Reistijd naar je paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 21:16

Loopafstand Haha!

Om echt te kunnen rijden moet ik wel een hindernis nemen, das nl. te paard het dorp door. Ik kan inderdaad een stal zoeken die dichterbij de uitrijmogelijkheden ligt, maar dan betaal ik twee keer zoveel en ik heb niks in te brengen op de verzorging, de keus is dan snel gemaakt.
Een bak hebben we niet, die hebben we ook niet echt nodig. Dus dat scheelt weer.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 22:04

2 sec. als ze op stal staan. Naar de wei is verschillend, hangt er vanaf waar ze staan. Meestal 5 minuutjes op de fiets.
Ik zou niet graag willen dat ik een kwartier in de auto moest. Ik ben verwend, ik wil ze graag binnen handbereik hebben!

Noukie
Berichten: 10946
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 22:20

30mins met de auto als er geen files zijn.... ja, dat is inderdaad wel een eindje, maar we moesten zo snel mogelijk iets nieuws vinden en we staan nu op een kleine pension/africhtingsstal met weidegang, mooie boxen, een buitenbak die altijd goed is, en misschien wel allerbelangrijkst: supergoeie begeleding. Het is voor ons op dit moment gewoon echt de beste oplossing

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 22:42

Tja ik ben gewend aan lange reistijden, en als ik 2x per dag wilde lukte dat toch ook nog altijd Knipoog

Deed er naar de ponyclub 20 minuten fietsen over
naar Amstelland Manege 45 minuten (metro + bus),
naar de New Forestjes in Ouderkerk aan de Amstel, 45 minuten fietsen (1 uur en 15 minuten met storm)

Nu naar mijn paard op zijn snelst 30 minuten met OV en met de auto 20 minuten, tja, hij staat daar gewoon goed... omdat hij veel buiten staat, hoef ik hem niet los te gooien dat kostte voorheen al best wat tijd, op de vorige stallen besteedde ik minstens een uur aan hem los gooien....

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 01:53

tja, het paardje staat nu bij me thuis, dus ff enkele stappen met mn voetjes.

maar ik heb dus geen bak, daarvoor moet ik naar de manege toe of moet een buitenrit gaan maken.
dat is 10 a 15 minuten (toch eens ff een keer de tijd precies opmeten, is wel handig om te weten eigenlijk, als je bijv eens een keer op tijd moet komen) op mn paardje.

bij de manege is dus ook die (prive)pensionstalling, waar ik dus het afgelopen driekwart jaar heb gestaan.
met de fiets daar naar toe is het 5 a 10 minuten en met de auto tot de 5 minuten ongeveer.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 01:57

mijn reistijd bedraagt met de fiets ong vijf minuten en met de auto drie. ik heb dus daarover niks te klagen

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30645
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 07:56

Ik geloof dat ik het wel heel makkelijk heb. Mijn pony's staan in de schuur achter het huis, dus is een paar stappen lopen voldoende. Het weiland is een paar stappen meer. En de bak is +/- 50 m ver. De bak ligt ook nog bij ons op de tuin.
Ook mijn verzorgpony's staan heel dichtbij. Het is een kleine 5 min lopen en maximaal 2 min fietsen. Alleen als ik met die pony's in de bak ga rijden moet ik naar mijn huis en dat duurt dus een kleine 5 min.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-02 09:57

Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik zie toch wel dat het gros zijn paard op korte afstand heeft staan.

Niemand ervaring met 40-45 minuten reistijd??

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 10:20

Ja ik dus, op zijn snelst 30 minuten is op zijn langzaamst 45 minuten...
vooral wachten op trein en treintaxi gaat het meeste in zitten dan.
Maar dat wist je toch al Haha!
Doe ik nu toch al bijna 2 jr en gaat nog prima Lachen

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 10:32

Fitzroy schreef:
Niemand ervaring met 40-45 minuten reistijd??


Alsjeblieft Haha!
Ik vanaf vanmiddag weer Knipoog
Ironique gaat weer naar Drachten, da's voor mij vanaf hier een half uur met de bus + een kwartier fietsen, maar het is 5 minuten fietsen bij m'n ouders vandaan, en dat heeft ook z'n voordelen Vork

Momenteel staat ze een kwartier fietsen hier vandaan, net buiten de stad.

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 11:25

Naar Barneveld, daar staan de veulens met hun mama's rijd ik een kwartier met de brommer. Naar Putten, daar heb ik les en daar staat Lobke rijd ik 50 min met de brommer. Maar dat doe ik maar weinig omdat ik bijna altijd met de auto gebracht en gehaald wordt. Ha, en als ik me rijbewijsje heb dan cross ik lekker in 20 minuutjes naar Lobke om haar weer te zien!!!!!!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 11:28

5 meter en als ze in de wei staan 25 meter. Pling

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 11:34

Mijn paard staat:

- 15 minuten met de auto bij mij vandaan
- een uur fietsen (doe ik dus nooit Knipoog )
- een half uur met de scooter
- ongeveer 45 minuten met een snorbrommer
- half uurtje met de bus

Mijn ouders willen altijd mee, dus we gaan nagenoeg altijd met de auto Lovers

Balou
Berichten: 18
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 14:08

Mijn paard stond ook redelijk dicht bij huis,ongeveer 10 minuten met de auto, maar sta sinds kort op een ander stal wat toch gauw 40 minuten rijden is.

