Inentingsboekje kwijt, wat nu?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Inentingsboekje kwijt, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 11:18

Ik ben het inentings boekje van mijn pony kwijt, waar moet ik dit melden en krijg ik dan een nieuwe of hoe zit dat?

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 11:43

Als je een vaste dierenarts hebt dan kan hij/zij je een nieuw boekje geven en daarin een aantekening maken dat je pony jaarlijks gevaccineerd is (als dit zo is).

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 11:47

Heb je dan geen paspoort? De entingen moeten in het paspoort staan

Kenzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:22

Ja dat was ook mijn vraag oosterhoff. Heb je geen paspoort. De entingen moeten tegenwoordig in het paspoort staan. Ik zou daar dus snel iets aan gaan doen.

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 21:25

ik heb wel een paspoort, daar zijn afgelopen keer wel de entingen in gezet maar voorheen niet..alleen in het entingsboekje...

_Yvonne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:31

Dan kun je het af laten tekenen tot de datums die in het entingsboekje staan dat alles oke was, door de dierenarts, en dan voortaan de inentingen in het paspoort laten schrijven. Het moet op wedstrijd voortaan in het paspoort staan anders wordt je uitgesloten als ze je erop controleren.

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 21:49

het probleem is dus dat ik door verhuizingen van stal telkens een ander DA heb gehad...

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:22

dan zit er niks anders op dan een keer een basisenting (dus 2 achter elkaar met een tussenpoos van 6 weken) in je paspoort te laten zetten en dan klopt het weer vanaf die 2e enting.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:28

Als het goed is staat reeds in het paspoort dat de historie van het paard correct is. Zodra je laat enten met je paspoort zet je DA dat er meteen in als je het entingsboekje nog had...
Lijkt me sterk dat je zo dom bent om dat niet meteen te regelen, tenzij er in het entinsboekje ook al geen basisenting zat...

hoe dan ook, net als Cissy zegt...opnieuw de basisentingen doen, kost even geld maar dan is alles weer in orde.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:48

Ja klopt, je moet dan opnieuw de basisenting laten geven.

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 08:23

die entingen heeft ie laatst nog gehad, dus dan is het weer in orde..

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:18

Let er wel op dat je DA de opmerking over de entingshistorie in het Engels noteerd. In de P&S stond dat een hele tijd geleden.

De opmerking die de DA in 't paspoort op moet schrijven is:
'The vaccination history of this horse is correct.The last vaccination was on [datum laatste vaccinatie in entingsboekje]'.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:45

ElCamino schreef:
Als het goed is staat reeds in het paspoort dat de historie van het paard correct is. Zodra je laat enten met je paspoort zet je DA dat er meteen in als je het entingsboekje nog had...
Lijkt me sterk dat je zo dom bent om dat niet meteen te regelen, tenzij er in het entinsboekje ook al geen basisenting zat...

hoe dan ook, net als Cissy zegt...opnieuw de basisentingen doen, kost even geld maar dan is alles weer in orde.

Mijn paard heeft ook een oud entingsboekje en daar is de dierenarts gewoon verder gegaan in het paspoort zonder aantekening. Ze was toen nog niet van mij dus weet het verder ook niet.

cissy

Re: Inentingsboekje kwijt, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:57

Citaat:
die entingen heeft ie laatst nog gehad, dus dan is het weer in orde..

dus even voor de duidelijkheid, jij hebt nu in je paspoort de laatste twee entingen staan met een tussenpoze van circa 6 weken? dan pas is het goed, het feit dat ie ge-ent is is niet gelijk aan een basisenting.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 12:16

In je paspoort moet een aanteking staan dat het altijd volgens schema gebeurd is. Staat dit er niet in zal je je basis entingen opnieuw moeten laten doen.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 12:20

dat kan er wel instaan maar volgens mij moet je toch wel bij controle je oude entingsboekje kunnen overhandigen om dat te kunnen checken, of ben ik nou abuis?

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 13:53

cissy schreef:
dat kan er wel instaan maar volgens mij moet je toch wel bij controle je oude entingsboekje kunnen overhandigen om dat te kunnen checken, of ben ik nou abuis?

Abuis..

De eerste aantekening in eht paspoort vwb entingen moet zijn dat de entgeschiedenis bekend is en correct (en dan zoals hierboven beschreven is, het liefst in het engels)... je oude entingsboekje heeft geen enkele meerwaarde meer...

Mijn DA heeft dat ook niet gedaan (mijn eigen schuld) en heb dus afgelopen zomer de basisenting opnieuw moeten laten doen...

Phynix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:39

Klopt, als er in paspoort aangegeven staat dat je paard voorheen goed geent is, dan mag hij in het paspoort gewoon verder gaan en heb je daar genoeg aan.

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 13:19

die van mij heeft de basis enting opnieuw gehad dus dan is nu alles in orde?

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 13:22

ik had het ook.
Ik kon gewoon doorgaan met enten
Ik was mijn boekje kwijt, maar toen ben ik gewoon verdergegaan in mn paspoort.
Geen probleem, alleen in die 'tussentijd'moet je wel kunnen aantonen dat ie gechipt is