Do's en do'nts tbv rijden op een ponyclub.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

little_star

Do's en do'nts tbv rijden op een ponyclub.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 21:37

hallo,

ik wilde even vragen; rijden jullie mischien bij een ponyclub o.i.d. want ik mag met een pony van iemand anders naar de ponyclub gaan maar deze pony is 3,5 en moet dus nog veel leren, zelf ben ik 14 jaar. de eigenaresse heeft mij gevraagd omdat ze zelf ouder is als 18....
mijn vraag: hebben jullie mischien wat eigen ervaringen of tips wat je vooral moet doen EN laten? zet het hier aub even neer

doei little star
Laatst bijgewerkt door Sim op 30-01-06 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:33

Omdat dit geen rijtechnisch probleem is verplaats ik je topic naar VMR.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 08:11

Als je onzeker bent van jezelf ga dan eerst eens naar een lesavond toe. Wie weet ken je al mensen daar en je kunt de instructie eens beluisteren.
Nu is het zo'n zwart gat waar je inkijkt en kan je daar behoorlijk zenuwachtig van worden. Als je eerst eens ziet dan zul je zien dat het vast wel meevalt. Weet je al welke ponyclub het wordt?

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:19

Gewoon gaan, een goede instructeur ziet wat je pony kan en wat jij nog moet leren. Het valt echt wel mee en is leuker dna op manegepaarden rijden. JE leert er meer van.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:25

Elke ponyclub is anders, dus ik zou inderdaad eerst eens gaan kijken bij een lesavond, dan weet je beter wat je kunt verwachten.

Op zich vond ik het altijd hartstikke leuk, af en toe ook een onderling wedstrijdje en leuke activiteiten

Sjef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:29

De clubavonden worden over het algmeen gegeven door goede instuctie.
Vertel gewoon hoe oud de pony is en ga idd desnoods eerst een keer kijken bij een les.
Zal wel goedkomen

Carlijn101

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:02

Gewoon gaan inderdaad, de eigenaresse weet (neem ik aan) wat het inhoud. Ik denk dat je er alleen maar van kan leren. Er is zowiezo een instructrice of instructeur aanwezig die je kan helpen.

Ik heb zelf eerst bij de ponyclub gereden, erg veel geleerd. Maar later met een jong paard (deze was ook pas kort onder het zadel) naar de rijvereniging gegaan.
Toen ik heirbij ging, was hij net bestuurbaar en er zat net stap draf en galop op. En hij was ook nog hengst.
Heb dat toen zo snel gedaan zodat ik hem een beete overblufte, op dat moment had hij nog geen uitprobeer streken enzow, en was hij meteen gewend tussen anderen te lopen. (dit was erg belangrijk omdat hij hengst was, maar ook zeker zo belangrijk omdat het een jong paard was)

Het is denk ik makkelijker de pony zo snel mogelijk tussen andere te laten lopen om hem eraan te laten wennen. En het is nog leuk ook voor pony en ruiter

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:30

Gewoon gaan hoor!
Waarom niet?
Ik rij sinds januari weer clubles met mn 3,5 jarige. Ik vind het naast super gezellig ook nog heel goed voor hem. Wel heb ik nog priveles ernaast.

Mayra_

Re: Do's en do'nts tbv rijden op een ponyclub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:30

Ik ga in april bij de ponyclub want dan gaan ze het zomerseizoen weer in. Gelukkig krijg ik nu al elke week een halfuur privéles van de instructeur die les geeft op de ponyclub dus dat is erg fijn en vertrouwd voor mij en mijn pony.