Pony eet poep, nooit gedaan nu begint het.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

animals

Pony eet poep, nooit gedaan nu begint het.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 21:27

Het is me de laatste tijd opgevallen dat mijn pony poep eet..
Ik had ooit een keer van iemand gehoord, wat het kon betekenen als ze poep aten.

Maar na een beetje geheugenvlies weet ik dat niet... heel stom.
Weet iemand hier de oorzaak van?

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:29

mineralen tekort kan een oorzaak zijn. die van mij heeft het een periode gedaan toen heb ik eerst zeewier bijgevoerd en een mineralen blok gekocht. Nu is het over...

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 21:37

Hij heeft telkens een zoutblok gehad, voor in het weiland, hij krijgt wormenkuur etc.. en ook mineralen...

Wat zou ik nog meer kunnen geven dan alleen zeewier?

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:39

Het kan inderdaad een mineralen- en/ of vitamengebrek zijn. Misschien een andere bix voeren? Maar verveling kan ook een oorzaak zijn!

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 21:55

Ja aan verveling dacht ik zelf ook, maar Het is niet verstandig bij hem iets in toen qua speling, hij molt het en doet zich zelf verwonden...

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:59

Denk aan bijvoorbeeld (meer) weidegang of een maatje (als íe die nog niet heeft) of eventueel een ander maatje, wat actiever/ speelser is.

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:00

Eet hij zijn eigen mest of die van andere pony's?
1e zou inderdaad verveling kunnen zijn
2e kan ook een tekort aan bepaalde noodzakelijke darmbacterien zijn, jonge veulens doen dit ook. Misschien kort geleden antibiotica gehad? Of anders darmproblemen?

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 22:17

Hij heeft een tuiger erbij in het weiland, daar vermaakt hij zich goed mee lopen altijd te donderjagen.
Darmproblemen heeft hij niet... hij heeft wel problemen met de longen, maar daarvoor is hij onder medicatie.

Antibiotica heeft hij vorig jaar gehad (eind vorige jaar zo ong.)
Dierenarts is tijd geleden nog geweest voor enting, en had hem nog nagekeken, was verder allemaal goed.

Dus denk zelf of toch verveling of mineralen tekort.

ps: Over een tijd komt er waarschijnlijk wel een ander paard bij in het weiland..

Zou e.v.t het poep eten geen kwaad kunnen??

Angel24

Re: Pony eet poep, nooit gedaan nu begint het.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:36

Het kan sowieso geen kwaad! Het kan ook zijn dat je pony teveel voer krijgt waardoor niet alles goed verteerd word, vaak eten ze het dan alsnog op!
suc6

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:38

Dit kán schadelijk zijn, denk er maar eens aan wat er allemaal voor bacterieen ziiten in de mest...
Probeer goed de mest op de ruimen, zodat je paard niet de kans krijgt om de mest te eten. Ik zou voor de zekerheid even je VA raadplegen, misschien heeft het iets met de medicatie te maken wat hij nu krijgt.

RodaniaJaman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:03

Het kan idd pure verveling zijn... Ik heb het op mn stage ook vrij veel meegemaakt ze stonden dan op zaagsel omdat ze teveel stro aten en te dik werden, wat wij sowieso doen is dagelijks 4a 5 keer alle mest uit de stallen halen... en vaak meerdere porties ruwvoer geven... dus niet alles in 1 keer maar een beetje verdeeld... helpt ook wel

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 12:27

vivanes schreef:
Dit kán schadelijk zijn, denk er maar eens aan wat er allemaal voor bacterieen ziiten in de mest...
Probeer goed de mest op de ruimen, zodat je paard niet de kans krijgt om de mest te eten. Ik zou voor de zekerheid even je VA raadplegen, misschien heeft het iets met de medicatie te maken wat hij nu krijgt.

De medicatie ligt het niet aan.... dat is al geregeld.
Teveel voer krijgt hij ook niet, hij staat dag en nacht op het land, met hooi.