Wintec zadel vraag

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Wintec zadel vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 19:57

Hoi,
Ik wil voor mijn nieuwe pony voor 1 keer het Wintec zadel van mijn zus haar paard gebruiken. Maar nu heeft ze gezegd dat ze dat absoluut niet wil, omdat het zich dan naar mijn nieuwe pony zal gaan vormem
Dat gebeurt toch niet na 1 keer al ?

Arienette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:58

Ik gooi mijn zadel eigenlijk overal op als het nodig is. Ook een wintec en ik merk echt niet dat het er minder door ligt op mn eigen paard.

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:01

Het is een kunsstof zadel, dus het zal zich eigenlijk nooit na een paar keer naar een paard vormen.
Dit is trouwens met geen enkel zadel zo.

_Dunja_

Re: Wintec zadel vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:59

Nee hoor daar krijg je geen problemen mee hoor, kan echt geen kwaad als je dat zadel een paar keer leent..

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:16

je zus heeft een beetje gelijk maar voor 1 of 2 keer kan dat helemaal geen kwaad
wel heeft ieder paard zijn eigen zadel nodig want je zadel op verschillende paarden leggen is funest voor de rug van je paard (en)
daarom is het verstandig als je een 2e hands zadel koopt je altijd de vulling na laat kijken en evt. laat bij vullen
dus nooit zomaar een 2e hands zadel op je paard leggen of het zadel voor meedere paarden gebruiken
mensen die zeggen dat dat niets uitmaakt hebben er geen verstand van

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:24

unamie schreef:
mensen die zeggen dat dat niets uitmaakt hebben er geen verstand van

ik heb er wel verstand van en weet dat het geen kwaad kan om een zadel een keer te gebruiken van een ander.
Wat denk je wat de mensen doen met handelsstallen die hebben een aantal zadels en daar rijden ze alle paarden mee of manege paarden die hebben ook niet altijd hetzelfde zadel op..

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:22

Dat mensen met handelsstallen of maneges dat doen , betekend nog niet dat het goed is

Ik vind het zelf ook hoor , voor het idee. Leg je een zadel op een ander model paard , dan druk je dat zadel toch in een net iets andere vorm.

Dat gebeurd niet in een kwartiertje maar het begin is er.

Sowieso als het zadel van iemand anders is en diegene heeft er een onprettig gevoel bij , terecht of niet , dan moet je het gewoon niet doen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 10:45

Ik denk dat het voor 1 keer wel zal meevallen met het vormen naar het andere paard. Het wordt een ander verhaal als het meer op een ander paard heeft gelegd.

Los daarvan vind ik dat je zus gelijk heeft met dat ze haar zadel niet wilt uitlenen, zou ik ook niet doen met een gloednieuw zadel

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 10:51

Voor een keertje kan het geen kwaad, of je moet echt een heel ander gebouwd paard hebben. Het is natuurlijk aan je zus om te bepalen wat ze met haar zadel wil doen....

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 14:02

Maya schreef:
Ik denk dat het voor 1 keer wel zal meevallen met het vormen naar het andere paard. Het wordt een ander verhaal als het meer op een ander paard heeft gelegd.

Los daarvan vind ik dat je zus gelijk heeft met dat ze haar zadel niet wilt uitlenen, zou ik ook niet doen met een gloednieuw zadel

Waar staat dat het een gloednieuw zadel is ? Het is nl helemaal geen nieuw zadel.
Verder, ik heb vanaf de zomer voor mijn zus haar paard gezorgt omdat ze niet meer reed...... Wil ik 1 keer het zadel lenen.....

Verder heel erg bedankt. Ik ben al een tijd aan het zoeken voor een zadel, maar kan niet echt iets vinden dat me aanstaat. Ik rij nu maar gewoon 2 paarden met 1 zadel (mijn eigen) omdat het gewoon niet anders kan.

