wel aardig vinden als ie dat zegt


Sorry hoor... ik heb altijd de eigenaar van mijn verzorgponies bedankt!
Als de eigenaar jarig was een flesje wijn meenemen ofzo, als bedankje!
Ik heb een half jaar 2 arabiertjes verzorgd, die eigenaar was dolblij dat ik ze beweging gaf (zelf kon hij niet rijden, hield ze voor het mennen, maar had last van zijn schouder, en zijn dochters gingen uit huis) hij ging rustig 3x per week met mij mee langs de fiets met buitenritten... ik bedankte hem altijd, en nam bv vaak eieren mee van onze kippen enzo,... gewoon een kleinigheidje, maar het gaat om het gebaar!
ergens anders verzorgde ik Winner en Wo, die eigenaar was ook altijd enthousiast, ... Ik hielp hem mee Winner (net 3) inrijden en daar was hij mij dankbaar voor, en ik was dankbaar dat ik Winner en Wo mocht verzorgen en berijden!
E ergens anders (tja, heb een jaar lang verzorgd) heb ik een jaar lang Pienke verorgd, een shetland veulen!
We deden dat met een groepje, en ik was de enige die niet tegen de eigenaar liep te zeuren en te miepen! Die andere komen daar niet meer, ze zijn "niet meer welkom"en als ik 2 weken niet ben geweest (tja, druk nu met mijn eigen paardje) komt hij blij naar buiten, ff babbelen enzo!
Hem heb ik ook vaak bedankt, meegeholpen met andere dingen zoals tuigen invetten, dingen schoonmaken, stallen uitmesten... *terwijl we dat absoluut niet hoefde te doen*

Ik vind dat je de eigenaar juist dankbaar mag zijn! Hij stelt zijn pony voor jouw ter beschikking! Geeft je HET vertrouwen, dat je er goed voor zorgt!
En als die man dan een keer iets zegt, is het zeuren en ga jij hem belachelijk lopen maken en af lopen zeiken!

Denk eens ff na zeg!
[/quote]

Als hij jarig is breng ik ook iets
Als me buurvrouw jarig is (daar is carolien van) breng ik ook wat...

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 10:56

Jeetje volgensmij kun jij HEM beter bedanken dat je zijn pony mag verzorgen!!! Weet jij wel hoe veel kinderen geen verzorgpony hebben en er alles voor doen om er maar eentje te mogen verzorgen? Tegenwoordig vinden kinderen het niet meer leuk als ze niet mogen rijden op de pony, het gaat alleen nog maar om het rijden lijkt het wel!
Toen ik Evita mocht verzorgen mocht ik haar ook nog niet rijden, omdat ze een peesblessure had. Toen was het alleen uitmesten, poetsen en stappen aan de hand... maar je weet niet half hoe blij ik was dat ik een verzorgpony had!!

Ik weet ook niet hoe zwaar jij bent, en hoe hoog de shetlander is maar een pony van 20 is ook de jongste niet meer hoor!

En de pony is niet van jou, maar van zijn eigenaar.. die mag dus bepalen wat goed is voor de pony en wat niet goed is, en dat is nou eenmaal zo!

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-02 11:06

okè het is allemaal weer opgelost jullie hebben gelijk Knipoog Bloos Bloos Bloos Frusty Frusty

Klaar .Punt.Uit Bloos Bloos

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 11:13

Dit toppic gaat over hoe jij klaagt dat jij niet meer op die shet mag rijden en hoe is nou afgelopen??

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 11:30

Ik vind dat de rest gelijk heeft, misschien heeft de eigenaar wel gelijk en word je inderdaad te groot. Dat arme dier is al 20 jaar oud, ik denk dat de eigenaar zijn beestje wel dermate kent dat hij wel weet wanneer hij het wel of niet aankan. Ik vind je een beetje verwaand doen. Je mag blij zijn een verzorgpaardje te hebben, velen zouden er een moord voor doen. Je zegt wel dat je dankbaar bent, maar dat blijkt niet echt. Je zit de eigenaar gewoon zwart te maken op het internet, beetje achterbaks vind ik het.

