Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ikke schreef:Babyshampoo, doekje, emmertje warm water en van die latex wegwerphandschoentjes. Voorzichtig de boel schoonmaken en GOED naspoelen. Denk hierbij ook aan alle huidplooien die in de koker zitten.
Je moet je paard altijd overal aan kunnen raken. Stel dat ie er eens wat aan krijgt, dan MOET je wel en heb je een probleem. Oefenen dus, net zolang tot ze het goed vinden.
jiehaaa schreef:En vooral het bolletje vuil verwijderen, bij het gaatje. Dat is vaak de oorzaak van nare ontstekingen.
Winkie schreef:Ik kreeg laatst de tip om er babyolie op te spuiten. Dat hoef je ook niet meer af te spoelen dus lekker snel en makkelijk. Misschien wordt 'ie' dan niet helemaal schoon maar hij zal minder last hebben van korsten. Alleen dat zal niet helpen bij een ontsteking denk ik zo.

), peerd vond het niet zo leuk, maar echt erg vond hij het ook niet. ikke schreef:Winkie schreef:Ik kreeg laatst de tip om er babyolie op te spuiten. Dat hoef je ook niet meer af te spoelen dus lekker snel en makkelijk. Misschien wordt 'ie' dan niet helemaal schoon maar hij zal minder last hebben van korsten. Alleen dat zal niet helpen bij een ontsteking denk ik zo.
Daarmee maak je de koker vet en zal er dus makkelijker vuil en stof aan blijven hangen, waardoor het eerder erger wordt.
Je hoeft dat inderdaad niet af te spoelen, maar ik zou het wel goed schoonwrijven met een doek of zo.
). Sinds dien vind hij het niet zo leuk meer als ik er aan zit
. 

and of course, there is that one FINAL step...