rits in leren laarzen laten zetten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nadina

rits in leren laarzen laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 20:55

Ik vraag me af of je in leren laarzen ritsen kunt laten zetten. Ik heb mijn laarzen al 4 jaar maar kom er soms (vooral als het warm is) erg moeilijk in. Soms zie ik laarzen met ritsen en dat lijkt me ideaal. Maar om nou nieuwe laarzen te kopen terwijl deze nog goed zijn? Kan ik ze uberhaupt laten zetten en zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Groetjes!

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:59

daar ben ik ook wel benieuwd naar.ik heb nog petri's waar ik niet helemaal in kan komen.en als iemand dat weet ben ik ook heel benieuwd naar de kosten

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:01

Het kan wel, heb er zelf geen ervaring mee omdat ze bij mij breder moesten worden dan mogelijk is met een rits en volgens mij hadden ze toen gezegd 50 euro voor 2 laarzen, maar dat weet ik niet helemaal zeker omdat het toen weer niet mogelijk was.

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:01

www.rijlaarzen.nl laat niet door de eerste de beste schoenmaker
een rits er in zetten voor je het weet vernagelen ze de boel.
Informeer ff bij de lokale schoenmaker en vraag hoe die het doet.

Nanak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:04

ja dat kan zeker...maar ik weet niet hoe duur dat is...wel zou ik inderdaad het door iemand laten doen die het vaker heeft gedaan

Ivonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:32

Je kunt je laatzen ook laten oprekken (bij een goede ruiterzaak!!!) want een rits laten inzetten is best wel duur geloof ik. Ik heb de mijne laten oprekken en ze zitten weer super.

orion1996

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:41

Oprekken is idd makkelijk als je laarzen strak zitten. Als ze wel passen maar je komt er moeilijk in kan je een rits erin laten zetten. Geloof dat ze het niet echt aanraden om een rits in je laars te zetten als die te straks zit, dan komt er teveel trekkracht op de stiksels.

Rits zal je ongeveer 45 euro kosten, oprekken ben je tussen de 10 en 15 euro meestal wel klaar mee (afhankelijk van waar je het laat doen).

www.rijlaarzen.nl heb ik erg goede ervaringen mee

nadina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 08:04

dank jullie wel voor jullie reacties! het is niet echt dat ze te strak zitten, ik krijg ze gewoon niet goed aan! als ik ze eenmaal aan heb is het goed en krijg ik ze ook weer zo uit, heel vaag! groetjes!

Eva1975

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 08:11

Ik heb een aantal jaar geleden ook een rits in mijn rijlaarzen laten zetten. Ze waren echt te strak geworden. Heb nooit problemen gehad hiermee. En de rits is er gewoon door de schoenmaker ingezet. Het is dat na mijn zwangerschap mijn benen nog dikker geworden zijn dat ik er nu helemaal niet meer in pas anders zou ik het zo weer laten doen. (rij trouwens nu met leren chaps van ariat)

Spikers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:32

Ik heb ook een rits in mijn laarzen laten zetten door een schoenmaker het ziet er supermooi en netjes uit.
Het is best wel prijzig maar nieuwe laarzen kopen is nog duurder.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:51

meeste ruitersportzaken doen het ook en is niet eens zo heel duur. Eventueel kun je naast rits gelijk stukje elastiek laten inzetten, zodat tussen leer van de rits en laars elastiek zit. Overigens wordt de laar sowieso de rits breder, al gauw 1 a 1,5cm dus, is best de moeite waard, kan wel zelfde breedte maar dan moeten ze stukje leer weghalen

Reem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:24

Ik heb meerdere malen mijn rijlaarzen laten oprekken, en het hielp elke keer maar een ietsepietse beetje.. Daarom heb ik een tijdje geleden ritsen in laten zetten, het kostte me €40,- in totaal, niet duur vind ik. Heb er nog geen spijt van gehad, ze zijn een beetje ruimer geworden, maar niet veel. Maar dankzij de rits kom ik er tenminste wel weer in en uit

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:35

ik heb het al 3 x laten doen en ong. 40 euro volgens mij..
Ik ben een hele tijd heel wat zwaarder geweest en kon dus niet meer in mijn laarzen.
Nu ben ik weer op mijn oude gewicht en zijn dus te groot waardoor k mijn vierde paar laarzen heb aangeschaft. maar ja Ik heb er in die tijd veel plezier van gehad..

