Kast netjes houden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Kast netjes houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 11:33

Ik rui zo vaak m'n kast op stal op, maar iedere keer is het na twee dagen alweer een puinhoop. Ik probeer iets te bedenken waarmee ik het een beetje kan ordenen.

Het is een kast van onegveer 1 meter hoog, hij staat op een andere kast van ook ongeveer 1 meter hoog. Bovenin zit een plank, maar die zit dus zo hoog dat ik er moeilijk bij kan (ben niet zo groot) Er zit een zadelsteun in, maar het zadel bewaar ik niet in die kast.

Ik heb nu alles in mandjes, maar het blijft een puinhoop. Hebben jullie handige ideen om alles een beetje te ordenen?

Het is niet de bedoeling om dingen aan de kast te verbouwen enzo.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:35

Ervoor zorgen dat het geen puinhoop wordt?
Als je, wanneer je iets teruglegt, ervoor zorgt dat het allemaal op de goede plek ligt, moet het goedkomen dacht ik zo..

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:37

goede vraag. heb t zelfde probleem. heb ebst n grote kast maar t past er amper nog in. heb veel dingen in tasse op de bodem maar daar wordt het niet beter op. kleinere spullen zitten in een klein vakje gedouwd en shabrakken enzo in een grote . help mij ook aub!!
sorry moest het even kwijt...

@Sjoert: en als je in mijn geval gewoon te veel spullen hebt maar ook echt niks weg kan doen omdat je meerdere shabrakjes hebt zodat er sommige in de was kunnen zijn en omdat ik twee caps heb, een voor mij en een voor bijrijder en omdat ik de rest van spullen en verzorgingsdingen ook nodig heb?

Dayna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:38

Dingen die je niet vaak gebruikt zoals medicijnen ofzo bovenaan op die plank en alle spullen een vast plekje geven.

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:38

Toen ik nog op de manège stond en dus een kast had, was die wel iets groter als de jouwe denk ik Maar goed, hoe ik dat deed.
Bovenin had ik een ijzeren staaf hangen, daarover ging mijn dekje en singel waarmee ik gereden had om op te drogen (evt kan jij dat over je zadelsteun vermits je die toch niet gebruikt zeg je). Voor bandages en peesbeschermers gebruikte ik curverbakken: die konden mooi dicht dus geen muizen er in en ook netjes. Mijn hoofdstel en halsters hongen aan de binnenkant van de deur aan haakjes. Ik had ook speciale haakjes om mijn zwepen op te hangen. Poetsspullen zaten gewoon in de poetskist, en extra prulletjes (shampoo, spons, antiklit, hoefolie...) bewaarde ik in een oude poetskist. Voor medicijnen en ontsmetting enzo had ik een apart kistje.
Dekens en schone dekjes vouwde ik op en legde ik op een mooie stapel in de kast. Extra singels gingen er naast.
Gebruikte dekens en uitrijdekens liet ik aan de stal hangen, alsook haar halster om ze los te gooien.
Euhm ik denk dat het dat zoal was? Bewaarde ook veel thuis, net als nu

En natuurlijk wat Sjoert zegt: altijd alles metéén terug netjes hangen, bandages meteen oprollen en niet denken "doe ik morgen wel"!

Valena

Re: Kast netjes houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:39

Inderdaad is het handig om voor alles een vaste plek te zoeken! Borstels in een mandje, beenbeschermers in een ander mandje, etc. En misschien kun je je hoofdstel, halster, etc. ophangen aan de zijkanten?

Succes!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 11:40

Oja, ik heb maar 1 pad en die zit altijd onder m'n zadel (boomloos) dus ik heb geen stapels dekjes.

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:40

Ik heb idd ook een rommelkast, maar probeer wel 2 nette planken en dan 1 rommelige plank te maken.. Een met de spullen die ik heel vaak gebruik.

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:13

Je hebt bij ikea of ergens ander vast wel van die plastic bakken alleen waar meerdere schuiflades in zitten zeg maar. Kaneven geen voorbeeld geven. Ze zijn meestal circa.50 cm hoog, en er zitten een paar uitschuifbare lades in. Hoef je geen bakken op elkaar te stapelen en dat is ook een ramp als je teleksn spullen moet hebben die in de onderste liggen . Daarbovenop kun je dan een aantal spullen kwijt. Heb je verschillende haakjes in je kast hangen? Daar kan je dan je halsters/hoofdstel, longeerlijn enz aan kwijt. En verder de troep die je niet gebruikt mee naar huis nemen. Die kan je als je het wil gebruiken altijd nog meenemen van huis. De spullen die je weinig gebruikt op de bovenste plank. Mischien kan je voor zn stal ook een touwtje hangen zodat je daar bijv. je zweetdeken, halster, touw enz aan kan hangen, of gewoon de spullen die je elke dag voor op stal gebruikt.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:22

Ik heb bij de Xenos mandjes gekocht en die heb ik geordend op vaak gebruik en niet vaak gebruik. Alles netjes opvouwen en schoon houden is ook al overzichtelijker. Haakjes voor je hoofdstel, halster enz aan de deur en alles op dezelfde plek terug leggen na gebruik

M_hOrse

Re: Kast netjes houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:17

Je vind het zelf vervelend dat je kast een rommeltje is neem ik aan uit je bericht. Dus elke keer als je iets op moet ruimen denk je gewoon netjes opruimen!! Na een tijdje gaat het vanzelf maar het helpt zowiso om alles een vaste plaats te geven. Netjes in kisten op te bergen en alle spullen die je niet nodig hebt mee naar huis te nemen..!
Ik had nog een ideetje..! Je zegt dat je moeilijk bij de bovenste plank komt..! Bij de ikea kan je voor heel weinig geld een klein opstapkrukje kopen..als je die nou netjes in een hoekje van je kast zet kan je je bovenste plank ook gebruiken scheelt veel ruimte!! Verder kan je bij de ikea (maakt geen reclame) handige opbergdozen ect. kopen!! En het scheelt is niet zo duur..! Succes!! En als het netjes is kan je alles veel makkelijker terug vinden..!!