Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Mijn zadel pas maken betekend een nieuw zadel bouwen, er moet dan een kompleet andere boom in. Dat is zo duur, dat ik beter een nieuw zadel kan kopen.......ikke schreef:Nou, Unamie, dan moet je beter zoeken,
ik lever je bosjes nieuwe zadels, zonder keilkussens.
Het zijn inderdaad geen alledaagse zadels, die je zomaar op het schap van de Hippodrama vindt, maar ze bestaan wel degelijk.
Ik ga daar deze zomer mee bezig, mijn huidige dressuurzadel is echt niet passend te krijgen, ook niet door van Triest, en al helemaal niet voor die prijsMijn zadel pas maken betekend een nieuw zadel bouwen, er moet dan een kompleet andere boom in. Dat is zo duur, dat ik beter een nieuw zadel kan kopen.......
Maar om op de vraag terug te komen, ja het is een modeverschijnsel.
unamie schreef:
welk merk/type zadel heb je dan hoe oud is het
en wat was de reden dat het niet aanpasbaar was?
van triest kan niet elk zadel op maat maken
en met een diepe zit lukt het zowiezo moeilijk of zelfs helemaal niet
dus ik heb speciaal een bepaald (ouder type)zadel gezocht waarvan ik zeker wist dat hij het op maat kan maken.. op onze paarden
unamie schreef:welk merk zadel kun je in bosjes leveren.. haha ik ben toch wel nieuwschierig
ikke schreef:Het is een BR, geen idee hoe oud, tweede hands gekocht, jaar of tien geleden.
Ik had een slanke KWPN-er waar het goed op paste. Nu heb ik een brede Welsh-Cob.
Het past wel ongeveer, goed genoeg om hem in te rijden en uit te laten groeien, maar uiteindelijk is de boom gewoon te smal en te steil.