Tuurlijk is het even wennen maar hetgeen ik er voor terug krijg is echt die 40 minuten rijden wel waard. Mooie, niet te drukke, stal, stapmolen, losgooibakken, weiland, een 20x40 bak en een 20x60 bak. Qua prijs scheelde het niet zo veel met m'n oude stal en hier heb ik veel meer voorzieningen Knipoog . Het enige waar ik even aan moest wennen was dat ik niet meer ff snel langs m'n knollie kon, gewoon beter plannen dus.
Verder was het voor mij erg belangrijk dat ik de eigenaren van de stal vertrouwde en dat ze indien nodig direct de veearts bellen etc.

Dus ik zou zeggen als je een stal vindt wat wat verder weg is dan nu maar het voldoet wel aan al je wensen, gewoon doen! Het is het ritje met de auto heus wel waard

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 14:12

op de brommer doe ik er 20 minuten over, met de autto 10/15 minuten (hangt van de files op de A15 af! die regelmatig vast staat Boos! ) op de fiets 30/45 minuten!

ik ga op mijn brommer maar tot een 30 minuten reistijd dat vind ik lang zat!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 14:20

met de auto doe ik er 30 min over, maar met de fiets moet ik zeker op een uur rekenen..het ligt echt een heel stuk in het buitengebied Scheve mond

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 14:22

als ik een beetje doorfiets is het ongeveer 4 minuutjes fietsen.
ik moet er niet aan denken dat je elke dag 30 minuten moet rijden om bij je paard te komen. dan zou ik ook bijna geen tijd meer over houden om te rijden

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 14:26

25 autominuten, en aangezien ik jarenlang met het OV er ruim 2 uur over deed (andere stal) ben ik hier al lang blij mee. Mijn moeder woont op een klein kwartier rijden van stal, en is er wat vaker.

Ik vind het moeilijk genoeg om een goede stal te vinden, die reistijd neem ik wel op de koop toe.

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Re: Reistijd naar je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 16:59

Ik woon om de hoek, ik moet ongeveer 3 keer trappen Haha! en dan ben ik er.

anique

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 20:26

toen ik nog in ons oude huis woonde was het denk ik ongeveer 8 minuten naar de stal.

toen zijn we verhuisd en werd dat opeens 30 min. (als ik zin had 20 min)
maar daardoor ben ik daar weggegaan en nu is het denk ik ongeveer 5 minuten op mijn fiets.

maar ik haat het altijd om door slecht weer te fietsen en als ik dan ook nog eens 30 minuten door de keiharde stromende regen moest fietsen en dan zeiden ze altijd maar, had je toch beter een scooter kunnen nemen.

stom eigenlijk maar, ja

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 20:39

Ik loop 30 meter door de tuin dan kom ik in de schuur en vanuit de schuur ligt 10 stappen verderop mijn bak Haha!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 23:25

7 minutjes fietsen

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 00:27

De bak ligt op 4 meter van de kamer en de stal ook op 4 meter. We slapen altijd met de ramen open en horen ieder geluid.Het land ligt achter de stal.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 00:30

Ik woon boven (een deel van) de stallen, gat in de vloer en ik kan ze aaien Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

een half uurtje met de auto, heb mijn paard in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 00:37

hoi,
ik had mijn paard om de hoek staan, grote buitenbak, twee binnenbakken. Maar wel met onvoldoende mogelijkheden tot weidegang.
Ik heb mijn paard vorig jaar als vakantie in Duitsland gezet bij een vriendin een half uurtje rijden van Hengelo (waar in woon vandaan). Dat beviel mij (en een andere vriendin) zo goed dat we onze paarden daar hebben laten staan. Het is inderdaad ver rijden, maar ze hebben een zeer grote stal, iedere dag weidegang en kunnen met een groep op de wei. Wij hebben een zeer grote buitenbak, prachtige uitrijmogelijkheden, een kleinere binnenbak, maar wel alle ruimte om met je paard te spelen (Natural Horsemanship) zonder dat iemand je voor gek verklaard. Bovendien sta je nooit meer te wachten op een kruiwagen of tot de bak niet meer zo druk is....kortom het kost uiteindelijk niet zoveel tijd extra. En...zowel wij als onze paarden voelen ons er beter bij. Kortom ik heb de afstand er graag voor over.
anya