Zwemmen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaah

Zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 15:47

Misschien een domme vraag hoor!! Maar kunnen paarden nou echt zwemmen met de eigenaar/verzorgster op de rug? Ik zie wel eens van die foto's, dat ze in het water staan of steigeren ofzo. Maar kunnen ze ook echt zwemmen? Zoja moet je daar zelf ook wat exra's voor doen?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:57

Ik hoor altijd dat je erop kan blijven zitten als het paard op de bodem loopt, maar dat je eraf moet zodra het paard echt gaat zwemmen. Maar je moet dan wel oppassen voor rondvliegende paardenbenen onder water.

Linda1984

Re: Zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:00

Als het zomers mooi weer is ga ik altijd naar en klein meertje toe met mijn paard en gaan dan zwemmen.
Meestal ga ik nooit zo diep, je weet maar nooit wat je tegen komt. Maar als ik wat dieper ga blijf ik gewoon op de rug zitten, je kan aan het paard wel merken of deze er last van heeft of niet.

lovemaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:23

Ik ga in de zomer ook wel eens met m'n paardje het water in. Ze kunnen inderdaad (behoorlijk goed) zwemmen. zodra ze niet meer met de hoeven op de bodem komen kan je beter aan de manen vast houden en zo beetje mee liften Mijne vind het trouwens super leuk in het water!

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:35

Ja hoor dat kan wel; heb het vroeger ook eens meegemaakt op ponykamp. Sommige pony's en paarden deden dat heel graag. Echt heel gaaf om mee te maken.

Lisa_oud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:39

Mijn oude verzorgpaardje vond zwemmen ook enorm leuk..
ik raad je alleen wel aan van je paard af te gaan zodra hij/zij geen bodem meer onder zijn voeten heeft.. een vriendin van mij bleef namelijk een keer zitten op m'n verzorgpaard en toen verzoop ze bijna.. daardoor raakte het paard van streek.. was allemaal erg eng!

mijn advies is dus om naast je paard te gaan zwemmen zodra die geen bodem meer onder zijn voeten heeft..!

0laura0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:42

idd als je paard niet meer bij de grond kan kan je er beter afgaan

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:44

En er dan goed om te denken dat hij je niet trapt door zn bewegingen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:46

Als je als groot mens met een klein ponytje gaat zwemmen, moet je inderdaad oppassen dat ze niet koppie-onder gaan. Ik ging met mijn vorige paard ook wel eens zwemmen, maar daar kon ik gewoon op blijven zitten, geen probleem.
Kijk uit als je ernaast gaat, je komt paardenbenen op de meest onverwachte plaatsen tegen en ze meppen HARD!
Doe een touw om de hals om je aan vast te houden, dan hang je niet aan het bit. Een nat paard is echt spiegelglad.

caspertjuh

Ik dacht ook dat paarden indd goed konden zwemmen. In het wild ook rivieren over steken enzo. Als ze zwemmen maken ze nog zo'n zwembeweging als bij honden. Als of ze gewoon door blijven lopen in het water ookal hebben ze geen ondergrond.
Ik zou dat ook wel eens willen om te zwemmen met mijn ponytje

Lenneke_

Re:

En trek altijd schoenen aan. Ik was zo dom om dat niet te doen en toen is het paard (groot paard van 1,75m ofzo, niet die van mij, die durft niet te zwemmen) op mijn blote voet gaan staan, met ijzers. Dat doet aardig zeer.

Saskiaah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 18:11

Anouar15 schreef:
En trek altijd schoenen aan. Ik was zo dom om dat niet te doen en toen is het paard (groot paard van 1,75m ofzo, niet die van mij, die durft niet te zwemmen) op mijn blote voet gaan staan, met ijzers. Dat doet aardig zeer.

Omg dat klinkt pijnlijk!!

Dus het ligt aan het paard of je erop kan blijven zitten? Hoe doen jullie dat als een paard nog nooit heeft gezwommen?

Caitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:16

ik heb wel eens met paarden gezwommen, erg leuk!! Paarden kunnen heel goed zwemmen. en inderdaat: je moet oppassen dat je niet naar achter glijd want een nat paard is best moeilijk om op te blijven zitten:P

Linda1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:19

Ik ga steeds een stukje verder het water in met het paard, als deze het eng vindt.
Je moet trouwens wel oppassen voor dingen die op de bodem liggen of door het water zweven. Ik was namelijk met mijn vriendin en haar paard aan het zwemmen toen het paard ergens in het water van schrok en zo hard het water uit ging dat mijn vriendin eraf viel en aan de teugels door het water heen werd gesleurd. Ze had voor de rest niks en nu kunnen we er hard om lachen omdat het best wel een komisch gezicht was.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:47

het is hartstikke leuk om te zwemmen met paarden, heb zelf in frankrijk gezwommen, let inderdaad wel op dat je niet aan t bit trekt, dan gaat t mis, ik kwam vanzelf van de rug af, en hield mijn paardje vast aan de manen en werd dus zo door "meegesleept" door t paardje. Sommige paarden vinden het leuk,maar natuurlijk zijn er ook paarden die er niets aan vinden!, ik zou ze niet dwingen.
veel plezier in ieder geval!

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:54

Ik ben gaan zwemmen met een paard toen ik in Australië was, gewoon in zee:

Afbeelding

Op de foto hang ik half naast het paard en ik laat me meedrijven evenwijdig met zijn lichaam, idd om niet geraakt te worden door rondvliegende hoeven.

Het was iig een geweldige ervaring! Deze paarden deden dat regelmatig, sommigen uit de groep hoefden dan ook niet zo nodig te zwemmen maar die van mij was heel fanatiek.

Met mijn eigen paard zou ik ook wel eens willen zwemmen. Het schijnt dat dat hier een km of 20 verderop in een riviertje kan, komende zomer toch maar eens kijken of er iets te regelen is.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:06

Ik heb nog nooit echt gezwommen met een paard. Alleen tot de buik in het water.
Ik probeer nu Anouar zover te krijgen dat hij ook het water in wil. Hij durft al een klein stukje erin, dus het gaat de goede kant op.

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:10

ik wil het vant zomer een keer doen. het lijkt me zo gaaf en het paard waar ik op rijd is echt dol op water, die loopt er zo in maakt niet uit hoe diep, maar bij ons kan dat niet waar ik er wel eens in ga, tenminste niet diep.

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:37

lijkt me ook heel leuk om een keer te doen

@ karin je zou ook s'avonds naar busloo kunnen gaan. officieel mag het niet maar s'avonds is het er meestal bijna uitgestorven

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:41

Afbeelding

dit vind ik echt prachtig om te doen, word alleen zeiknat, had een nieuwe broek dus dat werd afgeven
let niet op mijn zit, zou namelijk net in verlichte zit gaan

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:22

Karin schreef:
<knip>
Met mijn eigen paard zou ik ook wel eens willen zwemmen. Het schijnt dat dat hier een km of 20 verderop in een riviertje kan, komende zomer toch maar eens kijken of er iets te regelen is.

Moet je even aan andere redactie-Karin vragen, zij hebben in de buurt een grote plas waar het veilig kan. Daar is vast iets te regelen deze zomer.......

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:46

dat ga ik van de zomer ook doen lijkt me vet leuk

Nanak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:52

dat lijkt me ook heel gaaf maar het kan inderdaad heel goed...alleen moet je natuurlijk wel goed opletten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:31

Voor degenen met verstand van zwemmen met paarden: Kun je al zwemmend je paard blijven sturen of moet je hopen dat ie vanzelf ergens weer naar de kant gaat?

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 07:14

Op mijn oude stal in Huissen, zwommen we altijd zomers met de paarden. Mijn paard vind het heerlijk. Ze maait dan met dr voorbenen om zichzelf, maar vooral mij zeiknat te maken!!! Waar je wel voor uit moet kijken is dat het paard niet gaat rollen. Daar heeft die van mij dus een handje van! Behoorlijk lastig. Hoe je dat kunt voorkomen? Niet te lang stil laten staan in het water, in beweging houden. Ik stuurde steeds rondjes door het water zeg maar! Suc6 ermee, het is echt heerlijk!!!!