paard eet fijngetrapte mest...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

paard eet fijngetrapte mest...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 16:07

vandaag zag ik voor het eerst dat mijn paard in het weiland fijngetrapte/verpulverde poep stond te eten.
ik heb nog gekeken of er niet toevallig wat hooitjes of stukjes wortel ofzo tussen zaten, zo'n varkentje is het wel dat ze dat dan op gaat eten, maar het was echt pure mest.

wie weet wat dit kan zijn...honger kan het niet zijn, ze had even daarvoor slobber en flink wat hooi op, zelf dacht ik aan mineralen te kort...ze heeft een zoutblok waar ze niets mee doet, morgen ga ik in ieder geval een mineralen steen kopen, zijn er nog andere dingen wat het kan zijn?

Jisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:09

Dat deed mijn oude pony ook maar dat deed ie omdat ie vitamines te kort kwam de dierenarts zei dat het niet erg en dat misschien een zoutsteen zou werken maar die van mij lust geen zoutsteen dus nergens om je druk over te maken vaak kwam ik de stal in en mijn pony egt zo van HAPJE neehj dankje

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:11

Ze zeggen dat zeewier bijvoeren wil helpen. Bij ons paard heeft het goed geholpen. Maar hier op bokt zijn ook paarden die er gewoon mee doorgaan. Maar je kunt het altijd proberen.
www.paardendrogist.nl

_rosita_

Re: paard eet fijngetrapte mest...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 16:45

thnx voor de tip, ik zal eens kijken naar zeewier en daar wat meer info over vragen...
ik denk op zich niet dat het kwaad kan de mest eten, maar ik heb niet het idee dat het echt goed is voor ze toch?

BabbieB

Re: paard eet fijngetrapte mest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:59

Ik dacht altijd dat het een gebrek aan mineralen was. Probeer anders gewoon een compleet voedingssupplement met vitamines en mineralen, dan dek je het allebei af. Als dat niet werkt, zou ik er wel door een da naar laten kijken. Misschien is er iets aan de hand waardoor ze die voedingsstoffen niet op kan nemen.