sporen zakken af

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mememe

sporen zakken af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 20:36

nouja zoals de titel al zegt.
sporen zakken bij mij altijd af en dat is heel irritant want dan moet je de hel tijd stoppen en ze weer een beetje beter doen en dan 2 minuten later kun je weer opnieuw
hebben jullie misschien tips?

alvast bedankt groetjes uit.....fryslan

Midnight16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:18

Je kunt bij de ruitersportzaak rubberen laarsbeschermers kopen die je om je sporen kunt doen, hierdoor zakken ze ook minder snel af. Heb je al andere sporenriempjes geprobeert? Of zijn de sporen gewoon te breed voor je hakken? Sommige sporen zijn namelijk gewoon te groot bij mij

knightloekie

Re: sporen zakken af

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:27

idd rubbere laarzen beschermers er om doen.. Of een andere maat sporen kopen. Je hebt namelijk mannen en vrouwen sporen (die voor mannen zijn veel breder )

gietepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:42

Heel simpel, de meeste sporen zijn erg buigzaam, ik heb het ook wel eens gehad en heb de sporen gewoon met mijn handen wat smaller geknepen en nu zakken ze niet meer af. En de riempjes op de goede hoogte doen dat scheelt ook wel.

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:29

Ik weet niet wat voor laarzen jij hebt..maar op mijn rubberen laarzen zit een soort stopje achterop..daar doe ik ze boven en het is opgelost,..maar ja..dat zal bij jou wel niet zo zijn..!
Ik denk idd dat van die rubberen beschermertjes erg helpen en ze zorgen er ook voor dat je laarzen minder stuk gaan..!!
Ook handig !!

sylv_n_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:32

M_hOrse schreef:
Ik weet niet wat voor laarzen jij hebt..maar op mijn rubberen laarzen zit een soort stopje achterop..daar doe ik ze boven en het is opgelost,..maar ja..dat zal bij jou wel niet zo zijn..!
Ik denk idd dat van die rubberen beschermertjes erg helpen en ze zorgen er ook voor dat je laarzen minder stuk gaan..!!
Ook handig !!

gelukkig zit dat ook op mijn laarzen dan zakken ze helemaal niet af wel heel handig

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:16

Ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb ergens ooit kinderspoortjes kunnen vinden en dat gaat net. Nu heb ik verbogen sporen van Sprenger. Deze vond ik er het smalst uit zien in de winkel. Gewoon de smalste zoeken en nog n beetje bijbuigen (of laten buigen door een sterke vent).

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:20

Ik had hier ook altijd last van, dan moet je gewoon de sporen iets bijbuigen en het riempje zo strak mogelijk doen.

Ze hoeven trouwens ook niet helemaal horizontaal te zitten, als je begrijpt wat ik bedoel. Een beetje afzakken is niet erg.

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:21

Had ik eerst ook, en het riempje werkte ook niet echt mee..
Heb nu nieuwe en die zijn veeeeel beter
Gewoon in je rijlaarzen naar de winkel en testen maar !

mememe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 18:41

ik heb ook wel z'n stopje op mijn rijlaarzen(heb rubbere rijlaarzen)maar hebbze meestal lager maar inderdaad toen had ik dat niet(dat ze afzakten)

bedankt voor de reacties

Dayna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:34

Ik doe ze altijd erg strak en ik heb ook van die hoesjes, het helpt wel goed!

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:54

Balkenhol sporen zakken niet af.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:06

Ik heb een paar speciale anti-afzak sporen die dus niet afzakken. Waren wel iets duurder maar ze zitten super fijn.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:40

Ik heb juist liever dat ze iets afzakken. Sommige mensen hebben ze horizontaal zitten en doen niets anders als prikken met die dingen. Ook sporen zijn een HULPmiddel en dus niet om constant mee te prikken bij elke beenbeweging.
Als ik al met sporen rijd, duw ik ze juist zelf naar beneden zodat ze niet constant in zijn zijde prikken.

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:42

@ Griebels:
Afzakken noem ik zoals ze bij de mijne ook over je zool heen glijden en uiteindelijk onder je voet bungelen .

(Ik heb ze trouwens wel graag horizontaal zitten, maar met afzaksporen blijven ze niet-horizontaal ook niet hangen )

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:46

horizontaal vind ik niet kunnen, dan gebruik je ze in mijn ogen teveel en dus verkeerd.