Welk barebackpad hebben jullie?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

zwartepaerd

Welk barebackpad hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 18:15

Er zullen ongetwijfeld wel eerder topic's over geweest zijn, maar de zoekfunctie doet het niet
Ik rij vaak zonder zadel, maar paardje wordt wat ouder en ruggegraat gaat ietsjes uitsteken, daarom wil ik een barebackpad aan gaan schaffen voor mijn paard met een gevoelige rug en redelijk hoge schoft. Het moet niet te dun zijn en niet zo heel erg snel schuiven. Ik zag er al van foam, fleece en suede.
Ik ben niet op zoek naar een pad met stijgbeugels!
Dus graag jullie ervaringen gevraagd, en als ik niet te moeilijk ben waar jullie hem hebben aangeschaft
Alvast bedankt!

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:16

ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk!

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:44

ik heb die van christ en ben erg tevreden
hij was niet goedkoop 190 maar is dan ook van echt lamsvel gemaakt en je krijgt er een singel bij
er kunnen beugels aan maar dat hoeft niet
makkelijk te wassen en doordat het lamsvel is schuif je er niet af
de meesten ruitersport zaken hebben onderleggers van christ dus kunnen ze het pad ook bestellen

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:48

en kan je die ook op internet bestellen?

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:01

geen iedee ik kom niet ver met google
ik heb hem gekocht in garderen en ik weet dat ze hem hebben bij het drunens ruiterhuis

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:10

en beugels mogen toch juist niet aan zo'n pad zitten?

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:20

dat is alleen met opstappen een probleem volgens sommige mensen, ik denk daar anders over
pad, wel of geen boom in het zadel.. de menigen zijn nog al verdeeld
ik persoonlijk vind het wel fijn om een beetje houvast te hebben als mijn iets te vrolijke paard van uit het niets ineens omdraaid of besluit de rest van de weg alleen maar te bokken.
maar je kan ze natuurlijk ook weg laten
opstappen doe ik altijd met opstapje zadel of pad dat maakt niet uit

letziforevr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:42

een stalgenoot van mij had er 1 van emiel voest.
http://www.emielvoest.nl/

je kan hem zien bij freestyle produkten.
zij was er erg blij mee!

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:42

ik heb juist gehoort dat beugels slecht zijn omdat de druk die je erinzet allemaal naar 1 punt gaan, namelijk: de rug!

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:38

daar heb ik nog al wat discussis over gehad met diverse mensen met allemaal een andere mening.
ik weet dat mijn paard er geen last van heeft maar ik weet ook dat ik een onafhankelijke zit heb en mijn paard niet hinder.
wil je gaan lichtrijden dan zou ik een zadel nemen en steun je veel in je beugels dan ook.
maar heb je de beugels alleen om af en toe steun te hebben als je paard een beetje vrolijk is dan is er naar mijn mening niets aan de hand

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:44

aha, nee maar op mijn vorrige paard reed ik altijd aleen maar zonder zadel en toen had ik prima grip ook als ie bokte of wat dan ook, maar met mijn nieuwe paard is dat wel een ander verhaal!
ben ik ook nog niet afgestuitert ofzo maar toch...

zwartepaerd

Re: Welk barebackpad hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 22:16

Jullie gaan eigenlijk een beetje off topic hier
Open dan even een eigen topic over deze discussie

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 08:59

meisjj schreef:
ik heb juist gehoort dat beugels slecht zijn omdat de druk die je erinzet allemaal naar 1 punt gaan, namelijk: de rug!

Dit is mij ook verteld toen ik een barebackpad kocht. Ze zeiden zelfs vrij cru: als je het nodig hebt om je evenwicht goed te houden (even uit gaande van een niet bokkend paard) dan hoor je niet met zo'n ding te rijden.

Ik heb ook de barebackpad van emiel voest; die heb ik bij equestor.nl besteld. Hij ziet er nog steeds netjes uit, een lamsvel met leren singelstoten, een bruine singel erbij, en op de schoft een soort leren hengsel waar je je aan vast kunt houden voor het geval dàt.

Ik heb hem expres nooit gewassen, en bij gebruik leg ik er dus ook altijd een normaal dekje onder. Zomers zit het wel wat warm op dat lamsvel Maar ik ben er nog steeds erg blij mee.

Ik gebruik hem ook gewoon op mijn 4-jarige

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 11:24

ik gooi er meteen nog maar een vraagje tegenaan Moet een barebackpad net zo "strak" worden aangesingeld als een zadel?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:04

Ik heb een Montana barebackpad waar ik mee buiten rijd. Maar die wil soms nog wel eens schuiven hij zit wel heel erg lekker. Ik heb hem gekocht bij een winkel bij mij in de buurt die ook via internet zaken doen dat is:
www.d-starwesternruitershop.com

Als ik aansingel doe ik hem wel net zo strak als mijn normale zadel, anders schuift het veel te veel. Ik zou hem ook idd niet met beugels kopen, dat zorgt alleen maar voor ellende kwa drukplekken.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:11

zwartepaerd schreef:
ik gooi er meteen nog maar een vraagje tegenaan Moet een barebackpad net zo "strak" worden aangesingeld als een zadel?

Je moet hem flink aansingelen, want anders heb je kans dat het naar achter schuift. Daar had ik in het begin last van. Als je erop gaat zitten zakt het al iets in, en die singelstoten rekken ook ietsjes uit.

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:08

en wat is een gemiddelde prijs voor zo'n pad?
ik heb er liever 1 die niet van lamsvel is of bont, dus rond welke prijs moet ik dan denken?

callippo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:25

Ik heb zelf 2 soorten barebackpads: mn eigen ontwerp en die van Best Friend.
De Best Friend heeft antislip aan de onderkant en een stof die aanvoelt als suede aan de bovenkant. Dit is een zachte pad met extra kussentje bij de schoft (comfortabel voor jou als je paard een hoge schoft heeft. Deze kost 65 euro.

Mijn favo pad is van wolvilt met suede bovenkant. Hier zit je echt lekker stevig op. Deze zijn 90 euro.

Kijk voor plaatjes maar ff op de site in mn onderschrift

maaike_vdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:07

Ik heb er al jaren 1 van parelli, echt een aanrader! Te bestellen via www.parelli.nl, wel behoorlijk prijzig hoor!

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:56

@ calippo ik dacht dat je die zelf gemaakte niet meer had?