Als ik het gelezen had had je van mij ook per direct mogen vertrekken.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 11:36

Het is idd denk het beste om je aan te passen aan de eigenaar....maar je kunt die shet toch ook af en toe longeren of mee gaan wandelen.
In ieder geval je kunt er denk ik niet veel aan doen misschien praten met hem maar hij is en blijft de baas over die shet.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 20:15

Bah wat ben jij een vreselijk verwend nest.Er hangt wel een lintje voor tegen dieren mishandeling in je profiel...maar ik denk niet dat het daar zijn juiste plaats heeft! Waarom denk je alleen maar aan rijden? Een shetje van 20...Tssk...Ik snap heel goed waarom de eigenaar aan je kop loopt te zeuren Scheve mond Ik begin heel erg te denken dat er alleen maar RIJDEN RIJDEN RIJDEN in jouw hoofd omgaat.Bah daar moet ik van kotsen! Mijn dag is volmaakt als mijn pony een superschone stal heeft,fijn is gepoetst
en een hele hele hele dikke knuffel heeft gehad Lovers Daar zou jij een voorbeeld aan moeten nemen! Verplaats je is in die pony...Ze is al 20 jaar hoor!!!! jah,ik ken me voorstellen dat ze dan zweet.En het gaat niet om wat JIJ denkt,maar om wat die PONY voelt en wat de EIGENAAR zegt!

Groetjes,
Jameylover Lovers

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 20:21

[quote="jamylover"]Bah wat ben jij een vreselijk verwend nest.Er hangt wel een lintje voor tegen dieren mishandeling in je profiel...maar ik denk niet dat het daar zijn juiste plaats heeft! Waarom denk je alleen maar aan rijden? Een shetje van 20...[guote

20 is echt niet zo oud hoor, en je kan nog makkelijk op een pony rijden van 20, er lopen op onze manege 2 ponys van in de 30 mee!

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 21:00

may-b wel,maar ik neem aan dat daar geen 12 jarige kotertjes op zitten?????? Dan zweten die beesten zich toch ook niet de *&#$(*&MN ?

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 21:05

Nounou Jameylover , rustig maar Knipoog

Afijn het is nu wel duidelijk :

de eigenaar is de baas en dit berichtje was geen goed idee ......

By the way 20 jaar hoeft niet gelijk te staan aan bejaard hoor , zeker niet bij Shetlanders , daar heb je helemaal uitschieters tussen die soms wel
ouder dan 40 worden , en menig pony van 30 kun je idd in de manege vinden , met conditie en wel Pling .

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 21:09

Idd lijkt het of het tegenwoordig alleen maar meer om het rijden gaat.
Ik heb veel paarden/ponies verzorgd, waarvan ik er maar op 3 heb gereden.
De rest heb ik altijd gepoetst en geknuffeld enz.
Ook luisterde ik altijd naar de eigeaar, als de eigenaar iets niet wil, doe k dat niet het is en blijft zijn of haar pony.

Ik vind dat je blij mag wezen met je vz ponies.
Er zijn zat mensen die helemaal geen paardje of pony kunnen verzorgen en dus alleen de mogenlijkheid op een manege hebben.

Je kan heus wel af en toe op de pony zitten, ik kan begrijpen dat de eigenaar het niet leuk vind dat je een pony van 20 in het zweet wertkt.

Zelf verzorg ik ook een shetlander van 27, en daar word absoluut niet mee gewerkt, zij gaat alleen uit wandelen of af en toe longeren, de rest staat ze lekker met geitjes, schaapjes en andere dieren op de wei!

Succes nog met je verzorg ponies!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 21:42

weet je hoeveel meisjes zouden willen ruilen met jou, wees een blij met wat je hebt en niet altijd meer willen, ik weet het dat ik 100% geluk heb met die fijne super paardjes van me ... maar dat heb ik denk ook wel aan mezelf te danken, hoe me eigen in stelling is etc.
succses maar ik zou meer rekening gaan houden met wat de eigenaren willen voor je het weet zeggen ze dat je mag gaan!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 21:43

Ik heb ook het idee dat het tegenwoordig steeds meer om het rijden gaat. Toen ik 12 was, was ik al blij met een verzorgezel Haha! Ik kon er niks mee doen, alleen maar poetsen, maar ik had er vreselijk plezier in (die ezel ook trouwens, ik werd altijd balkend begroet Haha!)