Dus als iemand een mooi goedkoop zadel te koop heeft, ik heb een berichtje bij EA gezocht geplaatst.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:10

Ooh sorry, dat had ik dan ten onrechte aangenomen, zie nu idd staan dat dat niet zo is.

loverambo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:13

dat gebeurd zeker niet naar 1 keer misschien als je hem langere tijd gebruikt dan wel...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 15:08

vlasta schreef:
ik heb er wel verstand van en weet dat het geen kwaad kan om een zadel een keer te gebruiken van een ander.
Wat denk je wat de mensen doen met handelsstallen die hebben een aantal zadels en daar rijden ze alle paarden mee of manege paarden die hebben ook niet altijd hetzelfde zadel op..

1 keer kan geen kwaad
maar 1 zadel gebruiken voor verschillende paarden wel
handels stallen maneges zijn daar idd makkelijk in

maar het lijkt me niet verstandig om daar een voorbeeld aan nemen

daar draait alles om de winst, en niet om het welzijn van het paard
mensen die makkelijk zijn met zadels en dus niet met een passend zadel rijden,hebben vaak ook paarden met singelnijd en zadeldwang
dat heb ik al vaak genoeg gezien

dus ik blijf erbij 1 of 2 keer kan geen kwaad, maar maak er geen gewoonte van
Laatst bijgewerkt door unamie op 03-02-06 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 15:13

Ik denk idd dat 1 keertje geen kwaad kan, als je het maar niet voor altijd doet

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 15:35

Het is een wintec.. die zijn gemaakt om dat ze juist op veel paarden passen.. Tuurlijk vervormen ze niet na 1x. Mn zusje heeft ook een wintec en die heb ik ook wel eens gebruikt .. Onzin dus

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 15:40

Maar ga er niet vanuit de een wintec op elk paard past. Die van mij heeft een aardig rugprobleem aan een wintec over gehouden die volgens mensen op elk paard zou passen.

Het zadel zou van 1 keer niet vervormen, maar ga er niet zo maar vanuit dat het zadel op jou paard past.
Een goed passend zadel vinden is een zoektocht opzich en je moet wel heel veel geluk hebben als het zadel dat je kan lenen perfect op je paard past.

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:20

Ik rijd alle paarden met een zadel...

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:30

janinetjjj schreef:
Het is een wintec.. die zijn gemaakt om dat ze juist op veel paarden passen.. Tuurlijk vervormen ze niet na 1x. Mn zusje heeft ook een wintec en die heb ik ook wel eens gebruikt .. Onzin dus

Idd, en voor 1 keer maakt het echt niet uit dat het op je paard ligt.

Maar wat unamie zegt ben ik het niet mee eens!
Niet alle maneges en handelstallen denk niet aan het welzijn van het paard!
Het kan dat jij een slecht beeld over handelaren hebt maar ze zijn dus niet allemaal zo!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:40

Dit gaat helemaal niet om het zadel, dit gaat erom dat je zus jou het zadel niet wil uitlenen. Heel triest, tenzij ze daar een goede reden voor heeft.

Leg het voor aan je ouders en laat die bemiddelen, zeker als je de hele zomer wel goedgenoeg bent om voor haar paard te zorgen, moet ze nu niet banketstaaf gaan doen.

Als jullie mijn kinderen waren dan wist ik het wel.....

Pareltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:46

ik denk dat leer wel vormt in de loop der tijd.
maar wintec zadels (meestal kunsstof) dat vormt niet.
en al helemaal niet na 1x.
maar miss is het wel een smoesje en is ze bang dat je er zadel stuk maak, of de volgende keer weer wil lenen.

More

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:49

Dat maakt helemaal niet uit hoor,
wintec zadels vormen niet zo snel (bijna helemaal niet) na een paard helemaal en na 1x zeker weten niet
dan moet je je zus nog maar even overhale he

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:56

1x kan naar mijn mening geen kwaad. maar net wat hier boven ook al is gezegt: je zus wil het niet. laat idd je ouders bemiddelen. de smoes dat het zadel dan zou vervormen is onzin, dus die kan ze niet gebruiken.

als het zadel trouwens niet nieuw is, is hij dus wel naar haar paard gevormd. past hij dan wel op jou pony? ook al is het maar voor 1x, met een niet passend zadel rijden is nooit goed.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:55

Als je zus het niet wil wil ze het niet. Jij hebt vast ook dingen die je niet aan je zus wilt uitlenen.
Of denk ik nu raar?