Welk merk hoefschoen voor een smalle hoef?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jol1

Welk merk hoefschoen voor een smalle hoef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 21:25

Ik heb pas een paar Easyboots gekocht voor onze arabier. Deze gebruik ik voor haar voorhoeven en ze bevallen heel goed. Ze zitten goed vast, maar nu zou ik ze ook graag voor haar achterhoeven willen hebben. Het probleem is dat haar achterhoeven nog smaller zijn dan haar voorhoeven. Als ik dezelfde maat Easyboots neem dan zijn ze eigenlijk te breed, maar als ik een maat kleiner neem dan zijn ze in de lengte weer te kort. Welk merk is geschikt voor heel smalle hoeven?

droebel

Re: Welk merk hoefschoen voor een smalle hoef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:56

Misschien zijn de schoenen van Smit wat?? Deze worden helemaal op maat gemaakt.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 22:03

Het vervelende is alleen dat de hoeven nu vrij kort zijn. Als ik de schoenen op laat meten en de hoeven zijn weer op normale lengte, dan passen de schoenen niet meer. Bij een standaardschoen heb je dat probleem minder, en die kun je eenvoudiger doorverkopen.

palham

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:08

Bij Smit houden ze daar bij het aanmeten rekening mee. Ik heb zeer goede ervaringen met deze hoefschoenen

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 22:12

Een paar weken geleden is er iemand geweest die de schoenen voor Smit opmeet. Ik vind het alleen zo raar dat hij toen zei dat die schoenen voor ons paard helemaal niet nodig waren. Nog geen anderhalve week later kon ze bijna niet meer lopen, zo kort waren haar voorhoeven. Ik heb dus niet meer zoveel vertrouwen in zijn oordeel. (Hij deed ook aan natuurlijk bekappen, maar dat zie ik nu ook niet meer zo zitten.)

palham

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:06

Mijn paard kan ook niet zonder hoefschoenen voor, aangezien hij heel gevoelig is op de voorhoeven. Dus misschien dat het oordeel van jouw hoefverzorger niet helemaal juist is voor jouw paard. Als ik hoefschoenen zou nemen, vind ik Smit nog steeds het beste.