Ik heb een wintec 500 en ik vind het echt een super zadel. Ik denk dat deze er iets vanaf zal wijken maar wintec zijn heel erg fijne zadels! Voordelen, tja je moet niet poetsen he nadelen, tja als je rubbere laarzen draagt kraakt het en de singelsloten slijten vrij snel. ik zou hem kopen, want ik wou die eerst ook maar mn ouders vonden hem te duur
het zadel bevalt super ik heb er 1 met cair system en vind het erg fijn rijden. Ik vind het prettiger ook qua onderhoud aangezien ik alleen een buitenbak heb moet ik vaak in de regen rijden.
Laatst bijgewerkt door _Dunja_ op 01-02-06 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Daar heb je op gereden op Kaylee. Ik heb de Wintec Pro dressuur 18 inch met equisuede om precies te zijn. Heb hem nu een jaar en hij ziet er nog als nieuw uit. Geen onderhoud aan gehad.
Ik vond het op zich wel een fijn zadel, maar als ik ermee in de regen had gereden bleef hij nog een paar dagen nat! Dat was dus wel wat minder... Verder heb je wel een vaste zit met dat zadel en je hoeft hem natuurlijk niet te poetsen! Maar ik ben zelf weer overgegaan op leer omdat ik dat toch lekkerder vind zitten!
Ik heb de Isabell Werth van wintec, ook met suede zit. Bevalt me goed! Het zadel heeft een fijne diepe zit, wat de andere modellen van wintec niet echt hebben. Als je een zadel met een wat diepere zit wil zou ik voor de Werth gaan. Een vriendin van mij heeft de 500 en de wintec pro allebei gehad om te passen. Ze bevielen haar niet omdat de zit zo 'vlak' is. Voordelen: Het zadel is licht, je hoeft niet te poetsen, verwisselbare boom.
nou weet je wat het is. het is voor mij bijrijdpaard. en ik betaal hem niet zelf dus heb wel met budget te maken. maar de eigenaar vroeg hoe men algemeen over dit zadel dacht
Ik vind hem goed zitten en je hebt zeker een vaste zit. Het enige grote nadeel wat ik er aan heb is dat wanneer ik in een natte opspetterende bak rijd, m'n hele zadel onder het zand zit!!!
Dat natte zand gaat er door het eqiseuede niet zo makkelijk af, dus krijg ik van die lelijke vlekken wanneer het opdroogt!
Vervolgens maak ik mij zadel met wintec spray en water helemaal schoon (1 maal per 1,5 maand) en na twee (!) dagen drogen is hij weer als nieuw!
Regen vedraagt hij redelijk hoor! Voor welk doel wil je het zadel gebruiken?
Aaah vandaar. Ik heb dit zadel ook voor mijn bijrijdpaard. Toevallig dat ik via bokt bij dit zadel kwam, deze zadels zijn er erg weinig tweedehands! Verder zijn wintec prima zadels, ik ben er iig erg over te spreken.