Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
!!!! Xox schreef:Zou het niet doen. Je hoort heel vaak dat paarden op transport naar Italie gaan en daar geslacht wordt en de transporten schijnen ook niet diervriendelijk te zijn. Weet niet of die mand at doet hoor maar hoor het vaak
Xox schreef:Zou het niet doen. Je hoort heel vaak dat paarden op transport naar Italie gaan en daar geslacht wordt en de transporten schijnen ook niet diervriendelijk te zijn. Weet niet of die mand at doet hoor maar hoor het vaak
zou je denken maar dat is echt niet zo, dat zijn maar een paar bedrijven en dat vlees word heel goed geselecteerd, hoeven ze echt niet paarden uit NL voor te kopen, zo wel, gebeurt dat met hele partijen.
Boeli_Wendy schreef:Zelf zou ik het niet doen .. Maargoed het is niet mijn paard
Jol1 schreef:Niet doen hoor! Er wordt nergens zoveel paardenvlees gegeten als in Italië. Er is weleens een documentaire op tv geweest over het paardentransport naar Italië. Dat was echt vreselijk om te zien; paarden met gebroken benen werden uit de wagen geslagen. Als je het niet gelooft dan moet je maar eens met de dierenbescherming bellen.
Dan doen ze super veel verlies,dus daar hebben ze echt nix aan. En ik woon in België dus het is iemand die paarden uit België meevoert.

liannes schreef:duur vlees wordt het dan!!
denk jullie nou echt dat dat paard naar italie de slacht in wordt gedrukt,
reken maar van niet,
600 !!geven ze in nl nog niet eens voor een slachtpaard,en die man wil meer betalen
en de italianen of vervoersbedrijven, handelaren,etc
halen hier van utrecht de paarden vandaan,(of een andere markt) voor de slacht
en niet van een particulier,
als het een merrie is, met een mooi papier, gaan ze ermee fokken,
kwpn paarden zijn duur in het buitenland,
maar bij enige twijfel,
niet verkopen.
Jol1 schreef:Nou ik denk dat jullie toch iets te goed van vertrouwen zijn. Waarom zou iemand met een vrachtwagen met paarden, en het maakt die persoon niet uit of een paard wat mankeert of niet, naar Italië rijden?Denk je nu echt dat een paard met artrose daar in een paardenrusthuis komt? Wel een beetje naïef hoor! Vooral omdat ts de man niet kent, ze weet niet waar de paarden naar toe gaan en wat ermee gebeurt. Ze twijfelt zelf ook al aan het verhaal. Alleen omdat ze 600 euro meer krijgt, denkt ze dat het paard dan wel niet geslacht gaat worden. Ik help het haar hopen.......
Hermesdeux schreef:Italie en Belgie staan bekend om het transport naar slachterijen. Dit gaat niet per trailer, maar per vrachtwagen tegelijk. Ze maken er geen verlies op hoor...

venusjah schreef:Jol1 schreef:Nou ik denk dat jullie toch iets te goed van vertrouwen zijn. Waarom zou iemand met een vrachtwagen met paarden, en het maakt die persoon niet uit of een paard wat mankeert of niet, naar Italië rijden?Denk je nu echt dat een paard met artrose daar in een paardenrusthuis komt? Wel een beetje naïef hoor! Vooral omdat ts de man niet kent, ze weet niet waar de paarden naar toe gaan en wat ermee gebeurt. Ze twijfelt zelf ook al aan het verhaal. Alleen omdat ze 600 euro meer krijgt, denkt ze dat het paard dan wel niet geslacht gaat worden. Ik help het haar hopen.......
Ik denk niet dat die een paard van 1600 euro naar de slacht gaat doen hoor .. denk dat het dan wel wat te duur word voor hem!