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 09:32

sunshine schreef:
Het is idd denk het beste om je aan te passen aan de eigenaar....maar je kunt die shet toch ook af en toe longeren of mee gaan wandelen.
In ieder geval je kunt er denk ik niet veel aan doen misschien praten met hem maar hij is en blijft de baas over die shet.


als ik ga longeeren (doe ik vaak)
zweet ze omdat ze nog een beetje wintervacht heeft en een beetje warm is en dat vind hij niet leuk
daar zeurt ie vaak over

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 09:35

LotjeCool schreef:
okè het is allemaal weer opgelost jullie hebben gelijk Knipoog Bloos Bloos Bloos Frusty Frusty

Klaar .Punt.Uit Bloos Bloos


waarom denken jullie dat ik it heb opgeschreeven?¿

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 09:42

Als jij vriendelijk bent tegen de eigenaar, en eerlijk tegenover het paard, dan komt het goed. Ik krijg nu soms zelfs aanbiedingen om paarden van anderen te rijden, dus gewoon doorzetten.
Eerlijk duurt het langst. Ik ben ook ooit eens weggegaan bij mensen omdat ik hun stermerrie had ingerreden en opeens mochten er ook andere verzorgmeisjes op. Ik heb die mensen uitgelegd dat ik dat niet zo leuk vond, maar ik heb nooit ruzie gemaakt, nu kom ik af en toe nog kijken, en dan mag ik ook nog zo even rijden als ik dat wil.
Verder moet je er wat voor over hebben, ik mest vaak 8 stallen uit om 1 paard te rijden, maar de startkaart en 1 les per week worden voor mij betaald Voor wat hoort wat. En ja, je ben helaas nog steeds niet de baas over die pony.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 12:28

LotjeCool"]
[quote="sunshine schreef:
Het is idd denk het beste om je aan te passen aan de eigenaar....maar je kunt die shet toch ook af en toe longeren of mee gaan wandelen.
In ieder geval je kunt er denk ik niet veel aan doen misschien praten met hem maar hij is en blijft de baas over die shet.


als ik ga longeeren (doe ik vaak)
zweet ze omdat ze nog een beetje wintervacht heeft en een beetje warm is en dat vind hij niet leuk
daar zeurt ie vaak over
[/quote]

Je kunt toch ook gezellig in de bossen gaan wandelen...doe ik ook heel vaak.
hebben ze toch beweging gehad.
en ze hoeven toch niet elke dag perse echt hard te lopen.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 12:47

Tja, dat is het "nadeel" van een verzorgpaard. Je kunt het niet altijd eens zijn met de eigenaar! En eerlijk is eerlijk, jij bent niet de eigenaar, dus je trekt aan het kortste eind.

Verder vind ik dat je het shetje best kunt laten staan, als de eigenaar dat persé wilt. Ga rijden met de andere pony, en doe met de shet gewoon leuke dingen (beetje spelen in de wei, wandelen, lekker poetsen en knuffelen).

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 16:27

LotjeCool schreef:
ikheb daar ook al een andere verzorg pony
van 1.47 en daar mag ik ook alles mee doen wat ik wil maar die is niet van hem en daar zit ie ook al over te zeuren
en rij ik ook nog ff een shet voor hem in en dan zegt ie ook niet "dank je wel" dat zou ik wel aardig vinden als ie dat zegt


nuja,als je al te groot bent voor die ene shet,dan nog een shet ínrijden?
daar ben je dan toch helemaal te groot voor.
en ik denk wel dat je blij mag zijn,je hebt twee verzorgpony's waar je allesmee mag(mocht) doen, ik zou al blij zijn als ik alleen mocht verzorgen!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 16:37

Mijn verzorgster vond precies als jij dat ze best op mijn pony kon rijden, ach dat ene rondje, maar door dat ene rondje zag ik dat het slecht ging met mijn pony.
Als je mijn verzorgster was kon je ook wegwezen, het is niet jouw pony en de eigenaar heft ALTIJD het laatste woord en beslist over de pony!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 16:52

LotjeCool schreef:
hij heeft tegen mij gezegd dat ik alles mag doen wat ik wil
zou jij het leuk vinden als iedereen aan je kop staat te zeiken Verward


Maar toen wist de eigenaar waarsch. nog niet wat je ermee ging doen en wil hij sommige dingen niet die jij wel graag zou willen.

