pijn!krappe rijlaarzen!help?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

milo

pijn!krappe rijlaarzen!help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 20:45

Ik heb van de zomer petries gekocht, en na een aantal keer rijden zaten ze lekker. ik kwam er ook zonden laarzentrekkers in en uit.

maar nu heb ik sinds een tijd dat als ik ze aantrek, het heel erg zeer doet. mijn kuiten kloppen gewoon helemaal, net of ik geen bloed meer krijg daar. het wordt afgeknelt.
nu wil ik ze dus laten oprekken.

maar dat duurt een paar weken, en ik wil ze zaterdag heel graag aan (speciale dag) maar ik zit dus met dat knellen.
maar je kan toch ook niet in zón korte tijd dikke kuiten krijgen of zo?

weet iemand hoe ik dit op kan lossen? of moet ik ze echt op laten rekken? misschien dat iemand een huis tuin en keuken tip heeft?

xxx!

Manon

Re: pijn!krappe rijlaarzen!help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:51

Rijlaarzen oprekken duurt geen paar weken hoor, kan ook in een week.

Je zou ze bij de verwarming kunnen zetten voordat je ze aan moet, zodag het leer wat soepeler wordt en je er makkelijker inkomt.

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 20:53

ja, o'n idee had ik ook al, dat het misschien kan komen door de kou... ze staan nu bij mij thuis, eerst liet ik ze op stal staan.

Rytm

Re: pijn!krappe rijlaarzen!help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:57

Een zakje om je voet/kuit helpt ook een beetje.
Succes!

_Sammy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:59

die van mij zijn ook te strak heb gewoon bloeduitstortingen op me been.
ze zijn nu bij de schoenmaker om et elastiek tussen te zetten vind het toch zonde om ze weg te gooien..
en omdat ik nog groei wou ik niet van die echte leren rijlaarzen kopen dat doe ik wel over een paar jaartjes

en bij de verwarming komen en plekken op je laars waardoor ik ze later helemaal niet meer aan krijg..

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:07

_Sammy_ schreef:
die van mij zijn ook te strak heb gewoon bloeduitstortingen op me been.
ze zijn nu bij de schoenmaker om et elastiek tussen te zetten vind het toch zonde om ze weg te gooien..
en omdat ik nog groei wou ik niet van die echte leren rijlaarzen kopen dat doe ik wel over een paar jaartjes

en bij de verwarming komen en plekken op je laars waardoor ik ze later helemaal niet meer aan krijg..

het ging over leren laarzen

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 10:20

iemand nog een tip??? graag!!!

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 10:23

het zou kunnen zijn dat je zo gewoon nog verder in moet lopen / rijden. Mijn laarzen hebben ongeveer een maand (iedere dag rijden bijna) vreselijk veel pijn gedaan. Ik had bloeduitstortingen en kneuzingen en het was hel echt waar. Daarna zaten ze goed, maar toen kreeg ik van al het fanatieke rijden kuitspieren en gingen ze weer strakker zitten. Uiteindelijk zijn ze gewoon weer meegerekt na een tijdje pijn lijden. Nu zijn ze zelfs wat aan de wijde kant.

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 10:31

De een heeft ook wat meer "werkende" kuiten als een ander. Bij mij zijn voor een maand terug weer laarzen opgemeten. In de winkel waren ze een cm of 37,nogwat. Ik weet dat kunnen opzetten naar een dikke 38 cm. Ik heb ook aangegeven dat dus 39 cm voor de kuit wilde hebben . Verkoopster viel nog net niet van haar stoel .

Mijn vorige paar laarzen zijn na aankoop zelfs nog wat teruggekrompen.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 10:49

Ik heb toevallig twee weken geleden mijn laarzen een cm laten oprekken bij de schoenmaker, ik kwam er ook niet meer normaal in of uit. Zijn nog vrij nieuwe laarzen, dus ik denk dat ik weer even iets minder moet eten
Kost 2,50 en was dezelfde dag nog klaar. Nu zitten ze heerlijk

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:14

oprekken bij de schoenmaker

die gebruikt daar voor een leest en een speciale spray om het leer soepel te maken

als je daar je laarzen mee inspuit voor je ze aantrekt gaan ze door het dragen helemaal naar je voet/been staan

ook heel handig voor je niewe schoenen!!

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:14

Níet bij de verwarming zetten! Als ze vochtig zijn en ze worden heel warm 'krimpen' ze alleen maar meer . Plastic zakjes al geprobeerd? Ik heb het trouwens met mijn wedstrijdbroek, die is een stukje dikker dan mijn andere broeken, dan knellen ze even maar dat trekt snel weer weg.

melissa20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:31

ik heb er ook last van als ik ze een tijdje niet aan gehad heb. Na een half uurtje lopen zaten ze dan toch weer goed. Misschien heb je een te dikke rijbroek aan (thermo, rib). Kijk daar ook even naar.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:47