Waar staat je paard? Stal of Weiland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaah

Waar staat je paard? Stal of Weiland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 12:38

Hey!

Waar staat jullie (verzorg)paard? In een stalling of 24 uur per dag op het weiland? Wat zijn de voor en nadelen? Ik verzorg nu een paard die staat in een stalling, maar ik ga ook een paard verzorgen die staat op een weiland. Maar je hebt dan geen stal enzo waar je in kan, maar 5 min verderop zitten er wel buitenbakken enzo. Ik ben dus benieuwd wat jullie ervaren zijn met stal en/of weiland.

PS: Staat dit hier goed?

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:39

RavenIris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:38

Mijn verzorgpaaard staat overdag (van 8.30u tot 17.30u) in het weiland, en 's nachts staat ze in de stal.
Maar ik zou eigenlijk liever hebben dat ze gewoon in een privémanège stond.
Nu is ze overdag namelijk echt niet in haar stal te houden, als ze niet buiten mag begint ze te flippen.
In de winter is het ook een ramp om te poetsen en te rijden, want er is in de buurt geen piste, dus door de bevroren grond heb ik al een hele tijd niet meer met haar kunnen rijden...
Dus ik zou kiezen voor een stal, met weiland achter (en haar dan niet gewoon maken dat ze altijd buiten mag overdag!) en een binnenpiste in de buurt.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:40

Mijn verzorgpony's staan op een stal met uitloop, dus ze staan 24/7 buiten. Verder staan ze heel vaak in het weiland.
Ik heb geen bak waar ik goed in kan rijden, dus ik rij in de wei. Ideaal is anders, maar het is toch belangrijker dat de paarden altijd buiten staan dan dat ik een bak heb.

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:43

mijn pony stond vroeger altijd op de wei omdat ze echt niet op stal wilde, ze had de achterwand van de stal er al uitgedrukt maar nu ze bij haar nieuwe stal staat dan moet ze wel op stal. ze gaan niet voor 11 uur naar buiten soms wel eens om 2 uur of half 3, net hoe het uitkomt. en dan gaan ze weer rond een uur of 5 of gelijk als de stallen gedaan zijn weer naar binnen met dit weer. en anders blijven ze gewooin tot een uur of 6 naar buiten.

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:03

24/24 7/7
Lekker in hun wei

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:15

overdag staat [paard] lekker buiten, 's nacht staat ze lekker in r stalletje

Anoniem

Re: Waar staat je paard? Stal of Weiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:19

Mijn paard staat overdag buiten in de paddock en s'nachts binnen op stal in de winter en herfst.

Zomers staan ze naar keuze 24/7 buiten op de wei of overdag op de wei en s'nachts binnen.

Buitenbak met verlichting is aanwezig.

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:21

oohwja wat ik vergeten ben erbij te zetten. in de zomer, als het wel mooi weer is ook snachts dan stAAT ze gewoon lekker buiten in de wei

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:26

RavenIris schreef:
Mijn verzorgpaaard staat overdag (van 8.30u tot 17.30u) in het weiland, en 's nachts staat ze in de stal.
Nu is ze overdag namelijk echt niet in haar stal te houden, als ze niet buiten mag begint ze te flippen.
In de winter is het ook een ramp om te poetsen en te rijden, want er is in de buurt geen piste, dus door de bevroren grond heb ik al een hele tijd niet meer met haar kunnen rijden...
Dus ik zou kiezen voor een stal, met weiland achter (en haar dan niet gewoon maken dat ze altijd buiten mag overdag!) en een binnenpiste in de buurt.