En helaas voor jou heeft de eigenaar alle recht om "aan je kop te zeiken", tis namelijk zijn pony. Het beestje is al aardig op leeftijd dus doe er lekker rustig mee, als je al aardig groot bent zou je geen verzorgshet moeten nemen maar een grotere maat pony.

Dus idd, take it or leave it.

Viv

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 16:53

LotjeCool"]
[quote="LotjeCool schreef:
okè het is allemaal weer opgelost jullie hebben gelijk Knipoog Bloos Bloos Bloos Frusty Frusty

Klaar .Punt.Uit Bloos Bloos


waarom denken jullie dat ik it heb opgeschreeven?¿
[/quote]

Omdat je niet de antwoorden krijgt die je wilt horen?

Praat er eens over met de eigenaar, vraag waarom hij zo "zeurt" (en dan dat woord dus niet gebruiken Knipoog ), laat hem z'n redenen geven, vraag waarom hij niet wil dat de pony zweet etc., daar zal hij vast wel een goede reden voor hebben, uiteindelijk heb je gewoon naar hem te luisteren, maar misschien dat je het dan beter begrijpt.

hestertje
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 18:15

ze vraagt wat ze er aan kan doen kunnen julie daar niet gewoon antwoord op geven !!!!!!!!
ja ik ben er mee eens dat je blij moet zijn dat ze die pony verzorgt
en ja het is goed dat jullie haar daar op weizen
maar dat ze een verwent nest is gaat me net iets te ver
hier een paar stukjes die echt niet over het onderwerp gaan

"Ik vind het nogal onbeschoft om de eigenaar van je verzorgpony in het openbaar zwart te maken"
gaat jou dat wat aan als ze dat doet moet ze dat zelf weten en oke je kan haar daar op weizen maar op zo een manier Verward Verward Verward

"dat ie geen internet heeft maakt niet uit je maakt die gene bij ons toch ook zwart zal maar zeggen
wie weet kijkt ie bij iemand anders"
dat is toch niet ter zaken dat vroeg ze niet

"Wat kan jij z*iken zeg. Wees blij dat je die pony mag rijden, houd er anders mee op maar loop niet zo te zeuren"
heb je wel eens bedacht dat ze dat niet vroeg dus wie loopt hier te nu te z*iken Verward Verward

"Als ik je gedrag alleen hier al bekijk geef ik die eigenaar groot gelijk... "
wat zou jij doen als je zo aangevallen word ??????

oke dit vind ik wel even genoeg
denk even voor dat je antwoord geeft of tel even tot tien nog een goeie geef geen antwoord als je er niet mee eens bent
zo maak je alleen iemand erg zwart Boos!
is dat nou leuk of zo ?????????

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 18:39

hestertje schreef:

oke dit vind ik wel even genoeg
denk even voor dat je antwoord geeft of tel even tot tien nog een goeie
geef geen antwoord als je er niet mee eens bent

zo maak je alleen iemand erg zwart Boos!
is dat nou leuk of zo ?????????


ja joh das een goed idee Schijnheilig
als iemand niet tegen minder positieve reacties kan, dan moet diegene maar nix op een forum posten.

btw wie maakt er nou iemand zwart?? Lips are sealed
(dat meisje maakt die eigenaar dus eerder zwart)

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 18:43

Het is nog altijd een forum, waar mensen hun mening geven, als je een topic plaatst, dan weet je dat niet altijd iedereen het met je eens zal zijn, als je daar niet tegen kan moet je maar niks plaatsen. Overigens is jouw stukje ook compleet off topic.

Op wat voor manier moet men anders zeggen dat het onbeschoft is om een eigenaar zo zwart te maken? Ik heb geen scheldwoorden gezien e.d. dus dat valt wel mee hoor en toen iemand te "fanatiek" werd, werd de persoon in kwestie ook terecht gewezen.

Welkom hier op bokt trouwens (ik zie dat dit je 1e post is)