peesbeschermers als reisbandages?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

peesbeschermers als reisbandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 09:48

Ik vraag me af of je peesbeschermers ook kan gebruiken als transportbeschermers
Of dat ook wel wat bescherming geeft

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 09:59

beter dan niks toch?
ik zou dan eerder gaan voor fleecebandages+onderlappen, kun je een groter deel van het been beschermen...

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:00

Ik vind ook dat dat beter is als niks.
Ik heb bij mijn pony áltijd peesbeschermers omgedaan bij het reizen. Want als ik dat niet deed, bloedde ze altijd wel ergens...
Inderdaad, bandages bedekken een groter deel van het been, maar niet iedereen heeft ze.
Peesbeschermers zijn beter als niks

Intervarno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:01

Ik zie wel eens dat mensen ze inderdaad als transportbeschermers gebruiken en het zal wel wat bescherming geven, maar ik ben er niet weg van. Ze beschermen niet het hele been, maar alleen de achterkant en de zijkanten. Mij lijken transportbeschermers een stuk veiliger, omdat die echt het hele been beschermen. Bandages zouden evt. ook een optie zijn, mits goed aangebracht.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:02

Denk wel dat het eventueel zou kunnen. Ik gebruik voor de voorbenen 3-in1 been beschermers en springschoenen. Zo kan hij ook zijn kroonrand niet kapot trappen. Achter heb ik onderlappen. Hij zal iets minder makkelijk tegen zijn eigen achterbenen kunnen trappen.

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:02

Bij gebrek aan beter heb ik dat eerst ook gedaan,
Heb nu wel echte transportbeschermers thuis liggen!

Mijne staat vierkant op ijzers en vind dat toch een stukje veiliger dan dat ie niks aan heeft!

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:03

Ik gebruik ook fleecebandages met onderlappen, bevalt me goed!

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:11

Ik gebruik altijd peesbeschermers als reisbescherming, doe er ook springschoenen bij om. Is makkelijk en snel in het gebruik en ik vind het een stuk steviger zitten dan de meeste zachte transportbeschermers.

Heb 1x transportbeschermers gebruikt, die lagen totaal aan flarden in de trailer binnen een half uur... }>

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:13

ik doe mijn paarden 4kant in de springschoenen. voor peesbeschermers en achter strijklappen.

heb overigens nog nooit 1 wondje gehad aan 1 van mijn paarden

Ik snap nooit zo goed hoe mensen paarden gewond of met kapotte beschermers van de trailer afkrijgen.....

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 10:15

Bedankt voor de reacties. springschoenen en strijklappen heb ik ook,dus ik doe het zoals jullie hierboven vermelden.

knightloekie

Re: peesbeschermers als reisbandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:55

Idd beter als niks..
Ik doe hem aan alle voeten springschoenen en vierkant bandageren met speciale (hele dikke) onderlappen !
Het kost wel wat tijd maar aangezien niks past heb ik geen keuze..

caspertjuh

Re: peesbeschermers als reisbandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:09

Er zijn speciale beenbeschermers voor in trailers. soort van grote schoenen ( hoezen ) tot hun knieen ofzo, maar zullen wel duur zijn denk ik. Voor in een trailer zou het denk ik geen kwaat kunnen om die pees beschermers aan te doen, want geeft alleen maar bescherming.

Eigenlijk ben ik tegen peesbeschermers! Op een manege heeft bijna iedereen die dingen omdat iedereen alleen maar denkt dat het zo hoort en omdat andere het ook hebben terwijl hun paard het niet eens nodig heeft!
Natuurlijk zijn er paarden die er wel nodig hebben, daar hoor je mij niet over klagen, maar al die andere mensen he

Peesbeschermers gaan broeien en zweten bij de benen en zand ertussen gaat dat weer schuren. Loopt een stuk ongemakkelijker voor ze en zal zeker niet prettig zijn hoor voor de paarden zelf. Lopen zeker weten liever zonder als met die dingen!
Bij inspanning worden de spieren warm en gaat het alleen maar broeien door die peesbeschermers.

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:31

Caspertjuh :

Verwar je je niet met bandages?
die kunnen namelijk veel meer schade aanrichten dan peesbeschermers!