Zonder zadel rijden??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

x_noraly

Zonder zadel rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 20:50

heel veel masen zeggen dat het slecht is om zonder zadel te rijden maar sommige mensen zeggen weer dat het goed is ik rij zelf nogal vaak zonder zadel en ik doe ook voltige en gewoon ff uitstappen zonder zadel weet je wel.......maar ik weet nu niet of het nou goed voor je paard is of dat het niet zo veel uitmaakt of dat het slecht is.Mijn rij instructrise zegt dat het slecht is.
Graag jullie menigen
________________________-

Ice Spirit

_Dunja_

Re: Zonder zadel rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:54

Het lijkt mij alles behalve slecht, omdat er geen zadel kan drukken op de rug en als je scheef gaat zitten val je eraf dus op zich zit je dan ook in evenwicht...
Ik rijd vaak zonder zadel mijn pony vind het erg leuk en ik ook.

dahana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:56

Hoi hoi
T is toch onzin dat het slecht is vroeger reden al die mensen zonder zadel en volgens mij zijn die paarden niet extreem vroeg gestorven.
Het is volgen mij alleen maar goed want dan krijg je meer gevoel met je paard.

groetjes ilse

M_hOrse

Ik zou het niet weten...maar ben eigenlijk wel benieuwd naar het antwoord dus houdt dit topic maar even in de gaten

Alhoewel het me niet heel slecht lijkt als je op de goede plek van de rug zit

Felinde

Tjah... ik denk dat als je heel hard op en neer bonkt op de rug van het paard, dat het dan idd. slecht is, maar als je mooi rustig blijft zitten, en je hindert het paard niet...dan zie ik er het slechte niet van in.

Ikzelf rijd ook wel zonder zadel om het paard eens wat beter te ''voelen''. Je voelt namelijk dat als een paard iets wil gaan doen (bijv. hoofd omhoog) dat hij zijn rugspieren spant, en dan kun jij dus eerder ingrijpen...

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:58

SLECHT ?
Met zadel is 'slechter' hoor
Nu als je verkeerd zit is het wel slecht ja
Wij rijden er altijd zonder Nog allemaal mooie rechte ruggen

dahana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:00

Volgen mij als je idd goed zit dat het geen kwaad kan doen alleen goed...

xx llse

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:01

Nee hoor, is helemaal niet slecht. Van zonder zadel rijden krijg jij zelf een heel goed evenwicht en kun je met zadel stiller zitten.. .
Mijn merrie is vaak wat voorzichtiger als ik zonder zadel rijd, alsof ze bang is dat ik eraf val..

Mich_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:07

k vindt het goed
Het is onzin dat het niet goed is want e hebt beter contact met je paard en je krijgt er een betere zit van;;
Ik doe het nu best wel vaak en sindsdine ben ik veel beter gaan rijden en heb ik ook een betere zit gekregen. Eingelijk vindtikhet ook veel fijner rijden want ik hb dan het idee(ik weet niet of het waar is hoor) dat ik meer contact met mn opony heb en dat ik stevigere zit

XX

Dayna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:07

Lijkt mij niet slecht.
Zonder zadel vind ik heerlijk, doe het wel vaker met Handsome(tuiger), leuk, vooral die draf haha dan lig ik er soms bijna naast.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:11

het is niet slecht! je verbetert je zit, krijgt een goede onafhankelijke zit. daar heb je met zadel ook alleen maar profijt van. als je een dunner paard hebt, en zelf dun bent kan een dekje prettig zijn. met alleen je kont heb je een mindere drukverdeling, en kan je je paard pijnlijk prikken met je zitbeenknobbels. een paard met een hoge schoft en veel ruggegraat zit vaak ook lekkerder met een dekje.
gewoon lekker doen dus! is voor beiden een leuke en goede afwisseling!

lisannetj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:14

het is helemaal niet slecht.. als je in evenwicht ben kun je ook springen zelfs!!(niet te hoog!) en als je dan niet op de rug van het paard BONKT.. Dan is dat toch helemaal niet slecht hoor;)!!