Wat te doen met 1,8-jarige?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Martine_

Wat te doen met 1,8-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 19:25

Hallo!

Ik heb een superlieve merrie gekocht van 1 jaar en 8 maanden. Kijk maar viewtopic.php?f=53&t=529465&p=12646338#12646338

Maar nu vraag ik mij toch af, wat moet ik nou doen?

Ik weet dat ze nog erg jong is en je er niet veel mee kan doen. Maar wat dan precies niet? en wat nou juist weer wel?

Het enige wat ik tot nu heb gedaan is haar geborsteld en heel even uit de box geweest. Hoeven krabben vindt ze nog eng en ze valt bijna om . Ik wil er eigenlijk nog even mee wachten, tot ze "er klaar voor is" maar wanneer is dat?

En heb je misschien verder nog tips over de omgang met het paard?

Ik weet het heb me niet super voorbereid, maar heb ook nog niet veel gedaan met dr.

Als je tips hebt, alvast bedankt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:30

niets mee doen, lekker bij soortgenootjes in de wei doen, daar leren ze het meest van

_Martine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 19:34

ze staat 8 uur per dag tussen de koters, voor de rest in de stal ernaast. Jammer genoeg is het niet de hele dag.

Mayra_

Re: Wat te doen met 1,8-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:50

Zulke beestjes zie ik het liefst 24/24 op wei als het kan of overdag op wei en s'avonds op stal. Ik zou er verder nog niks mee doen, lekker met soortgenootjes laten spelen.

_Martine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 19:50

Oke bedankt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:56

Lekker het land op en af en toe er eens uithalen, korte wandeling maken zodat ze goed aan het halster leert lopen en (als ze al goed meeloopt) ook verkeersmak worden als je langs de weg loopt.

Beetje poetsen, hoefjes krabben. Veel geduld hebben daarmee... Eerst alleen maar optillen, niet krabben. Belonen als ze ze goed optild.
Gaat dat goed dan kun je de hoeven wat langer vasthouden en met een borsteltje erover heen gaan, nog wat later wel uitkrabben. Steeds erg goed belonen wanneer het goed gaat.

Als het iets minder goed gaat, negeren en opnieuw proberen. (Tenzij ze gaat meppen, dat mag uiteraard absoluut niet)

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:02

Lekker laten lopen met soortgenootjes en over een jaar kan je wat met haar gaan doen qua longeren wandelen en dat soort dingen.
Laat de pony nog even lekker jong zijn en spelen zonder iets te hoeven doen.

tisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:20

toen mijn veulentje zo oud was, stond ze met haar vriendjes in één grote stal, lekker gezellig!
wat ik toen met haar deed: lekker knuffelen, poetsen, hoefjes optillen en af en toe een stukje alleen met haar wandelen (van de groep weg) maar dat vond ze erg moeilijk... zo bouw je een goede band op met je paard en dat is natuurlijk onwijs leuk! heel veel plezier ermee! staan de foto's van je veulentje al op je profiel? ben benieuwd!

tisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:22

ow laat maar, ik heb de foto's al gevonden in je andere topic! echt een leuke zeg! veel plezier ermee!!

_Martine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 21:30

Dankjewel!