Wie heeft er ervaring met GPG stijgbeugels??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Caballo77

Wie heeft er ervaring met GPG stijgbeugels??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 12:06

Ik ben van plan om GPG stijgbeugels aan te schaffen; dit zijn die stijfbeugels met schokdemping/vering. Ik ben nu erg benieuwd naar positieve en/of negatieve ervaringen met deze beugels. Ook zou ik graag willen weten met welke uitvoering jullie dan rijden (die met standaard beugelblokjes of die met extra anti slip).

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:12

Ik heb ze. Ik heb ze gekocht omdat ik zo'n last van m'n knieen had. Met gewone beugels kon ik na het rijden niet meer lopen en met springen verging ik zowat van de pijn.
Met deze beugels heb ik nog wel last van m'n knieen, maar echt veel minder dan met gewone beugels.
Ik heb de nieuwe, dus zonder blokjes.
Ik kan niet meer zonder.

Elfie

Re: Wie heeft er ervaring met GPG stijgbeugels??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:14

Ik heb zo een beugels. Niet de standaard versie, maar ik denk die met extra anti slip. Ik heb ze gekocht omdat ik bij lange ritten en endurancewedstrijden nogal last had van mijn knieën. Met de beugels was dat een stuk beter, maar aan een knie had ik nog steeds last. Intussen heb ik een ander zadel en vreemd genoeg heb ik hiermee geen last meer aan mijn knieën bij lange ritten. De GPG's hangen er voorlopig nog niet aan. Zodra ik weer last krijg gaan ze er weer aan.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:15

De oude beugels hebben van die blokjes, de nieuwe hebben die anti slip.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:17

Ik heb voor een paar weken terug 2 parcoursjes zonder GPG's gesprongen en ik kwam weer met knikkende en trillende knietjes van mijn paard, voor mij zijn ze echt een uitkomst, ik heb trouwens gewoon met rubberen blokjes, die andere zijn zover ik weet niet zo best voor de leren zolen van rijlaarzen.

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:22

Ik heb ze ook. Ik denk de oude versie Ik heb veel minder last van mijn enkels/ knieën met buitenrijden. In het begin is t even wennen maar na een paar keer er mee rijden merk je geen verschil meer.

miekedar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:26

mag ik even weten wat er anders en beter is aan deze stijgbeugels?
Ik ben nl. op zoek naar een nieuw paar want de oude zit wat roest aan. Ik denk aan veiligheidsstijgbeugels omdat ons knollie wel al eens een bokje geeft en men dochter er dan opzit.
Of is dit alleen om je knieën te sparen

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 12:37

De beugels zijn voorzien met vering zodat de gewrichten/rug van ruiter en paard worden ontlast. Deze schokdemping is instelbaar op het gewicht van de ruiter. Ik heb altijd last van mijn rug gehad tijdens het rijden. Nu heb ik een tijdje terug een nieuw zadel gekocht en het gaat gelukkig alweer stukken beter. Mij lijkt dat het met deze beugels alleen nog maar beter kan gaan. Ze zijn aan de prijzige kant en daarom wil ik eerst wat meer info inwinnen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:25

Ze zijn super,ik had eerst sprengers, maar gelukkig met iemand kunnen ruilen, echt heerlijke beugels!

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:35

Ik heb ze ook al heel lang, de oude versie dan ook en ben er helemaal weg van. Ik ben een rugpatient en ook mij geven deze beugels verlichting met rijden!

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:53

Hallo,

Ik heb ook die GPG beugels. Ik heb de nieuwe versie, en ik moet zeggen dat ik ze pas heel laat op gewicht heb ingesteld. Maar ook dat helpt niet voldoende bij mij. Ik heb Reuma en artrose in mn knieen en enkels en heb altijd pijn bij het rijden. Maar of die beugels dat allemaal zouden moeten kunnen opvangen ik heb geen idee....

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:06

De beugels zorgen niet dat ik helemaal pijnvrij kan rijden. Ik heb altijd pijn aan m'n knieen, ook als ik nu op de bureaustoel zit.
Maar door die beugels kan ik na het rijden nog lopen. Met gewone beugels gaat dat bijna niet.