instructieweek of ruiterkamp voor volwassenen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

J0sef1entje

instructieweek of ruiterkamp voor volwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 12:48

Ik zou graag eens mezelf een hele week of weekend alleen maar met paardrijden bezighouden, gewoon om wat meer routine te krijgen en een hoop te leren. Ik ben nog een redelijke beginner, en krijg niet vaak de gelegenheid om zelf te rijden, meestal ben ik bezig met de kinderen te laten rijden.
Weet iemand een ruiterkamp of instructieweek voor volwassenen?
Ik heb geen eigen paard om mee te nemen.

Jisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:49

knhs instructieweken misschien!

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:57

Bij jou in de buurt kun je in oude Leede of Delfgauw een lesweek afspreken, bij Hofstede

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:02

Wat is de gemiddelde leeftijd bij de KNHS instrctieweken??
Ik zou wel willen gaan, maar dan het liefst met leeftijd genoten (ben zelf 24 jaar oud)

J0sef1entje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 14:19

justicelover schreef:
knhs instructieweken misschien!

Die zijn toch alleen voor mensen met een eigen paard? En ik denk ook ruim boven mijn niveau

J0sef1entje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 14:30

pantarhei schreef:
Bij jou in de buurt kun je in oude Leede of Delfgauw een lesweek afspreken, bij Hofstede

Das niet helemaal wat ik bedoelde, is wel een optie, maar ik wilde eigenlijke meer uren in het zadel zitten , gewoon ook voor de routine snap je?
Wat de kinderen doen op een ponykamp, zowel 's morgens als 's middags rijden, maar dan voor volwassenen.

Olga89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:33

op een trektocht gaan bedoel je?

ik ben op trektocht geweest bij stal t'reelear in raalte (overijssel) maar dat was volgens mij tot 18 jaar.

ikke

Re: instructieweek of ruiterkamp voor volwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:37

Tja, misschien niet direct het eerste waar je aan denkt, maar kijk hier eens:
www.fivesaints.com
Voor insite info, stuur maar een PB-tje, ik ken deze mensen goed.

J0sef1entje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 14:39

@ directlady : Nee, ik heb wel heel hard les nodig, en dat krijg je niet tijdens een trektocht, lijkt me wel leuk trouwens, maar is meer iets voor als ik beter kan rijden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:40

Ik weet niet of je in je eentje wilt of dat je nog vrienden hebt die ditzelfde willen, maar bij ons op stal zijn hier volop mogelijkheden voor. Kun je zelf je wensen aangeven voor dressuur- en springlessen, evt. voltige of kennismaking met western, buitenritten, dagtocht etc.
Je kunt dan in een vakantiehuisje vlakbij slapen en zoveel lessen boeken als in je eigen planning passen. Aanrader! www.eik.nl

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:46

De KNHS-instructie-weken zijn niet alleen voor mensen met een eigen paard. Er zijn ook zat die met een paard van andere mensen komen. Je moet iig wel zelf een paard regelen. Daar in Ermelo hebben ze geen paarden beschikbaar.

Je moet lid zijn van de KNHS om daaraan mee te kunnen doen. Voor sommige weken moet je een bepaald niveau hebben bereikt, om maar eens te noemen de M/Z-weken. Maar voor de week Allround Paarden heb je niet een bepaald niveau nodig. Het spreekt voor zich dat je je fatsoenlijk met een paard moet zien te redden.

De leeftijden van de deelnemers zijn heel divers. In mijn week zaten meiden van 15, 16 jaar, maar ook 2 zussen van halverwege de 30. En 't leuke van zo'n week is ook dat 't voor iedereen leerzaam is. Ik heb in 2004 de week Allround Paarden meegedaan en ik vond het ontzettend leuk en leerzaam.

Als je meer wilt lezen over ervaringen m.b.t. de instructieweken, dan raad ik je dit topic aan: [EV] KNHS instructieweek.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:48

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 10:22

ikke schreef:
www.fivesaints.com

Dit ziet er leuk uit zeg, maar wèl prijzig, daar moet ik nog even heel diep over nadenken. Er komt natuurlijk ook nog een reis daarnaartoe bij.

