Paard verzekeren ??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Amina_

Paard verzekeren ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 17:42

Hoi
In november heb ik mijn paard verloren ,na vele operaties (2x aan koliek en de laatste x aan een buikbreuk) heb ik hem moeten laten inslapen ...
Soms zit ik me af te vragen of het nu het beste is om een verzekering te nemen of niet ..
Ik heb al gehoord hoeveel sommige mensen in een jaar ervoor betalen en dan stel ik me toch de vraag als je na een paar jaar dan echt iets serieus tegenkomt , je het niet al hebt uitgegeven aan de verzekering wat je dan terugkrijgt ( sorry voor de ingewikkeldheid)

Ik ben op zoek naar een ander paard en ik weet nog niet wat ik ga doen , verzekeren of niet
Het is misschien wel belangrijk dus de prijsklasse vh paard zal tussen de 4000-5500 euro zijn .
Hoeveel betalen jullie ongeveer ?
Wat zijn jullie ervaringen ?

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:49

Als je bij Interpolis uitgebreid verzekerd, inclusief ziektekosten, ben je tussen de 500 en 600 euro per jaar kwijt. Das een hoop geld. Misschien kan je dat zelf wel sparen. Maar wat als je paard nu binnen 1 of 2 jaar iets krijgt? Dan baal je weer dat je t niet hebt gedaan. Het is erg dubbel dus. Mijn oude paard was verzekerd, en die heb ik na 4,5 jaar weg moeten brengen. Dus ik heb meer geld gekregen dan dat ik aan premie heb betaald. Mijn nieuwe paard is helemaal verzekerd, en de eerste rekening van 709 euro is net de deur uit! (ik heb dus nog geen ervaring met t uitbetalen van de ziektekosten, dat ga ik binnenkort merken)

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:51

je bent als e verzekrd een bepaald bedrag zeker kwijt. dat kan veel geld zijn. maar op het moment dat je paard wat krijgt ben je mischien veeeel meer kwijt+ de kans dat ej dat begrag niet meteen hebt.
als je verzekerd kan je de volgende maand al gebruik maken van ej verzekering , maar als je die niet hebt moet je dat bedrag wel meteen ophoesten...
als je dat kan niet verzekeren.
als je dat niet kan dan is verzekeren een kleine moeite

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:21

Hier zijn de laatste weken al tig topics over geweest.....
Kijk ook even met google, dan zie je een hoop sites en kan je daar info. vinden.

Linbrug

Re: Paard verzekeren ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:35

Hoi,

Ik ben ook van plan om mijn KWPN merrie te verzekeren,
maar ik heb geen idee welke verzekeringsmaatschappij goed staat aangeschreven.
Heb dan ook geen enkele ervaring met het afsluiten voor een verzekering van een paard.

Heeft iemand tips voor een goede maatschappij?
En welke dekking je het beste kan nemen?

Alvast bedankt!

themi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:01

Die van mij zijn niet voor het volledige aankoop bedrag verzekerd, aangezien het mij om de ziekte kosten gaat.Voor 2500 verzekerd met uitgebreide ziektekosten. ben ongeveer 30 euro pm per paard kwijt. Heb de kosten er al lang uit.Hoe hoger het bedrag waarvoor je hem verzekerd hoe hoger de premie.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:30

bij ons zijn ze als volgt verzekerd: ze komen eens in het halfjaar schatten waarbij gelet word op bouw, gangen prestaties enz. dan word er een bedrag oppapier gezet. van dat bedrag betaal je ik meen 4% +6 euro voor het 1e paard, 5 voor het 2e paard, 4 voor 3e paard en 4 paarden en meer is 3 euro.

voorbeeldje voor de duidelijkheid
shet E150
shet E175
shet E125
shet E100

150+175+125+100=E550

4% van 550=E 22 + 6+5+4+3 (omdat het in totaal 4 paarden zijn.)
dus dan kom je op een totaal berag van E40,- uit. mocht shet nummer 1 overleiden krijg ik dus 150,- van de verzekering.

als mijn paard ter overlijden komt krijg ik het bedrag wat ze oppapier gezet hebben. mochtten er operaties medicijnen etc nodig zijn dan heb ik een heel mooi bedrag op mijn rekening staan daarvoor!