ik heb even op internet gekeken.. en het lijkt me een heel mooi zadel verder ken ik het zadel niet.. wij hebben 2 kiefer zadels en hele goeie ervaring mee!
De Titan II: Ik was helemaal verliefd op dit zadel, tot ik er werkelijk mee aan het rijden ging. Door zijn extreme kniewrongen die speciaal gevormd zijn zit je echt ontzettend stevig. Het leer is superzacht en er zit veel ruimte tussen de kussens wat veelal wordt aangeraden bij paarden met rugproblemen of die hier gevoelig voor zijn. De zit is erg diep en de lepel vrij hoog. De kniewrongen zitten op het bovenste zweetblad, zodat je wel heel lenig moet zijn om tijdens het rijden je knie nog op te trekken. DE singelstoten zijn in een Y-vorm, wat zorgt voor een mooie ligging op de rug van het paard.
Nu kwam ik ten tijde van het passen van de Titan II, net van een Ainsley dressuurzadeltje af (nauwelijks kniewrong) en de overstap was me net even te groot. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de ER Luxor.
De Kieffer Ulla Salzgeber is meer een harder zadel, ook veel kniewrong maar niet zoveel als de Titan II. Het lijkt me wel een zadel dat wat meer stootjes kan verduren dan een Titan, omdat het leer wat harder is. DEze singelstoten zijn V-vormig en de kneiwrongen zijn overtrokken met een soort suède zodat je knie niet gaat glijden/schuiven.
Het advies dat ik altijd geef bij de aankoop van een neiuw zadel: kijk in je omgeving goed rond wat er allemaal gebruikt wordt en probeer het eens uit. Ook al denk je: dat kan niet fijn zitten'; gewoon even voelen. Het is een kleine moeite en stel je voor dat het toch je 'droomzadel' is! Het uitproberen van gebruikte zadels is altijd fijner dan nieuwe, omdat alle nieuwe zadels nog een beetje raar zitten.
Van boven genoemde zadels heb ik alleen op de Euroriding Titan II gereden. Vond hem heerlijk zacht zitten, maar mijn houding was niet ideaal. Heb dus uiteindelijk gekozen voor de Euroriding Luxor, dat was hem helemaal voor mij