Het zijn alle 7 lieve, brave paarden, maar
.....3 Weken terug, ben ik door 1 van de paarden van mijn pensionsklanten in mijn oor gebeten!
2 Van hen stonden in de binnenbak, toen ik met een kennisje die de paarden wel eens wilde zien, er naar toe liep.
Toen we bij de halve deur aankwamen, schoot een van de twee als de bliksem met z´n hoofd over de deur, beet mij en rende weer naar het midden van de bak; zomaar, pats boem
...Ik was helemaal perplex, want juist dit paard is eigenlijk een grote knuffelkont. Omdat het die dag vroor, waren mijn oren koud en pas toen het bloed (letterlijk
) begon te stromen, had ik in de gaten dat hij me "echt" te pakken had gehad.Omdat het zo snel ging, ik achter de deur stond en hij meteen weg rende, had ik niet de mogelijkheid om hem een flinke dreun/trap te verkopen.
Mijn kennis heeft me meteen naar de eerste hulp in het ziekenhuis gereden, waar ze me hebben gehecht. Het waren 8 hechtingen en sinds afgelopen maandag zijn ze eruit. Het blijkt nu dat er van het randje (je weet wel, waar je zomers zo lekker kan verbranden
) een stukje mist.Het is gelukkig "maar" m´n oor geweest en heeft ´ie me niet in m´n gezicht te pakken gehad ....
Ik merk nu alleen, dat ik toch enigzins bang van hem ben geworden
. Ik vertrouw hem echt voor geen meter meer. Als ik voer, stuur ik hem naar de achterste hoek van de box, terwijl ik het voer in z´n bak doe. (ondertussen houd ik hem vanuit m´n ooghoek in de gaten
)Bij het naar buiten zetten, moet ik mezelf overwinnen om hem z´n halster aan te doen en met hem naar de paddock te lopen.
Tuurlijk zet ik hem buiten
, maar neem wel steeds een zweepje mee, om te kunnen ingrijpen als het nodig is.Heb inmiddels ook een aantal keer met hem in de bak grondwerk gedaan, om hem weer even te laten weten wie het voor het zeggen heeft
. Hij accepteerd dit ook en wekt ook niet de indruk dat hij weer iets wil doen.
Toch groeit mijn onbehagen naar hem toe en dat vind ik heel vervelend.
Voor mij was gewoon het ergste, dat hij zonder enige aanleiding of "waarschuwing" voor af (zoals oren plat) beet en ik dit absoluut geen mili-seconde heb zien aankomen
.Iemand tips hoe ik van m´n angst af kan komen, want dit is echt heel lastig en vervelend?!

. Hoe zijn de ervaringen van zn eigenaren met dit paard?
.