Advies gevraagt.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

khorizon

Advies gevraagt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 14:32

Vorige week woensdag kreeg een stalgenote van mij te horen dat ze haar paard niet meer kunnen helpen. Zij heeft dan ook besloten hem weg te brengen.
Nu kreeg ik net te horen dat zij geen ander paard meer kan kopen.

Nu wil ik haar morgen als ze op stal is vragen of het haar wat lijkt om mijn paard te gaan rijden. Voor 1 a 2 dagen in de week.

Vinden jullie dat ik het haar al kan vragen of dat ik er nog even mee moet wachten?
Volgende week gaat haar paard weg en zie ik haar niet meer. Wat te doen.

Ik wou toch al op zoek naar iemand die hem zou willen rijden i.v.m. mijn zwangerschap en de stage van mijn huidige verzorgster.
Mijn huidige verzorgster funtioneerd momenteel ook niet naar wens. En ik speel al een tijdje met de gedachte haar op te zeggen. Ook al valt dit mij zwaar want ze doet hem al jaren. Maar het gaat er steeds meer oplijken dat ze er geen zin meer in heeft.

Vinden jullie kan ik het haar woensdag vragen of is dat te snel. Ze heeft alle tijd om te beslissen het heeft geen haast.

Wat is jullie advies?

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:36

Ik denk dat je eerst in overleg moet gaan met je huidige verzorgster, maak het bespreekbaar wat jij vindt en kom er achter wat zij nog wil.
Misschien kan je het je stalgenote voorleggen, erbij zeggen dat ze nog niet hoeft te beslissen, maar je altijd kan bellen natuurlijk.
Succes!

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:38

Je kunt het altijd voorstellen. Zij heeft dan zelf de gelegenheid en kans om te bedenken of ze hier op in wil gaan of dat ze liever even zonder paard verder gaat .

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:41

Ja dat is best moeilijk...
overleg het met je huidige verzorgster, en vraag idd wat zij nog wil zonder scheve gezichten.
Ik zou het bij die andere even afwachten en over een tijdje vragen, geef haar in ieder geval vast een hint.... kan voorstellen dat ze daar niet meteen behoefte aan heeft.
Succes in ieder geval.

marle_sheila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:45

ja ik zou het eerst vertellen aan je huidige verzorgster en dan ook eerlijk zeggen dat je dan je stalgenote gaat vragen, anders denkt ze misschien dat je haar liever inruilt ofzo, iig dat komt niet leuk over. En wanneer dat allemaal besproken is zou ik het je stalgenote gewoon voorzichtig voorleggen, en het er dan niet meer over hebben tenzij ze er zelf over begint.

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 14:47

Mijn huidige verzorgster heb ik al meerdere keren aangesproken op het feit dat het niet goed gaat. Maar er zit geen verbetering in. Het rijden gaat gewoon vreselijk slecht en de verzorging erom heen wordt afgeraffeld.

Ik ga het haar in iedergeval voorstellen want ik heb zoizo iemand nodig die hem doet tijdens mijn zwangerschap en daarna ook nog. Als het haar bevalt mag ze hem gewoon blijven doen.

Marle-Scheila: Ik heb mijn huidige verzorgster al laten weten dat ik er iemand bij zou nemen tijdens mijn zwangerschap zij kaarte zelf aan dat ze i.v.m. haar stage waarschijnlijk zelf ook veel minder kan komen.

En met mijn stalgenote zal ik het overleggen.

Anoniem

Re: Advies gevraagt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:48

Ik zou het als volgt brengen:

'Ik weet niet of je hoofd er op dit moment naar staat, maar als je het leuk vind om mijn paard, eventueel in de toekomst, bij te gaan rijden, dan zou ik er heel blij mee zijn'

Of iets dergelijks

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:49

Ivm met jouw zwangerschap heb je toch een extra verzorger nodig dus kun je haar alvast polsen.

Ik zou niet eerst met de huidige verzorger om tafel gaan zitten. Iets van 'geen oude schoenen weg doen voordat je nieuwe hebt'.

Zoals Ccccorine het voorstelt klinkt goed .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:58

Ik zou haar vertellen dat je er voor open staat als zij er aan toe is. Dat jouw paard haar heel graag wil troosten als ze straks haar eigen maatje moet missen...

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 15:02

Alvast bedankt voor jullie advies. Ik ga er zeker gebruik van maken.

M_hOrse

Re: Advies gevraagt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:20

Veel succes ermee..!
Ik zou het inderdaad voor leggen...ik zou het doen of er voor of er na ..maar niet vlak nadat haar paardje weg is

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:27

Zeg het ervoor, dan kan ze er over na denken etc. et.c

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 09:14

Ik heb het gisteren aan haar voorgesteld en ze wil hem heel graag gaan doen. Ze vond het heel erg lief van me dat ik het haar vroeg.
Ze begint natuurlijk niet gelijk maar dat is ook logisch.
Ze gaat hem 2 a 3 dagen per week doen.

Het is niet voor vast want ze wil in de toekomst wel weer een eigen paard kopen. Maar dat komt wel goed. Zolang zij wil mag ze hem lekker rijden en verzorgen.

Bedankt voor jullie advies.