Scheur in hoef , nog springen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Surion

Scheur in hoef , nog springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 17:38

[***] heeft in haar linker achter hoef een scheur... de hoefsmid zei altijd dat het geen kwaad kon om te springen , maar nu las ik net in een boekje dat het juist niet goed is om te springen dan
Niet dat het uitmaakt , want ik ben toch overgestapt naar dressuur nu... maar ik wou het toch graag weten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:07

Ligt eraan wat voor scheur, horizontaal of verticaal, groot of klein, waar zit de scheur?

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:17

Als het een scheur is van boven naar beneden, dan heeft hij waarschijnlijk aan de onderkant een omgekeerde V eruitgesneden, zodat er geen druk op kan komen te staan. Dan maakt het volgens mij niet zoveel uit (als het niet zo'n ernstige scheur is).

caspertjuh

Re: Scheur in hoef , nog springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:39

mijn pony had ook een scheur van beneden naar boven toe in zijn voorhoef. Ik heb hem toen op ijzers moeten laten zetten zodat die scheur eruit kon groeien.
Bij mij bleekt het achteraf een schimmel in zijn hoef te zijn. De hoefsmid die wij toen hadden wist dat niet, maar toen we bij een andere hoefsmid zaten die zag meteen dat het een schimmel was in zijn hoef, had hem helemaal uitgekrapt die schimmel en toen op ijzers laten zetten.
Nu zie je er niks meer van. Zo zie je wel dat niet alle hoefsmeden even goed zijn er niet allemaal evenveel ervan af weten.

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 19:37

De scheur gaat verticaal , hij loopt helemaal over de hoef...
Ik ga het hem volgende week toch nog maar eens vragen denk ik.

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:34

NIET gaan springen..!

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:35

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen. Wachten met springen totodat de scheur weg is.
(Nou heb ik gemakkelijk praten, heb denk ik al 3 jaar niet meer gesprongen)

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:07

Die scheur behoort je smid wel op te kunnen lossen hoor. Anders zou ik overwegen om te vragen wat een andere smid ervan vind (natuurlijk niet je huidige smid zijn naam noemen en houd er rekening mee dat hij het werk waarschijnlijk wel afkraakt, want tsja concurrentie ej)

branka16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:36

wachten tot de scheur weg is is mischien wel een jaar lang niet springen:S
mijn pony had diverse scheuren in dr hoef, nu is zij wel ebsurt sterk en kan ik alles met haar doen, maar ik zou haar op ijzers zetter dan kan het zeker geen kwaad en als je hoesmid zegt dat heet geen kwaad kan.. hij heeft er toch verstand van neem ik aan?

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 19:07

Nogal raar De scheur dateert al van ong. 9 jaar geleden!
Ze was van de laadklep gevallen met het inladen van de camion ofzo iets... in ieder geval heb ik haar nooit weten manken of iets dergelijke.