paard verkopen voor draagmoeder

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

paard verkopen voor draagmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 16:56

IK zag op internet een advertentie daar vroegen ze paarden tekoop om als draagmoeder tedingen.Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen.Waar moet het paard ijv aan voldoen en wat geven ze ongeveer voor een paard.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:03

Die vragen kun je ook stellen aan diegene die zo`n paard zoekt?

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:31

RUBYWHITE beetje raar antwoord vind ik, hier is bokt toch voor bedoeld!?! (niet aanvallend bedoeld hoor)

@ jessie84, Meestal zoeken ze een ervaren merrie (die dus al een paar veulens heeft gehad) maar dat hoeft niet.
ze kunnen er ook mee bedoelen dat ze misschien een wat oudere merrie, of een die niet meer kan werken waar hun dan wel mee kunnen fokken. Stond er in die adevertentie geen ras, en ander omschrijvinge waar de merrie aan moest voldoen?

Het gebeurt ook vaker dat er een fokmerrie wordt vehuurd aan mensen die daar graag een veulen van willen hebben..

Amina_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:45

Meestal als het voor het fokken dient (wat ze hier uiteraard bedoelen) denk ik ook dat papieren vereist zijn

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:49

Weet ik niet, ze zoeken ook draagmoeders om een embryo van een top vader met een top moeder te plaatsen, zodat ze van diezelfde combinatie in één jaar meerdere veulens hebben ipv elk jaar maar 1 veulen. Het papier van de draagmoeder is dan niet van belang. Wel dat ze een goede moeder moet zijn en makkelijk moet kunnen veulenen en genoeg melk heeft etc.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:50

een draagmoeder. dus gewoon een merrie die makkelijk drachtig blijft en bevalt. draagmoeder houd meestal in dat het niet haar eigen veulen is wat ze draagt. dus of ze dan een papiertje heeft maakt niks uit. meestal wordne juist merries gebruikt die minder waard zijn. er word een bevrucjt eitje ingebracht zodat de meoder zelf zeg maar niet drachtig hoeft te zijn maar wel moeder word.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:50

je wa sme net iets voor

mariska32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:12

zover ik weet zoeken ze naar draagmoeders niet groter dan 1.50m
wat ze voor een paard betalen? ik heb geen idee,dat zou je daar moeten vragen.
ik heb zelf wel zoiets van: is je paard daar beter mee af.
maar dat is mijn menning natuurlijk

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 09:23

Inmiddels zijn de meningen over draagmoederschap verdeeld. Om een top paard te krijgen is het karakter nl. ook heel belangrijk en dat is tevens voor een groot deel ook afhankelijk van de opvoeding. Een zenuwachtige kijkerige en schieterige merrie zal dit gedrag overdragen naar haar kind. Een goed karakter is dus ook van belang.