Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
)
wan schreef:ja je hebt wel speciaal van die voetwarmers, die kosten iets van €2,- maar die kun je dan 5 uur lang gebruiken en daarna moet je ze weggooien.. ik heb zelf thermoboots, kun je ook mee rijden en daar heb ik 2 paar dikke sokken in en ik heb geen last meer van koude voeten! (je moet natuurlijk wel zorgen dat je niet te strakke schoenen/laarzen aandoet waar je je tenen/voeten niet goed in kunt bewegen want dan kríjg je juist koude voeten)
love_mickey schreef:Over warmteelementjes heb ik echt nog nooit gehoord. Zijn je laarzen nite te klein? I kheb giraf-sokken van de h&m helpt echt heel goed. (maar zulke sokken had je al geprobeerd) Verder weet ik niks.
Remember schreef:Als je zorgt dat je lijf warm blijft, blijven je vingers en tenen ook warm. Het heeft puur te maken met de hoeveelheid bloed die er naar de 'afgelegen' delen blijft stromen. Op het moment dat je romp afkoelt, blijft het warme bloed daar, omdat dat veel belangrijker is dan je tenen en je vingers. Ook verlies je heel veel warmte via je hoofd, dus muts op.
Tip: pak je lijf goed in, thermo-ondergoed, paar laagjes kleding, sjaal om, muts op en geen rare dingen gaan doen om je vingers en tenen warm te houden. Eventueel een extra paar dunne sokjes onder je normale sokken en om je vingers warm te houden zijn winddichte handschoentjes wel fijn. Verder lekker blijven bewegen, en blijven hopen op warmere temperaturen
want hij gaat voetballen en hij zegt dat zen voeten nooit koud hebben 
)
Shalbo schreef:Ik zag laatst op tv dat je voor op wintersport een bepaalde zool in je schoen kon leggen die met een kabeltje stond in verbinding met een batterij. Deze verwarmde dan je voet. Heel erg lekker warm en heel erg duur.
Remember schreef:Als je zorgt dat je lijf warm blijft, blijven je vingers en tenen ook warm. Het heeft puur te maken met de hoeveelheid bloed die er naar de 'afgelegen' delen blijft stromen. Op het moment dat je romp afkoelt, blijft het warme bloed daar, omdat dat veel belangrijker is dan je tenen en je vingers. Ook verlies je heel veel warmte via je hoofd, dus muts op.
Tip: pak je lijf goed in, thermo-ondergoed, paar laagjes kleding, sjaal om, muts op en geen rare dingen gaan doen om je vingers en tenen warm te houden. Eventueel een extra paar dunne sokjes onder je normale sokken en om je vingers warm te houden zijn winddichte handschoentjes wel fijn. Verder lekker blijven bewegen, en blijven hopen op warmere temperaturen
heb afgelopen zaterdag in een paarden deken op een hindernis gezeten, alles was warm behalve mn voeten. ik wil ook thermolaarzen gaan kopen voor het les geven moet alleen nog kijken welke
Desire schreef:Maar nou zag ik laatst iemand rijden met 2 kleine apparaatjes aan de achterkant van zijn laarzen en dat schijnen van die warmte elementjes te zijn, iemand hier ervaring mee? Zijn het zooltjes ofzo die via een slangetje aan die accuutjes verbonden zitten?
Waar zijn ze te kopen en hoe duur zijn ze? (waarschijnlijk belachelijk duur)
! Ik wil zelfs nog een tweede paar kopen, om in m´n stalschoenen te doen.Citaat:Ook heb ik wel eens elementjes voor in je handschoenen gezien, dan moest je een zilver rondje breken zeg maar en dan wer dat ding lanszaam helemaal warm en als hij weer afgekoeld was moest je hem even koken ofzo en dan kon je hem weer opnieuw gebruiken.
Zijn die er ook voor in laarzen?
.
. Was niet prettig
. Het zooltje is veels te dik om nog lekker in een schoen te zitten.
Sterre schreef:Desire schreef:Maar nou zag ik laatst iemand rijden met 2 kleine apparaatjes aan de achterkant van zijn laarzen en dat schijnen van die warmte elementjes te zijn, iemand hier ervaring mee? Zijn het zooltjes ofzo die via een slangetje aan die accuutjes verbonden zitten?
Waar zijn ze te kopen en hoe duur zijn ze? (waarschijnlijk belachelijk duur)
Ik heb die ook en die dingen zijn echt geniaal!
Ik heb ze nu voor de derde winter en heb ze 2 jaar geleden bij Tschibo gekocht. Het zijn platte zooltjes, die onder de bal van je voet een klein "verwarmings"plaatje hebben. Die van Tschibo hebben een lange (ruim genoeg voor in je laarzen), platte kabel. Als je hem netjes omhoog leidt, voel je er niks van. Ik heb mijn accu´s een beetje aan de zijkant zitten; tussen scheenbeen en kuit zeg maar. De accu´s kan je van 1-4 zetten, maar als je met warme voeten in je laarzen gaat, is stand 1 (hooguit 2) voldoende om ze warm te houden. Je accu´s geven dan zo´n 5-6 uur warmte. Ze hebben meen ik, 40 of 50 € gekost en ze zijn echt iedere cent waard! Ik wil zelfs nog een tweede paar kopen, om in m´n stalschoenen te doen.
Ze hebben die dingen in de winter bij Tschibo, maar ik weer niet of ze er nu nog zijn ( www.tschibo.nl ). Ik kreeg een tip van iemand, dat je die dingen ook in een winkel voor jagers benodigdheden kunt kopen, alleen zijn ze daar een stuk duurder!
stalnijmegen schreef:uit grootmoeders kastje:
je voeten met vaseline of tijgerbalsem insmeren, zakje eromheen, en niet al te strakke sokken, laarzen/schoenen aan en klaar is kees haha
al jaren ga ik swinters zo door het leven, ideaal, heb nergens last van, ja misschien beetje plak voeten, maar dat heb ik er zekers voor over
Desire schreef:
Ik heb ook thermoboots voor als ik les ga geven, maar met rijden vind ik het echt afschuwelijk zitten en het is ook nog eens gevaarlijk, aangezien je veel makkelijker in de beugels kunt blijven hangen