Help paard kopen tips?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

NoGo

Help paard kopen tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 16:18

Wie kan mij vertellen waar ik op moet letten?
En over de volgende dingen:
Keuren waar kijken ze dan naar?
verzekeren hoe wat waar en waarvoor
Proeftijd enz.....

En dat had ik nog enkele andere vragen ook.
In hoeverre kunnen koeienkorrels schade maken bij een paard?

Wat en waarom hebben die tuigpaarden een soort bot/nobbel/uitstekselof of hoe het ook mag heten op hun boeg?

Kan mok best wel diep blijvende schade aanrichten ook als de benen niet dik zijn geweest?

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden en miss heb ik er zo dadelijk nog meer!

Groetjes en vast bedankt.joyce

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:14

Bij de klinische keuring door een dierenarts kijken ze naar of het paard algemeen gezond is, ze zullen een soort loop en buigtesten doen om te kijken of er geen problemen zijn aan de benen.
Soms worden er ook rontgenfoto's gemaakt om te kijken of er wel of geen botafwijkingen zijn in de benen.

Verzekeren weet ik niet veel van, er zijn wel verschillende verzekeringen. http://www.google.be/search?hl=nl&rls=G ... aard&meta=

Proeftijd kan je afspreken met de verkoper van het paard. Het is handig schriftelijke afspraken te maken, zoals wie is verantwoordelijk en voor wat gedurende de proefperiode.

Koeienkorrels zetten uit in vocht. Een maag van een koe kan hier tegen maar die van een paard niet. Een paard kan hiervan koliek krijgen, dit kan dus heel ernstig zijn.

Bij sommige paarden is het borstbeen (sternum) duidelijk zichtbaar, vaak bij tuigpaarden.

En misschien kan je hier: viewtopic.php?f=3&t=513311 , je antwoord vinden op de vraag over mok.
Succes