Paard met veulen + Pony zonder?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sanneh14

Paard met veulen + Pony zonder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 10:19

Hoi Hoi, wij gaan dit jaar mijn paard laten dekken, helaas, kan de pony die daar ook staat niet gedekt worden i.v.m hoefbevangenheid.(Het schijnt heel gevaarlijk te zijn om een pony die goed is hersteld van Hoefbevangenheid, te dekken, i.v.m. gewicht waardoor hoefbevangenheid opnieuw op kan treden.) Nu is mijn vraag: is het mogelijk om de pony bij het paard met veulen in het land te zetten? of gaat die heel vaak fout? En als de veearts zegt dat de pony toch nog wel kan dragen, kunnen ze dan ook bijelkaar staan met elk een veulen?
ik ben namelijk bang dat als, alleen mijn paard een veulentje krijgt, de pony jarloers wordt, of het paard haar niet accepteert.

xx

p.s. die 2 (paard + pony) zijn nu dikke maatjes, en als je met de 1 uit rijden gaat, en de ander laat staan wordt de ander heel chagerijnig en kun je met de 1 niet fatsoenlijk rijden, omdat ze dan terug wil..

bedankt!

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:04

dubbel post ik tem even

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:37

Er staan wel vaker paarden met veulens bij paardjes zonder veulens in de wei. In het wild komt het ook wel eens voor dat de ene merrie geen veulen heeft en de ander wel. Dit kan gewoon en gaat in 9 van de 10 gevallen heel erg goed.