Zeg eens eerlijk,
denk je nu aan je paard of aan jezelf?
tuurlijk wil je paard naar buiten!
Jij wilt toch ook niet 24 uur per dag in een kamertje opgesloten zitten??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:39

momenteel 3 24/7 buiten
3 8/7 buiten

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:41

RavenIris schreef:

sorry .. doordat de bak hard is heb je liever dat je paardje binnen staat ..
en als ze niet naar buiten mag begint ze te flippen .. ze is gewoon liever buiten dan binnen en dan wil je haar een hele dag op stal zetten .. laat het diertje lekker buiten lopen .. hij flipt niet voor niks !

mijn vz/rijpaard staat in de zomer 24/7 7/7 buiten nu in de winter gaat ze snachts alleen op stal en smorgens zo vroeg mogelijk weer lekker naar buiten toe

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:42

Wasco staat 'snachts in de stal, overdag of in de wei, of in de stal met uitloop.

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:17

24/7 buiten, het hele jaar door, met vooraan groot geplaveid oppervlak, dus je hoeft nooit de modder in. Paard is altijd lekker fris, vrolijk en helder en nooit stijf, geweldig.

RavenIris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:08

MaSbeL schreef:
RavenIris schreef:

sorry .. doordat de bak hard is heb je liever dat je paardje binnen staat ..
en als ze niet naar buiten mag begint ze te flippen .. ze is gewoon liever buiten dan binnen en dan wil je haar een hele dag op stal zetten .. laat het diertje lekker buiten lopen .. hij flipt niet voor niks !

mijn vz/rijpaard staat in de zomer 24/7 7/7 buiten nu in de winter gaat ze snachts alleen op stal en smorgens zo vroeg mogelijk weer lekker naar buiten toe

Ze staat dan ook atlijd buiten.
We hebben maar 2 of 3 keer geprobeerd haar binnen te houden.
En er is in de buurt geen bak om te rijden, waardoor ik dus in het weiland moet rijden, wat niet echt handig is als het regent en vriest.
Dus nu staat ze wel lekker buiten op de wei, maar ik heb haar deze winter 5 maar 5 keer ofzo kunnen rijden. En aangezien het een paard is met mogelijkheden dat van de eigenaar wedstrijden moet gaan lopen, is dit niet bepaald de ideale situatie.

Anchieee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:08

24 per dag op het land, wel een schuilstal

mandy101

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:10

verzorg shet staat ook 24 uur perdag in het weiland
ze heeft wel een schuilstal;)

Ferroowtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:11

24 uur per dag in het land, een van de grote voordelen vind ik dat ze hun natuurlijke gedrag kunnen blijven vertonen hierdoor... je krijgt niet snel verveling, stalondeugden of aandoeningen zoals stalbenen...

DianneM

Re: Waar staat je paard? Stal of Weiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:13

Nu op stal, over 19 dagen op de 24 uurs weide in een kudde andere tinkers.. Jaja, ik ben al aan het aftellen

miss_piggy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:16

Mijn verzorgpony staat overdag buiten in de bak, en gaat 's avonds weer naar binnen. Daar wordt ie niet (zo) dik van en blijft het weiland in de winter heel. De shetlanders staan normaal wel altijd buiten (in de wei) maar als het erg blubbert gaan ze naar binnen anders maken ze dat kapot.

kus
anke

_Lisanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:18

Ze staat nu op stal..
Waarschijnlijk 30 april een week de hele dag naar buiten en dan s'nachts naar binnen, en na die week dag en nacht naarbuiten.
Nu gaat ze soms samen met dr vriendin op de wei van de eigenaren

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 07:20

mijn shets staan altijd buiten met schuilstalletjes...

mijn kruising arabier staat van half 10 tot 5 uur op de wei met 2 andere en dan op stal..
er is geen bak ofzo. wel verderop maar ik rijdt altijd buiten of in de wei..
van de zomer gaan ze voor de hele dag en nacht de wei op.

bren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 07:53

Anique_Vaandrig schreef:
overdag staat Jolly lekker buiten, 's nacht staat ze lekker in r stalletje

mijn paard ook en zómers 24/7 op het land.

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 07:55

Mijn verzorgpaard staat hele dag op de wei.. af en toe eens naar binnen voor eten/rijden/s'nachts.. Na het rijden gaat ze ook weer hup de wei in..

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 07:57

Uitloop stal, en een wie eraan, als die te glad is, blijven ze gewoon in de stal met uitloop eraan.