Ik vraag me alleen af wat de beste bescherming is bij het springen?
Peesbeschermers of 3-in-1beschermers?
Bandages lijken me niet zo geslaagd of denken jullie daar nu weer anders over?
Barst maar los.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

maaitjuh schreef:Waarom zijn volgens jullie peesjes beter dan 3in1?
Met 3en 1 heb je ook aan de voorkant bescherming als hij bv. tegen een balk knalt.
TinekeS schreef:Dat is niet goed, hij moet het vanvoor fatsoenlijk voelen dat hij de balk aanraakt of eraf gooit. Anders gaat ie na een tijd voor het plezier balken eraf gooien (spreek uit ervaring) een singel met buikflap is eventueel ook aan te raden, je paard moest maar eens op de hindernis vallen..

Lielle schreef:TinekeS schreef:Dat is niet goed, hij moet het vanvoor fatsoenlijk voelen dat hij de balk aanraakt of eraf gooit. Anders gaat ie na een tijd voor het plezier balken eraf gooien (spreek uit ervaring) een singel met buikflap is eventueel ook aan te raden, je paard moest maar eens op de hindernis vallen..
een singel met buikflap is om te voorkomen dat een paard met een vlug voorbeen zichzelf aantikt, niet tegen het vallen op een hindernis. Verder ben ik het hier volkomen mee eens.
Ik heb voor beide paarden zo'n buikflap en als je ziet wat daar een krassen op zitten