paard bij huis

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cherish

paard bij huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 12:05

hallo,

sinds gister staat me paardje bij huis, ze lijkt t leuk te vinden maar hinnikt nogal veel (niet super veel maar toch wel een aantal keer) en ben ik bang dat de buren gaan klagen.. (buren vinden het echter wel goed dat ze daar staat)
dit is alleen overdag.. 's nachts heb ik haar de hele tijd in de gaten gehouden en was ze muisstil..
moet ik dat hinniken afstraffen of....? volgens mij is t gewoon aandacht trekken.. of dat ze honger heeft, maar ik moet haar volgens mij juist dan geen eten geven, dan beloon ik haar... en ze krijgt immers genoeg.
ze kan gewoon naar buiten kijken... vanacht had ik de stal helemaal dicht gedaan en toen was ze stil, maar vind t zielig overdag ook dicht te doen... ze kan eventueel ook in de uitloop staan maar ik vind t veiliger als ik er niet ben dat ze op stal staat..
ze staat trouwens zonder ander paard.. heeft wel een onbreekbare spiegel en hapt daar naar tijdens t eten, dus heeft wel t idee dat er iemand staat..
ik weet dat het beste zou zijn een echt vriendje maar dat gaat niet..

heeft iemand tips?

wat kan ik hieraan doen, ben nu hele dag thuis maar morgen niet...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:07

VvdD --> VMR

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:09

Ik ben bang dat je paard gewoon eenzaam is. Ik vind zelf dat je geen paard moet nemen, als hij alleen komt te staan.. Het zijn kuddedieren, en ze horen absoluut niet alleen te staan.

gianlucka

Re: paard bij huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:11

kun je geen klein paardje erbij doen, als gezelschap? een shetlander bijvoorbeeld?

denz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:13

Het is natuurlijk heel leuk als je paardje bij huis staat, maar hij lijkt idd wel erg eenzaam, ik vind net als de anderen dat een paard een kuddedier is en niet alleen hoort te staan.

Heb je ook geen wei?
Laatst bijgewerkt door denz op 30-01-06 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 12:14

het is voor een paar maandjes in de winter.. daarna komt ze met andere paarden in de wei..
ik stel gewoon een vraag wat ik het beste kan doen..
en dan is het mischien wel lief bedoelt maar aan zo'n antwoord heb ik op t moment niks aan..

gianlucka, daar heb ik ook al aan gedacht maar ze kan niet zo goed met andere samen... ze trapt snel.. en dat vind ik dan zielig voor het shetje

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:15

is er geen vriendin ofzo die een paard heeft en hem voor de winter bij jou thuis wil stallen, of heb je maar 1 stal?

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:15

Ja zulke andwoorden krijg je nou eenmaal omdat het zo is, een paard hoort niet alleen punt.

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:17

is een schaap, bok oid ook geen optie?? Vaak gaan paarden niet met 'oudere' paarden/ pony's samen. Misschien dat een veulen/ jaarling er wel bij kan...

Van

Re:

Die van mij staat ook alleen hor, en die heeft daar verder geen problemen mee.

misschien kun je zorgen dat ze wat te doen heeft bijvoorbeeld met een jollybal of iets dergelijks

denz

Re:

Dan denk ik dat ze gewoon ff moet wennen, vooral als ze hiervoor ook met andere paarden gestaan heeft?

Gaat ze dan zomers op de wei en in de winter weer alleen?
Tjah, moet toch zeggen dat dat me niet erg fijn lijkt voor het dier..
Dan went ze dalijk aan al die andere paarden en dan staat ze in de winter weer in d'r eentje..

Jouw keus natuurlijk, verder denk ik dat dat gehinnik gewoon even wennen is.

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 12:19

ik vraag gewoon om hulp en hoef niet afgekat te worden..
het topic heet toch vraag maar raak..

een vriendin van me staat een paar huizen verder op met een tinker en we gaan elke dag samen rijden.. maar heb maar 1 stal ja..

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:20

cherish schreef:
een vriendin van me staat een paar huizen verder op met een tinker en we gaan elke dag samen rijden.. maar heb maar 1 stal ja..

en is het misschien een optie dat je hem bij haar thuis neerzet? of heeft zij ook maar 1 stal?