Anneke

Re: rits in leren laarzen laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:49

Ik heb ook ritsen in mijn laarzen laten zetten omdat ze te strak waren, en ik kwam er moeilijk in. Ook zit er zo'n 'driehoekje'met elastiek aan de binnenkanten, zodat ze wat kunnen meerekken.

Geen idee hoe duur dat was, maar het ziet er goed uit! Ik ben blij

MirandaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:23

met plastic zakken je laarzen in proberen te komen !! Ik gebruik van die gewone pendaalemmer zakken. Kosten weinig en je glijd zo naar binnen. Die vergrote boterhamzakjes zeg maar. Zonder kom ik er echt niet in.. En ze zijn verder goed op maat.

nadina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 08:44

Bedankt voor de reacties! Ik ben over mijn twijfel heen en ga vanmiddag meteen informeren! Groetjes Marijke

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 08:55

Ik wilde dat ik het eerder gedaan had. Ik heb het bij de schoenmaker laten doen. Kostte 50 euro en nu kan ik die dingen tenminste weer fatsoenlijk aan.

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:13

zou dat ook gewoon bij divoza kunnen?

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:25

het kan wel

Ik heb het ook gedaan gewoon bij een goede schoenmaker hier in de buurt.
veeeeeel! goedkoper als bij divoza
mijne waren ook van petrie

en ik heb ook zon 3 hoekje elastiek erin me laarzen pasten niet echt meer dicht toen, nu kijg ik ze zo aan zonder rits open te doen
dus elastiek wil ook wel heel erg helpen als je ze niet goed aankrijgt

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:42

Het kan idd, maar ik zou het nooit doen Ik heb alleen nog maar slechte ervaringen gehoord eigenlijk en bovendien vind ik laarzen met rits afschuwelijk maar goed dat is een kwestie van smaak

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:20

Memuska schreef:
Het kan idd, maar ik zou het nooit doen Ik heb alleen nog maar slechte ervaringen gehoord eigenlijk en bovendien vind ik laarzen met rits afschuwelijk maar goed dat is een kwestie van smaak

bedoel je bij divoza ? dat je het daar nooit zou doen..
daar heb ik ook verhalen over GEHOORD dat het daar minder netjes word gedaan enz.

bij mijn laarzen vallen de ritsen haast niet eens op al helemaal niet als je op paard zit. ik heb ze dan ook vlak naast dat ding aan de achterkant. dan aan de buitenkant.
mocht zelf bepalen waar ik hem wou dus

en zit er heel netjes in!

Maar is idd een kwestie van smaak

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:45

Ja bij mij ook aan de achterkant en een stukje elastiek erin.
Ziet er niks van als je op het paard zit.... .

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:16

magic_lover schreef:
Memuska schreef:

bedoel je bij divoza ? dat je het daar nooit zou doen..
daar heb ik ook verhalen over GEHOORD dat het daar minder netjes word gedaan enz.

Nee, dat is voor mij uit de richting Ik bedoelde in het algemeen: ik ken mensen die het bij verschillende ruitershops hebben laten doen, en mensen die het bij schoenmakers hebben laten doen.

nadina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 21:20

Ik heb mijn laarzen ondertussen terug (met rits) en het is geweldig! Het ziet er erg mooi uit en ik hoef niet meer al die moeite te doen om er in te komen. Bedankt nogmaals voor alle reacties! groetjes!