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 10:26

maaitjuh schreef:
http://www.poelenburgh.nl

Heel leuk en leerzaam!

Ja, lijkt mij ook heel leuk, maar de kampen voor volwassen passen net niet in mijn vakantieplanning, of het meikamp moet ook voor volwassenen zijn.
Is iig qua kosten wel aantrekkelijk en lekker dichtbij!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:42

J0sef1entje schreef:
ikke schreef:
www.fivesaints.com

Dit ziet er leuk uit zeg, maar wèl prijzig, daar moet ik nog even heel diep over nadenken. Er komt natuurlijk ook nog een reis daarnaartoe bij.

Groot Brittanië is niet goedkoop wat paarden betreft. Hun prijzen zijn heel schappelijk, vergeleken met anderen daar. Het zijn hele fijne mensen die goed weten waar het over gaat. Bovendien is hun accomodatie zo klein, dat je er probleemloos privélessen kunt krijgen, sterker nog, buiten het seizoen ben je grote kans de enige bezoeker. Een kok, twee instructrices en een stalmeisje, helemaal voor jou alleen!!!!! Dat mag wat kosten, denk ik zo
Als je per auto gaat, dan via Hoek van Holland en trek er twee dagen voor uit om er te komen, die heb je echt nodig.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:05

Ik heb me gisteren ingeschreven voor de instructieweek van 23 t-m 29 juli bij de Poelenburgh. Het van 15 t-m 21 jaar, ik weet niet wat jouw leeftijd is?

Ik heb er in ieder geval heel veel zin in!

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 13:40

ikke schreef:
Groot Brittanië is niet goedkoop wat paarden betreft. Hun prijzen zijn heel schappelijk, vergeleken met anderen daar. Het zijn hele fijne mensen die goed weten waar het over gaat. Bovendien is hun accomodatie zo klein, dat je er probleemloos privélessen kunt krijgen, sterker nog, buiten het seizoen ben je grote kans de enige bezoeker. Een kok, twee instructrices en een stalmeisje, helemaal voor jou alleen!!!!! Dat mag wat kosten, denk ik zo
Als je per auto gaat, dan via Hoek van Holland en trek er twee dagen voor uit om er te komen, die heb je echt nodig.

Twéé dagen! oeps das wel errug ver om in mijn eentje te rijden. Mmmm misschien volgend jaar met het hele gezin...., het ziet er wel erg leuk uit. Dit jaar is de gezinsvakantie al geboekt. Ik wil er alleen zelf een weekje tussenuit, alleen.

Twee instructrices? dan zal je geen aandacht te kort komen denk ik zo

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:10

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 18:48

dorientjuh schreef:
Ik heb me gisteren ingeschreven voor de instructieweek van 23 t-m 29 juli bij de Poelenburgh. Het van 15 t-m 21 jaar, ik weet niet wat jouw leeftijd is?

Ik heb er in ieder geval heel veel zin in!

42

J0sef1entje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 19:03

aafje87 schreef:
www.trailfinders.nl of www.timeout-reizen.nl
daar staan genoeg "training" weken voor volwassenen.
Let wel op dat het vooral in het buitenland is, en soms de reis er niet bij in zit!

Yesss, hier zitten een paar heel interessante en betaalbare arrangementen bij, onder andere op mijn geliefde Terschelling!

dank je wel!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:00

J0sef1entje schreef:
ikke schreef:

Twéé dagen! oeps das wel errug ver om in mijn eentje te rijden. Mmmm misschien volgend jaar met het hele gezin...., het ziet er wel erg leuk uit. Dit jaar is de gezinsvakantie al geboekt. Ik wil er alleen zelf een weekje tussenuit, alleen.

Twee instructrices? dan zal je geen aandacht te kort komen denk ik zo

Je bent van een goed bouwjaar, dus als je zin hebt, wij gaan in september daarheen is de planning. Dat rijden doe ik dan wel voor je, dat stukkie kan er nog wel bij na die 15.000km die ik daar al heb liggen