Positie rijbroeken waar te koop.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

khorizon

Positie rijbroeken waar te koop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 11:53

Ik ben nu 16 weken zwanger en mijn rijbroeken beginnen al minder lekker te zitten.
Bij mijn eerste zwangerschap kon ik ze langer aan dan nu.

Nu heb ik gehoord dat er positie rijbroeken zijn.
Weet iemand waar deze te koop zijn?

Ik wil namelijk nog een tijd blijven rijden en zo'n broek lijkt me dan wel makkelijk.

JudithC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 13:28

Een vriendin van me ging rijden in mannen rijbroeken omdat die in de taille niet zo smal zijn. Ze heeft tot 1 maand voor d'r bevalling 2 paarden per dag gereden.

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 13:57

Bedankt voor de tip. Ik hoop ook zo lang door te kunnen rijden. Bij mijn eerste kon ik rijden tot 26 weken. Daarna moest ik steeds plassen en omdat mijn paard 1.83m hoog is viel het opstappen nogal tegen.

ratzel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:43

heeft eurostar niet positierijbroeken? Weet het niet zeker eigenlijk. Ik had zelf zo'n hele goedkope rijbroek gekocht van een soort rekbare joggingstof. Weet het merk niet meer helaas... Denk dat het mss vergelijkbaar is met de goedkope broeken van divoza. Maar ik had daar in elk geval maat xxl van gekocht en daar heb ik best lang mee kunnen doen. In het begin bretels en op het laatst een elastiekje via het knoopsgat aan de knoop... pfff en daarna lukte het rijden niet meer, kwam er niet meer op. Maar dat was na 6 maanden met een tweelingzwangerschap. Succes met zoeken!

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:53

Off topic: Jeetje dat je dat aandurft om te rijden wanneer je zwanger bent.. stel dat je er af valt heeft dat dan geen gevolgen??
Niet dat ik iets van zwangerschappen af weet ofzo maar goed

knightloekie

Re: Positie rijbroeken waar te koop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:23

ik denk dat ik dadelijk ook de rijbroek van mijn vriend aan doe.. die zijn idd heel anders gemaakt in de taile , veel ruimer

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 15:28

Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap ook gedaan. Mijn verloskundige vind het prima. Maar alleen als je een ervaren ruiter bent.
Ik rijd ook alleen op mijn eigen paard en ben gestopt met springen en buitenritten. En als ik straks echt dikker ga worden dan doen we ook rustig aan. Maar tot eind februari gaan we nog door met wedstrijden.
Zolang mijn lichaam aangeeft dat het kan blijf ik rijden.

Ik heb mijn paard nu al 10 jaar en heb een hele bijzondere band met hem. Hij is als ik zwanger ben ook veel rustiger met rijden. Doet geen stap verkeerd.

Het blijft een vlucht dier maar je kunt ook van je fiets of de trap afvallen.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:58

(Een oud stalgenootje was wel gestopt met rijden na een paar maanden, en stapte er in de 9e maand toch weer ff op. 's Avonds beviel ze.... En bij de 2e precies t zelfde verhaal. haha.)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:13

Het wordt toch afgeraden om na 16 weken nog te paardrijden? Als je valt...fieuw...

Jo77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:23

ik heb gereden tot mijn 6 de maand. Daarna ging het niet meer, steken in de zij e.d.
Ik reed altijd met een touwtje door mijn knoopsgat en om de knoop heen ( of tussen dat ijzertje vrunniken als je zo'n knoop hebt die je moet haken zeg maar. Dat ging altijd prima.

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:17

In Duitsland heb je zo'n verzendhuis die ze heeft:
http://www.kraemer-pferdesport.de/

Schwangerschafts-Reithose, PregnaBreeches, marine bis 30. Schwangersch.Woche
59,90 euro

Misschien is dat iets.

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 08:24

Hoi Indeed. Ik mag van de verloskundige net zo lang rijden als mijn lichaam aangeeft dat het kan. Begin ik het zwaar te krijgen dan moet ik stoppen. Bij mij eerste heb ik t/m 26 weken gereden.
En zoals ik eerder zei je kunt ook van je fiets afvallen of van de trap. Of een auto ongeluk krijgen. Je kunt moeilijk 9 maanden op bed blijven liggen.

Jo77: Dat is een goed idee. Dat ga ik denk ik even uitproberen.

Shasadee: Bedankt voor de tip ik zal zeker even kijken op de site. En wie weet bestel ik hem wel.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:20

ik weet dat ze bij www.xlequestrian.nl ook positie rijbroeken hebben, die worden na de zwangerschap weer gratis op maat gemaakt, zijn alleen wel rond de 100 euro geloof ik

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 13:21

Bedankt Roossie22 Ik denk dat ik dit doe. Dat ze het daarna gratis weer op maat maken vind ik een groot voordeel dan heb ik wel 100,- er voor over.

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:36

wat leuk dat je nog lekker rijd in je zwangerschap !

ik kan het helaas niet vanwege mijn bekken, ik ben nu 17 weken. (en bovendien heb ik op het moment geen paard )

ik heb in mijn vorige zwangerschappen wel lekker doorgereden.

ik had van die goedkope zwarte jazzpants gekocht,
daar knipte ik het elastiek op een paar plaatsen door en dan zat het heerlijk met rijden !
misschien een tip

succes met zwangerschap !!