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:21

Ik zou het nog even aankijken, je zegt dat ze er pas sinds gisteren staat. Ook op een nieuwe stal met paarden moet een nieuw paard wennen. Lukt het niet en een maatje erbij is geen optie, dan zou ik er toch voor kiezen om haar naar een stal met meer paarden te brengen. Maar dat is MIJN mening.

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 12:25

jup ook maar 1 stal...
en mischien dat een geit wat is maar straks krijgt die een trap.. en dat overleeft zo'n geitje niet..
ze heeft al zo'n bal

ze is nu trouwens al een tijd stil... als ze me ziet gaat ze wel even knorren maar dan denkt ze dat ze eten krijgt..

maykie, ja tuurlijk kijk ik het aan.. en als t niet lukt sja dan moet ze terug, maar als ze met andere paarden staat wordt ze een zuurpruim en nu is ze lekker relax

Chippewa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:26

Niks van bepaalde antwoorden aantrekken...
sommige mensen vinden het nou eenmaal leuk om kort door de bocht te zijn...helaas...

Paard kan best alleen hoor, ik heb er ook 1 alleen staan..en die vermaakt zich echt prima....in de zomer staat ie wel op de wei met anderen, en we krijgen er hopelijk heel gauw een vriendje bij..maar dat is voor mezelf en niet perse voor gezelschap...

kijk het even aan, gooi er desnoods een speelbal bij..en zorg dat je zoveel mogelijk bij je paardje kan zijn....
Denk dat het een kwestie van wennen is....

Groetjes Jennifer

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:27

ik ben het met maykie eens maar dat van: ik hoef niet meteen afkat te worden! dit forum heet idd vraag maar raak maar dan moet je niet zo reageren

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:28

@ chippewa: het ligt ook aan wat voorn paard het is

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 12:31

chippewa, dank je wel.. ik kom hier om antwoord op me vraag te krijgen en dan antwoorden sommige zo..
jij gelukkig serieuse, meerdere gelukkig wel
ik heb al speeldingen voor der...
ach ik wacht het wel af... het is allemaal nieuw voor der.. ga zo lekker met de rijden..
ik ben zo veel mogelijk bij der.. das het voordeel van bij huis.. maarja heb ook school en werk..

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:32

1 ding: ik vind het wel goed dat je om hulp vraagt ik ken mensen die laten het gewoon zijn gang een paar jaar

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 12:33

tuurlijk ik wil dat me paardje t fijn heeft en ben blij met bokt dat ik hier hulp kan krijgen

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:35

Ik ben er ook zeeeeerrrr op tegen om je paard alleen te laten staan. Zeker als hij gewent is aan meerdere paarden om hem heen. Dus elke keer als hij weer in de winter alleen komt te staan, straf je hem er enorm mee. Ik zou er maar eens goed over nadenken of je hem alleen laat staan. Het zijn KUDDE dieren!!!!
En als je niet tegen kritiek kan moet je ook niets vragen.
Ik ben hier heel vel op tegen.

mellon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:36

Misschien stom maar paarden kunnen ook een maatje zien in een parkiet
Klein maar makkelijk

rayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:36

Hoi, ik heb al 17 jaar een pony die geen andere paarden omzich heen accepteert. Wij hebben al sinds we haar hebben een geitje en nu dan een dwergbokje erbij staan. Als ik het bokje uit de stal haal word mijn pony helemaal gek, maar ze staan niet in 1 box maar naast elkaar!Ze hebben dus gezelschap een elkaar! Een dwerggeit/bopk kost bijna niets (heb voor mijne 10 euro betaald) eten weinig en hebben aan een klein hokje genoeg, kan ook bij je paard in het hok en ze hebben er supergezelgschap aan!
succes!

rayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:38

Oh en mijn pony is inmiddels 34, dus ze kwijnt er echt niet van weg dat ze geen paardenvriendje maar een geitenvriendje heeft!
Helemaal alleen is idd helemaal alleen maar een ander diersoort dan een paard kan een prima gezelschap zijn!!